کد خبر: ۴۴۲۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

عیدی شعبانیه دولت به کشاورزان/ تمام غرامت خسارت دیدگان پرداخت شد

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، از پرداخت تمامی غرامت کشاورزان خسارت دیده خبر داد و گفت: دولت یازدهم با پرداخت پنج هزار میلیارد ریال مطالبات کشاورزان خسارت دیده دل این زحمتکشان کشور را در ایام شعبانیه شاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : «محمدابراهیم حسن نژاد» روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: دولت تدبیر و امید با اهتمام خود روز گذشته تمامی حق سهم بیمه صندوق بیمه کشاورزی را که به تاخیر افتاده بود، به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال(500 میلیارد تومان) به این صندوق پرداخت کرد تا به حساب کشاورزان واریز شود.

وی گفت: براساس تبصره 13 قانون بودجه 1395 مبلغ 13 هزارو 500 میلیارد ریال (1350 میلیارد تومان) اعتبار به انضمام مبلغ 900 میلیارد ریال (90 میلیارد تومان) از جدول سایر توسط دولت به عنوان حق سهم بیمه به صندوق بیمه کشاورزی اختصاص یافته بود که در مجموع مبلغ 14 هزارو 400 میلیارد ریال می شد.

وی اظهارداشت: تا چندی پیش دولت تنها نزدیک 500 میلیارد ریال (50 میلیارد تومان) از مبلغ تخصیص یافته را به عنوان حق سهم پرداخت کرده بود و مبلغ پنج هزار میلیارد ریال (500 میلیارد تومان) از خسارت دیدگان ناشی از سرمازدگی باغات مرکبات شمال کشور و سیل خوزستان و فارس باقیمانده بود که شب گذشته (دوشنبه) به حساب کشاورزان واریز شد.

حسن نژاد گفت: کشاورزی در کشور ما همواره با ریسک های اقلیمی و آب وهوایی بی شماری روبروست؛ رخداد سیل، خشکسالی، تگرگ ، توفان، تندباد و انواع بیماری های دام و طیور ازجمله خسارت هایی است که سبد غذایی خانوار را تهدید می کند.

این مقام مسئول در صندوق بیمه کشاورزی اظهار داشت: این درحالیست که یگانه راه موثر درجبران نظام مند خسارات چندین میلیاردی این بخش زیربنایی از اقتصاد کشور که رسالت مهم امنیت غذایی را برعهده دارد؛ مدیریت ریسک های مالی با بهره گیری از سازوکار بیمه کشاورزی است که در جهان امروز بیش از یک قرن است که توسط دولت های مترقی به کارگرفته می شود.
وی گفت: روزانه حدود یک میلیارد دلار در جهان با وجود محدودیت‌های اعمال شده توسط سازمان تجارت جهانی (WTO) به بخش کشاورزی یارانه پرداخت می‌شود که در این میان کمک های دولت ها از طریق بیمه کشاورزی مورد تاکید همیشگی بانک جهانی وسازمان های معتبربین المللی است، به گونه ای که تنها در یکی از کشورها یارانه پرداختی بابت بیمه کشاورزی به حدود 10 میلیارد دلار در سال می رسد.

حسن نژاد افزود: درسازوکار بیمه کشاورزی باتوجه به مشارکت کشاورزان و پرداخت حق بیمه کشاورز به عنوان تولیدکننده ای که جامعه بر خوان رحمت او میهمان است، رعایت می شود و براساس قرارداد حقوقی تنظیمی که بیمه نامه نامیده می شود؛ درهنگام خسارت، مطالبه گر حقوق قانونی خویش است وبیمه گر می باید برهمین اساس به تعهدات خود عمل می کند.
وی گفت: درقانون برنامه ششم توسعه ، قانون گذار علاوه برایجاد ردیف مستقل پیش بینی اعتبار در بودجه های سالیانه، به تخصیص یافتگی 100درصدی آن نیز تاکید دارد که نشان از رویکرد همه جانبه قوای مقننه و مجریه به ساز و کارمدرن بیمه کشاورزی ومنابع طبیعی دارد.
وی اضافه کرد: براساس قانون اعداد بزرگ در بیمه، هرقدرتعداد کسانی که بیمه نامه خریداری می کنند، بیشتر باشند امکان کاهش تعرفه ها وحمایت کیفی تر در هنگام رخداد خسارت میسرتر خواهد بود.

وی ضمن تشکر از صبر و بردباری کشاورزان و همکاری بانک کشاورزی ادامه داد: بیمه کشاورزی درکشور باوجود اینکه درسطوح مناطق تولیدی و عرصه های کشاورزی اجرا می شود؛ به صورت الکترونیک و برخط این قابلیت را دارد که بامدیریت مالی وحساب شده ، وجوه دریافتی وپرداختی مربوط به میلیون ها پرونده را به صورت دقیق وصحیح مدیریت کند.

به گزارش ایرنا، براساس قانون بودجه سال 96 همانند سال گذشته مبلغ 13 هزار و 500 میلیارد ریال تصویب شده است. در ابتدای سالجاری خسارت سنگین سیل به چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و کردستان برآورد شده است.
سالیانه بین یک میلیون و 750 تا دو میلیون کشاورز در بخش های زراعی، باغی، طیور، دام و آبزیان زیر پوشش بیمه صندوق کشاورزی قرار می گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین