کد خبر: ۴۴۴۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

عکس/ همسر امانوئل مکرون؛ بانوی اول فرانسه

ازدواج جنجالی مکرون تاکنون بارها مورد توجه رسانه ها قرار گرفته و در مواردی سوژه ای برای انتقاد و گاه شایعه پردازی شد.
آفتاب‌‌نیوز : میشل فردریک مَکْرون» 39 ساله معروف به امانوئل مکرون، بانکدار، وزیر اقتصاد، صنعت و امور دیجیتال کابینه فرانسوا اولاند و حالا بیست و پنجمین رئیس جمهوری و به عبارتی هشتمین رئیس جمهوری پنجم فرانسه است.

همسر مکرون «بریژیت ترونیو Brigitte Trogneux» که 24 سال از مکرون بزرگتر است، در دوران دبیرستان معلم وی بود. این دو نخستین بار زمانی که مکرون شاگرد بریژیت بود و تنها 15 سال داشت با هم آشنا شدند و با وجود اینکه بریژیت همسر و سه فرزند داشت، در نهایت در سال 2006 میلادی از همسرش جدا شد و در سال 2007 با مکرون ازدواج کرد.

 

ازدواج جنجالی مکرون تاکنون بارها مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است و در مواردی سوژه ای برای انتقاد و گاه شایعه پردازی شد.

پدر مکرون «ژان-میشل مکرون» پزشک و استاد مغز و اعصاب در بیمارستان آموزشی آمیان و مسئول دانشکده پزشکی این شهر و مادرش «فرانسواز نوگِ» پزشک و مشاور امنیت اجتماعی است.

بریژیت از دختر بزرگ خود دارای نوه است. 

 بریژیت کوچک‌ترین فرزند خانواده است و 6 خواهر و برادر بزرگ‌تر از خود دارد. خانواده وی در شمال فرانسه یک کارخانه شکلات دارد و یک خانواده معروف و مرفه به شمار می‌آید.

مکرون در شب پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دربارۀ بریژیت گفت: همیشه در همه لحظات زندگی من حضور داشت و بدون او "من نبودم".

لازم به یادآوری است که مکرون کار خود را به عنوان بازرس مالی آغاز کرد و سپس در بانک «روشیلد و شرکاء» مشغول فعالیت شد.
مکرون جوان در نهایت از 26 اوت 2014 تا 30 اوت 2016 به عنوان وزیر اقتصاد، صنعت و امور دیجیتال به کابینه فرانسوا اولاند سوسیالیست راه یافت.

اگرچه در سال های 2006 تا 2009 عضو حزب سوسیالیست فرانسه بود، اما در سال 2015 اعلام کرد که دیگر نمی خواهد در این حزب فعالیتی داشته باشد و از این پس به صورت مستقل فعالیت سیاسی خواهد کرد.

در ادامه این روند و در آوریل 2016، زمانی که مکرون هنوز در کابینه اولاند فعالیت می کرد، به دنبال اجرای تفکرات خود که فراتر از مرزهای سنتی هم حزبی های پیشینش بود، حزب سیاسی خود را با نام «آن مَرش En Marche» (به معنی در حرکت) و به عنوان یک سازمان مترقی در میان احزاب چپ و راست، در شهر زادگاهش «آمیان» (Amiens) واقع در 120 کیلومتری پاریس (شمال فرانسه) تاسیس کرد.

کارشناسان در تعریف حزب سیاسی که مکرون بنیانگذار آن بود، ویژگی سوسیال - لیبرال را به عنوان مولفه شاخص و محور سیاست های این حزب مطرح می کنند؛ حزبی که تمایل زیادی به شبکه های اجتماعی دارد و از ویژگی های آن قبول عضوگیری از دیگر احزاب و دریافت نکردن حق عضویت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین