کد خبر: ۴۴۳۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

کنایه مهرعلیزاده به احمدی‌نژاد: کاغذپاره‌ها ادامه کار را مشکل کرد و شرایط اقتصادی مردم سخت شد

مهرعلیزاده با اشاره به لزوم مشارکت پرشور و پرشکوه در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: دیگر نباید اجازه ندهیم عوام فریبی در این کشور جایی داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن مهرعلیزاده در جمع مردم قزوین با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، با تاکید بر اهمیت مقایسه دولت ها در نتیجه تصمیم‌گیری های سیاسی مردم، اظهار کرد: دوران اصلاحات به گواه همه تاریخ ایران دولت کار، تکریم انسان ها، پاکدستی، اعتماد به مردم ، اعتقاد به ازادی بیان و اندیشه بود و دولت اعتبار در جامعه بین الملل شناخته می شد . دولتی که در دنیا به عنوان یک کشور برخواسته از جمعیت اسلام ایده گفتگوی تمدن‌ها برخلاف ایده جنگ تمدن ها را مطرح می کند و در سطوح عالی بین الملل پذیرفته و مورد بحث قرار می‌گیرد.

او در ادامه با اشاره به این‌که در مقطعی انتخابی صورت گرفت که کشور را به سوی شرایطی ناپایدار سوق داد گفت: اما دو دوره های بعد به هر دلیل درانتخاب دیگری، شرایطی پیش می آید که با دولتی با گفته های ناآگاهانه و بی تدبیرانه و ادعاهای ناصحیح شرایطی فراهم می کند که کشورهای دیگر در یک عزم عمومی و انسجام عمومی برای انزوای ایران به نتیجه می رسندو ما را بر اساس منشور سازمان ملل ذیل فصل هفت تحریم ها قرار می‌دهند.

او خاطر نشان کرد: تحریم هایی که گفته می شد کاغذ پاره ای بیش نیست اما ادامه روند کاغذ پاره ها کار را به جایی رساند که شرایط اقتصادی در داخل برای مردم سخت‌شد. به طوری که حتی اقدامات عوام پسندانه ای همچون پرداخت مستمری ۴۵هزار تومانی ۱۰ برابر آن پول را از جیب بیرون کشید.

او ادامه داد: در این دولت۵۰ درصد کارخانه‌ها در شهرک های صنعتی غیرفعال می شود و مردم بیکار می شوند. ولی به مردم آمارها و گزارشهای دروغ ارائه می دهند . دولتی که با تصمیمات نادرست باعث سقوط ۳برابری ارزش پول در یک شب می شود و مردم سه برابر فقیر تر می شوند همه این ها گویا در ظاهر دیده نمی شود چراکه انقد شعار های عوام فریبانه مردم را محصور و مسحور می کنند که این دولت تا روز اخر هم از مردم طلبکار هستند .

مهرعلیزاده با بیان این که مردم ما از فردای پیروزی انقلاب اسلامی‌روز به روز بر رشد آگاهی و رشد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود افزوده اند، تصریح کرد: نمی توان این رشد فکری را از مردم گرفت. نمی شود به مردم گفت که موضوع را درک نکن. مردم می فهمند.

او در ادامه با اشاره به فرصت های از دست رفته در دولت های نهم و دهم گفت: در انتهای دولت سید بزرگوار،آقای خاتمی با سرمایه گذاری ها و تلاش هایی انجام شد به شرایطی نزدیک شدیم که در حوزه های مشترک نفتی با قطر عقب نمانیم ولی در آن دو دوره سیاه وضعیت به شکلی شد که روز به روز عقب تر رفتیم. تا این که سال ۹۲ با رای شما و پس از آن با صرف سرمایه گذاری ها ی زیاد، دلسوزی ها، دروغ نگفتن ها ، امار غلط ندادن ها به نقطه ای رسیدیم که به میزان قطر از حوزه های مشترک نفتی برداشت کنیم و اکنون گفته می شود که سالانه حدود ۳۰ میلیارد دلار انتفاع جمهوری اسلامی ایران از این منابع است و. بنابراین در طول این ۸ سال ، چه کسی پاسخگوی خسارات ناشی از عدم انتفاع است؟ درطول ۸ سال کشور حدود ۱۰۰۰میلیارد درآمد نفتی داشت. این درآمد کجا صرف شد؟صنعت که نصف تعطیل و باقی در شرف تعطیل بود. موقعیت بین المللی هم که با صدور قطع نامه از سوی کشور ها علیه ما همراه بود . این درآمد ها چه شد؟

مهرعلیزاده به ظهور و بروز فساد اداری در دوره های گذشته اشاره کرد و افزود: هر روز منابع خبری از هزاران میلیارد اختلاس در دولت های نهم و دهم خبر می دادند. انگار عدد بازی بود و به عنوان یک فرهنگ بر کشور حاکم شد. کجا در دوره قبل از آن دو دوره و دوره های قبلی حرف از اختلاس های کلان شنیده بودیم ؟ عجیب تر این که باز هم این افراد در روی مردم می ایستند تا دستاوردهای مردم برای انتخاب فکر، دلسوزی و راستگویی را نادیده بگیرند و باز هم با جوهای هیجانی و ارائه آمار های غلط دستاوردهای دولت یازدهم را زیر سوال ببرند. این درحالی است که در آن دولت در سال ۸۰تا ۹۰ میلیارد دلار درآمد نفتی پوچ شد و تردیدی نیست که دروازه های کشور باز شد و هر چه قاچاق بود وارد کشور شد بنابراین صنعت کشور خوابید و همه جوانان و فارغ التحصیلان بیکار شدند. در نتیجه سطح زندگی روزبه روز پایین تر آمد.

او افزود: اما دو دوره بعدی با تلاش شبانه‌روزی دولت روحانی و مذاکرات دقیق با نظارت مقام معظم رهبری ایران از ذیل فصل هفت تحریم منشور سازمان ملل درآمد و تحریم‌ها برداشته شد .میزان صدور نفت به‌جای۴/۲ میلیون بشکه در روز به ۳.۴ میلیون بشکه در روز رسید. این نتایج قابل کتمان است؟ اگر اکنون وزارت نفت در تمام مراحل فروش و صدور ، حفظ سهمیه و قیمت نفت حرف اول را میزند. این سر افرازی است .چرا با موفقیت مردم مخالفت می کنین ؟ چرا با عزت مردم ایران مخالفید؟ کجا می‌خواهید ببرید کشور را ؟ اگر دولت در سه سال گذشته با دست خالی وقت و انرژی را برای مذاکرات خارجی گذاشته است تا بتواند جنگ و تحریم را از سر کشور دور کند. ولی باز در کنار آن توانست تورم ۳۰ درصدی را به زیر ده درصد برساند قابل انکار است؟در دوره گذشته اگر هم نفت می فروختیم ، درآمدها را در جیب کشورهای مختلف و آدم های مختلف در کشور های دیگر میگذاشتیم تا اختلاس و دزدی کلان ایجاد شود این چه مملکت داری بود؟

وی با بیان اینکه تحریم ها از طرف دشمن هوشندانه لحاظ شده بود، افزود: تحریم ها توانست همه کشور ها را همانگونه که دشمنان می خواستند در مقابل ایران قرار دهد. بدخواهان توانستند اجماع جهانی علیه کشور طراحی کنند و خودشان گوشه ای بنشیند و مظلوم نمایی کنند چراکه تحریم فروش نفت برای ما بسیار تاثیرگذار بود چون اقتصاد ایران به نفت بستگی دارد.

مهرعلیزاده درباره وابستگی به نفت در اقتصاد کشور اظهار کرد: قدرت و تدبیر دولت این بود که وابستگی بیش از ۷۰ درصد به نفت را به زیر ۵۰ درصد رساند آن هم ، در شرایطی که تحریم ها هنوز به صورت عملیاتی در همه ابعاد برداشته نشده است. با بیان اینکه تحریم ها در عرض ۶-۷ سال بر لایه به لایه این کشور مستولی شده بود، افزود: انتظار دارید این تحریم ها یک شبه برداشته شود اما در عراق که ذیل همین قطعنامه ها رفته بود، دیدید کامیون های سازمان ملل در خیابان می گشتند و نان و دارو را در مقابل نفت می دادند. حتی پس از حمله آمریکا و سقوط صدام و پس از گذشت یک دهه هنوز خیلی از تحریم ها باقی مانده است. جهان عزت مردم ایران را در برجام دید و تحریم ها به شکل مکتوب برداشته شد اما آعمال آن در شبکه های مالی و بانکی زمان می برد و تنها پس از آن باید منتظر گشایش های ناشی از آن بود.

مهرعلیزداه خظاب به حاضرین گفت: به عنوان کسی که در حوزه اقتصادی علم و تجربه دارم از شما می خواهیم که شعار های پوپولیستی را نپذیرید و بدانید تحریم ها پس از لغو به طور تدریجی و با رفع موانع، در آمدن سرمایه های ایرانیان به کشور و سرمایه ها ی خارجی، باز شدن راههای بانگ های بین الملل برای اعتبارات نقش دارد . این کشور حداقل به سالی ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد . اگر بخواهند با ترمز ها سیر ورودسرمایه های خارجی را متوقف کنند که در ۸ سال چنین کردند. بعد از تحریم این فضاها ایجاد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ملت اگر تداوم این دولت را تضمین کنند ، تداوم خدمات دولت به ویژه در حوزه برجام و باز شدن راه برای مسایل اقتصادی تضمین می شود. در غیر این صورت شاهد اتفاقاتی می شویم که تجربه آن را داریم و هرگز نمیخواهیم به آن دوران برگردیم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه دولت روحانی دستاوردهای متنوعی که در بخش های مختلف اقتصادی ، فرهنگی، اجتماعی و حتی آسایش مردم دارد، افزود: واقعیت این است که متولیدن دهه ۶۰ وقتی به سن اشتغال و تشکیل خانواده رسیدند، دولتی سر کار آمد که به دنبال اشتغال و باز شدن فضای بین المللی بود اما دو دولتی که بایستی فضای بالندگیشان را مهیا می نمود همه چیز را از بین برد و به روش های عوام فریبانه روی آورد و پس از آنکه به جنگ و درگیری نزدیک شدیم دولت دیگری آمد که فضا را احیا کرد. حالا دوباره در انتخابات همان زمزمه ها تکرار می شود. وعده سه برابر شدن یارانه ها را می دهند. با کدام بودجه پرداخت میکنند؟ همین یارانه ۲ هزار میلیارد تومان در سال هزینه دارد. درحالی که دولت با مشقت آن را پرداخت می کند نمی تواند یک سوم آن مبلغ را در طرح های عمرانی هزینه کند. این هزینه را چه کسی بر کشور تحمیل کرده است؟ مگر امکان سه برابر کردن است؟ مگر اینکه آقایان همه چیز را تعطیل کنند و فقط یارانه پرداخت کنند. هر کدام از این افراد که میخواهید به شکل صدقه پول بدهید می توانند هزار برابر یارانه تولید کنند . مدیریت دولت باید بتواند به نحوی مدیریت کند که استعداد ها شکوفا شود و زمینه های فعالیت در کشور رشد کند.

وی در ادامه اظهار کرد: بعضی تصور میکنند که باز هم با تکرار شعار های عوام فریبانه ۱۲ سال پیش میتوانند بر فکر انسان اثر بگذارند. ما به عنوان افراد علاقمند به آینده کشور آماده هستیم تا هرچه داریم در مسیر سالم سرمایه گذاری کنیم . ایجاد اشتغال و هم افزایی بین مردم جز این نیست که ادامه راه ۴ سال گذشته را پیش ببریم وگرنه تمام آنچه حاصل شده را از دست می دهیم. اگر در ۳ سال دولت دولت تمام انرژی را برای برجام گذاشت و موفقیت قطعی حاصل کرد اثرآان در اقتصاد، رفع بیکاری و توسعه اشتغال در سالهای آینده خواهد بود . اگر اشتباه کینم در همین مرحله اول سستی به خرج دهیم و شرایط طور دیگری شود، مقصر خودمان هستیم .

مهرعلیزاده با تاکید بر اطمینان به آگاهی و رشد فرهنگی مردم گفت: ملت اگر ۴ سال پیش فردی ناشناخته در ابعاد وظایف ریاست جمهوری را انتخاب کردند و از انتخاب خود راضی بودند و درسال ۹۴ هم با انتخابات مجلس گام دوم را برداشتند. این دفعه هم روحانی را انتخاب خواهند نمود که میدانند در اداره کشوری که در ورطه جنگ و درگیری کفایت خود رانشان داده است و توانسته است بیکاری و تورم راکنترل کند.

او با ابراز امیدواری درباره حضور افتخار آفرین ملت برای آینده کشور، افزود: امیدواریم که ملت با حضورمرحله اولی خود اجازه ندهند که یک بار دیگر چالشی در کشور ایجاد شود که در آینده نتوانیم خودمان را ببخشیم .اگر گام اول را در ۹۲ و گام دوم را در ۹۴ محکم برداشتیم، گام سوم را در ۹۶ باید محکم تر برداریم .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین