کد خبر: ۴۴۰۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
نماینده میناب:

صداوسیما در آستانه انتخابات بی‌طرف باشد/اتهامات اخیر علیه دانشگاه آزاد جوسازی انتخاباتی است

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس صداوسیما می‌خواهم اصل بی‌طرفی در آستانه انتخابات را رعایت کند و اجازه انتشار اخبار دروغ و کذب علیه این دانشگاه در آستانه انتخابات ندهد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمصطفی ذوالقدر در حاشیه بازدید از طرح گلخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌های اقتصاد دانش‌بنیان در این دانشگاه در راستای دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تعریف شده‌اند و تمام درآمد آن‌هم صرف توسعه آموزش عالی کشور می‌شود و هیچ‌کدام از مدیران دانشگاه در این طرح‌ها ذی‌نفع نیستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در سنوات گذشته توسعه بسیار زیادی داشته و باعث افزایش تأثیرگذاری در جامعه شده است، افزود: هجمه‌هایی که اخیراً در برخی رسانه‌ها علیه این دانشگاه انجام می‌شود به‌منظور فشار سیاسی بر این مجموعه بزرگ در آستانه انتخابات است و تمام این اتهامات از اساس کذب بوده و جوسازی انتخاباتی است.

عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه هدف دانشگاه از طرح‌های سرمایه‌گذاری و دانش‌بنیان کاهش اتکا به شهریه دانشجویان است، خاطرنشان کرد: تأمین بخشی از هزینه‌های دانشگاه از این فعالیت‌های اقتصادی و دانش‌بنیان باعث می‌شود دانشگاه مجبور به افزایش شهریه‌ها نباشد و فشار کمتری به خانواده‌ها بیاید علاوه بر اینکه می‌تواند منجر به افزایش تولید و اشتغال در جامعه شود.

ذوالقدر با اشاره به اینکه این طرح‌ها پس از تصویب اولیه در کارگروه‌های تخصصی به هیئت‌امنای استان‌ها ارسال می‌شود، اضافه کرد: در هیئت‌امنا نیز استانداران، نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها، نماینده‌های وزارت علوم و بهداشت و نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و افراد معتمد استان‌ها حضور دارند و پس از تصویب هیئت‌امنا این طرح‌ها اجرایی می‌شود و در تمام دانشگاه‌های موفق دنیا شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور تأمین هزینه‌های دانشگاه حمایت می‌شوند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه واحدهای دانشگاهی و میزان شهریه دانشجویان در هر سال نیز توسط هیئت‌امنا مشخص می‌شود، اظهار کرد: در طول سالیان گذشته علی‌رغم اینکه هزینه‌های دانشگاه چندین برابر رشد داشته اما افزایش شهریه دانشجویان بسیار پایین‌تر از نرخ رشد هزینه‌ها و تورم در جامعه بوده است و دلیل این موضوع نیز کاهش اتکای دانشگاه به شهریه دانشجوهاست و مطمئناً هر چه دانشگاه اتکای کمتری به شهریه داشته باشد فشار کمتری به دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها می‌آید.

این مقام مسئول، بومی گزینی دانشگاه و طرح توسعه تحصیلات تکمیلی در مناطق محروم را از مهم‌ترین دستاوردهای این دانشگاه ارزیابی کرد و افزود: این طرح‌ها باعث شده هزینه‌های تحصیل دانشجویان خصوصاً در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته به‌شدت کاهش یابد که البته این موضوع باعث شده منافع شخصی برخی افراد رانت‌خوار که خود دارای چندین موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی هستند به خطر بیفتد و طبیعی است که این توسعه چندان خوشایند این افراد نباشد.

وی با اشاره به اینکه سازوکار نظارت مالی در این دانشگاه بسیار شفاف است، عنوان کرد: فارغ از هرگونه مرزبندی سیاسی و برای اولین بار بالای ۸۰ درصد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد این دانشگاه ابراز رضایت کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه من نمی‌خواهم ادعا کنم در یک مجموعه‌ای به این وسعت هیچ‌گونه اشکالی وجود ندارد اما آمارهای مراکز معتبر علمی دنیا نشان می‌دهد بخش قابل‌توجهی از رشد علمی کشور مدیون دانشگاه آزاد اسلامی است، بیان کرد: به‌عنوان نماینده مردم به افرادی که با اهداف سیاسی به دنبال تخریب این مجموعه هستند، تذکر می‌دهم تضعیف و تخریب این مجموعه عظیم مردمی جفا به نظام و انقلاب است.

ذوالقدر با بیان اینکه از رئیس صداوسیما نیز می‌خواهم اصل بی‌طرفی در آستانه انتخابات را رعایت کند و اجازه انتشار اخبار دروغ و کذب علیه این دانشگاه در آستانه انتخابات ندهد، تأکید کرد: طبق قانون و موازین شرعی صداوسیما باید بابت اتهاماتی که پخش کرده به مدیران دانشگاه اجازه بدهد از خود دفاع کنند و این حق اولیه آن‌هاست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین