کد خبر: ۴۴۰۵۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

زندانی شدن فرزند یک نماینده روس در آمریکا

یک عضو پارلمان روسیه از اینکه پسرش در ارتباط با جرایم سایبری در آمریکا به ۲۷ سال زندان محکوم شده ابراز خشم کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش فارس به نقل از بی بی سی، رومن والریویچ سلزنف، ۳۲ ساله، در ماه اوت به اتهام سرقت اطلاعات کارت های اعتباری از رستوران هایی در آمریکا و وارد کردن تقریبا ۱۷۰ میلیون دلار خسارت به آنها محکوم شده بود و اکنون حکم مجازات او صادر شده است.

والری سلزنف نمایندگان پارلمان روسیه گفت که این حکم را "آدمخوارها" صادر کرده اند و پسرش "ربوده" شده است.

مقام های آمریکایی می گویند که سلزنف با فروش داده های مسروقه در "دارک وب" (شبکه اینترنت زیرزمینی که محل فعالیت های مجرمانه است) میلیون ها دلار کسب درآمد کرد.

سلزنف به خبرگزاری ریا نووستی گفت: "این حکم را آدمخوارها صادر کرده اند... پسر من ربوده شده است. "

نیویورک تایمز گزارش می دهد که سلزنف که عضو مجلس عوام روسیه، دوما، است از متحدان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است.

او گفت: "پسر من شکنجه شده چون به زندان افتادن در یک کشور خارجی پس از ربوده شدن به خودی خود شکنجه است. او بیگناه است. "

سلزنف از اعضای حزب ملی گرای دمکرات لیبرال روسیه (ال دی پی آر) افزود که این حکم را حبس ابد می داند چون پسرش هرگز ۲۷ سال در زندان دوام نخواهد آورد.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا سلزنف بین سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ سیستم های فروش را هک می کرد و بدافزارهایی در آنها نصب می کرد که به او امکان می داد اطلاعات میلیون ها کارت اعتباری و شماره را از بیش از ۵۰۰ کسب و کار در آمریکا و ۳۷۰۰ موسسه مالی بدزدد.

به گفته مقام های آمریکایی او سپس این اطلاعات را به سرورهایی که در روسیه، اوکراین و ایالت ویرجینیا کنترل می کرد می فرستاد و آنها را به وبسایت های مجرم می فروخت؛ کاربران این سایت ها از این اطلاعات مسروقه برای کلاهبرداری استفاده می کردند.

سلزنف در ماه ژوئیه ۲۰۱۴ در مالدیو بازداشت شد و لپ تاپ او در آن زمان حاوی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار شماره کارت اعتباری مسروقه بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین