کد خبر: ۴۴۲۶۹۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
سند جدید حماس منتشر شد؛

حماس مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت/ تأکید بر تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷

مشعل: اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از سند سیاسی جدید این جنبش رونمایی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از انتشار سند "اصول و سیاست‌های کلی حماس" خبر داد که شامل ۴۲ بند است. حماس در این بندها به معرفی خود، پروژه و دیدگاهش درباره آزادسازی فلسطین و نظام سیاسی آن پرداخته و به اصول و مبانی اساسی مساله فلسطین، وحدت ملت و یکپارچگی سرزمین و آرمان فلسطین و تعریف نظام سیاسی آن نیز اشاره کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت رسمی حماس، در بند ۲۰ این سند آمده است: حماس بر این باور است که هیچ بخش از خاک فلسطین نباید به هر دلیلی و تحت هر شرایط و فشاری مورد مذاکره یا چشم‌پوشی قرار گیرد و این امر بدون توجه به این که اشغالگری تا چه زمانی به طول خواهد انجامید، پابرجاست. حماس با هر رویکرد جایگزینی در مقابل آزادی تمام و کمال فلسطین از رود تا دریا مخالف است. با این حال، حماس بی آن که مخالفت با ماهیت صهیونیستی را کنار بگذارد و از حقوق فلسطینی‌ها دست بکشد، تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس بر اساس مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ را مد نظر قرار می‌دهد.

در همین حال، خالد مشعل در کنفرانس مطبوعاتی خود در دوحه قطر با هدف ابلاغ سند سیاسی جدید گفت که تهیه این سند نشان‌دهنده اجماع و رضایت عمومی رهبران این جنبش و سازمان‌های آن در داخل و خارج است.

وی همچنین افزود که این سند خدشه به مقاومت و سلاح آن و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را رد می‌کند.

مشعل ضمن درخواست برای ادامه فشارها به اسرائیل به منظور آزادی اسرای فلسطینی، گفت: ما برای جنگ تلاش نمی‌کنیم بلکه در صدد آزادی اراضی اشغالی فلسطین و رهایی از اشغالگری هستیم.

وی تصریح کرد: این سند تأکید دارد که مسجد الاقصی متعلق به امت ما است و اشغالگران هیچ حقی در آن ندارند.

مشعل گفت: در سند جدید حماس آمده است که این جنبش هرگونه طرح و تلاش هدفمند برای حل و فصل موضوع پناهندگان از طریق سکونت آنها در خارج از فلسطین و وطن جایگزین را رد می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما در پی جنگ نیستیم بلکه هدف ما رسیدن به آزادی و  رهایی از اشغالگری و شهرک‌سازی است.

وی تأکید کرد: ابلاغ سیاست‌های کلی حماس با اعتصاب اسرای ما در زندان های اشغاگران همزمان شده است؛ اعتصابی که به نوعی حماسه‌ای بزرگ و بخشی از مبارزه مداوم مردم فلسطین برای رسیدن به آزادی و کرامت است. در نتیجه ضمن اعلام همبستگی و حمایت از این اسرا، از مردم فلسطین و دیگر امت‌های آزاداندیش جهان می‌خواهم با استفاده از همه امکانات، فشارها بر اشغالگران صهیونیستی را افزایش دهند تا آزادی اسرا محقق شود. اسرا خواسته‌های حداقل و مشروع دارند. آزادی اسرا موضوعی است که اتفاق خواهد افتاد. مقاومت فلسطین و در صدر آن‌ها گردان عزالدین قسام این آزادی را برای اسرا محقق خواهند ساخت.

وی ادامه داد: این کنفرانس خبری همچنین با اول ماه مه یعنی روز کارگر هم‌زمان شده که جا دارد به تمامی کارگران جهان تبریک بگویم. ما نیز به عنوان مبارزان فلسطینی، اعم از مبارزان حماس یا دیگر گروه‌ها، خود را کارگرانی در خدمت مردم فلسطین می‌دانیم؛ کارگرانی که تلاش می‌کنند تا در رویارویی با اشغالگران، حقوق این ملت بزرگ را پس بگیرند. خدمت به مردم، توفیق بزرگی است و  ما افتخار می‌کنیم  که در این مسیر کارگرانی برای خدمت به  مردم خود باشیم.

به گزارش ایسنا،خالد مشعل گفت: نکته دیگر این است که مشکلات مردم  ما در نوار غزه روز به روز بیشتر می شود. این مشکلات ما را نگران می‌کند اما با اعتماد به خداوند می‌گویم این ظلم و این مشکلات به پایان خواهد رسید. پس از اعتماد به خدا، اعتماد ما به ملت بزرگ فلسطین به ویژه اهالی غزه است که عادت کرده‌اند با صبر و استقامت و حتی با جنگ‌هایی که اشغالگران علیه آنان در این سال‌ها تحمیل کرده‌اند، حماسه‌ساز و قهرمان باشند. ما در پی جنگ نبوده و نیستیم بلکه در اندیشه آزادی و رهایی از اشغالگری و شهرک‌سازی هستیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
10
خوبه بخدا.بعدازاینهمه سال مرارت وتلخی کاش مردم فلسطین روز خوش به روی خودببینند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
4
حالا من اینجا چه کاره ام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
1
200 کشور در دنیا هستند. حماس برای اینکه خجالت نکشد و سرش را بالا بگیرد می گوید به رسمیت نمی شناسیم ولی ماهیت گفتار و اساسنامه جدید چیز دیگری را می گوید.مردم فلسطین حق دارند که با یک انتخابات ازاد و تحت نظارت بی طرف بین المللی راجع به اینده سرنوشت فرزندان خود تصمیم بگیرد و همه هم باید به این تصمیم احترام بگذارند. چون واقعا سخت است که 70 سال در درون چادر ملت فلسطین زندگی کنند .ما باید خودمان جای انها بگذاریم و بعد قضاوت کنیم. ایا اگر ملت ایران راجع به موضوعی تصمیمی بگیرند کشورهای دیگران می توانند به ما خورده بگیرند و تصمیممان را عوض کنند .ملت فلسطین هم مثل سایر ملت ها می خواهند زندگی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
3
عجیبه !!! آنها یعنی خود فلسطینیها آنهم حماس انقلابی در پی جنگ نیستند بلکه صلح می خواهند و اتمام اشغالگری ، حالا ما یعنی احمدی نژادیسمها در پی جنگ هستند !!! یعنی کاسه از آش داغ تر !!!
ناشناس
|
Belarus
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
وقتشه ایران هم در روابط با آمریکا تجدید نظر کنه .....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین