کد خبر: ۴۴۴۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
اهالی سینما و ورزش مصمم در حمایت از روحانی هستند

حمایت مشاهیر هنری و ورزشی از حسن روحانی+اسامی

تداوم مسیر امید، اما با اراده محکم‌تر از 92 و برنامه‌ریزی در فضای نوین پدیدآمده از دستاوردهای 4سال تلاش مردان تدبیر و امید.
آفتاب‌‌نیوز :
این روزها پس از طرح این پرسش که در برگه رأی انتخابات سال 96 نام کدام کاندیدا را می‌نویسید، نیازی به اندیشیدن نیست؛ به‌ویژه آنانی که در دولت یازدهم فعالیت آسان‌تر را تجربه کردند و رضایت در چهره‌هایشان هویداست، بدون لحظه‌ای تردید پاسخ می‌دهند که «به عقب باز نمی‌گردیم؛ رأی ما روحانی است». کشور به گذشته باز نخواهد گشت؛ به آن دورانی که فضای فعالیت‌های هنری و ورزشی با خواست و تمایل آنانی تنظیم می‌شد که عمل به قانون برای آنها معنایی نداشت؛ با رأی به روحانی کشور به عقب باز نمی‌گردد و حتی اگر از آن روزها بگوید سربلند است، چرا که در سال 92 با رأی به حسن روحانی عمل به مر قانون را تضمین کرد و چهارسال شاهد بود منتخب آنها به وعده‌های خود عمل کرد، حتی اگر متحمل سختی‌های زیادی شد. این روزها گروه‌های مرجع بیش از همه در تلاش برای تداوم راه امید با رأی به روحانی هستند. با قلبی مطمئن از تصمیم خود برای انتخابات 96 به صدور بیانیه حمایتی یا گفت‌وگو با رسانه‌ها می‌پردازند تا بگوید مرد این میدان جز روحانی نیست. هر روز بر تعداد اعضای این گروه‌های مرجع که حمایت قاطع خود را از روحانی اعلام و دیگر هموطنان را ترغیب می‌کنند به روحانی رأی دهند، افزوده می‌شود. در ادامه به تعدادی از صدها هنرمند و ورزشکار حامی روحانی اشاره می‌شود.

حمایت پیشکسوت از روحانی

جمشید مشایخی از بازیگران پیشکسوت است که به‌خوبی قادر به شناخت شعار از عمل است. او در سال 92 از روحانی حمایت کرد و گزینه سال 96 برای او جز روحانی نخواهد بود. جمشيد مشايخي چندی پیش گفت که «رئيس‌جمهوري داريم كه خيلي‌ها به او حسادت مي‌كنند و اجازه نمي‌دهند كه او به شكلي خوب كار خود را ادامه دهد». او از هجمه دلواپسان به روحانی گلایه دارد و بارها این موضوع را مطرح کرده است. حمایت او از روحانی نشان‌دهنده حمایت قشر بزرگی از دلسوزان عرصه سینما و تلویزیون از دکتر روحانی است.

امیدوار و منتظر هستم

لیلی رشیدی از جمله بازیگرانی است که با حضور در همایش‌های انتخاباتی حمایت خود از دکتر روحانی را اعلام کرده و می‌کند. او می‌گوید: «من رأی می‌دهم، با سربلندی رأی می‌دهم و انتخابم بین بد و بدتر نیست. من رأی می‌دهم، از حق رأی دادنم استفاده می‌کنم و از رأیم دفاع می‌کنم. من رأی می‌دهم تا آن کابوس 8‌ساله که هیچ‌کدام‌ فراموشش نکرده‌ایم، دوباره تکرار نشود. من رأی می‌دهم تا مسیر اصلاحات نیمه‌کاره رها نشود. من رأی می‌دهم تا کشورم دوباره به انزوا فرو نرود. آقای روحانی من به شما رأی می‌دهم، ولی حرف‌های شما یادم می‌‌ماند. حرف‌هایی را که چهار سال پیش مطرح کردید یادم هست و امیدوارم. امروز امیدوار و منتظر هستم که آن حرف‌ها عملی شود؛ هرچند می‌دانم سخت بود، اما امیدوارم عملی شود. من امیدوارم…» رشیدی از جمله 140 هنرمند ایرانی بود که با امضای طوماری در مورخ 22 خرداد 1392، همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، ضمن قدردانی از انصراف عارف به نفع روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1392 حمایت علنی کرد.

همراه همیشگی گرایش اعتدالم

پگاه آهنگرانی هم بازیگر اصلاح‌طلبی است که بارها با حضور در مراسم طیف‌های اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان همراهی خود با این جریان را اعلام کرده است. او در 31 خرداد 92 برای روحانی نوشته بود: « من کی‌ام؟ مطمئن نیستم. ولی حرف‌هایم نه به‌عنوان یک بازیگر است نه سیاسی‌کار، نه از طرف سینماگران حرف می‌زنم و نه نماینده نسل جوانم و نه حتی به‌عنوان یک زن. حداکثر به‌عنوان یکی از ۷۵‌میلیون ایرانی... یا یک شهروند عادی است. از فهرست آمال و آرزوها و درخواست‌ها و تمام چیزهایی که فکر می‌کنم حقم است (حتی اگر نباشد) که بگذرم، شاید فقط یک چیز می‌ماند که بشود به جّد ازتان درخواست کرد... آن هم دقت صد چندان در انتخاب همراهانتان در طول چهار یا هشت سال آینده است.»

من بهاره رهنما به روحانی رأی می‌دهم

بهاره رهنما هم مانند آهنگرانی و رشیدی تصمیمی جز رأی دادن به روحانی ندارد و زمانی که مخالفان دولت استیکرهایی از او و رشیدی ساختند، نوشت: «در تایید گفته‌های لیلی رشیدی، بنده هم آن استیکر‌های قلابی را تایید نمی‌کنم و با «واو» به «واو» حرف‌های دوست هنرمندم موافقم. واکنش لیلی رشیدی به استیکرهای انتخاباتی علیه روحانی: کار را از مضحکه و بلاهت هم گذرانده‌اند. برداشته‌اند با عکس من و همکاران و دوستانم استیکری با این عنوان ساخته‌اند که «یک اشتباه را دوبار تکرار نکنیم و به فکر مردم هم باشیم». منظورشان این است که یعنی ما از حسن روحانی برائت جسته‌ایم. احتمالا می‌خواهند ازین نمد کلاهی برای کسانی بدوزند که سال‌هاست هرچه من و هم‌صنفانم می‌کشیم ریشه در تفکر آنان دارد. اما سرنا را از سر گشادش زده‌اند. من لیلی رشیدی، با صدای بلند تکرار می‌کنم که به‌رغم تمام کاستی‌ها و مشکلات، دوباره به حسن روحانی رأی می‌دهم؛ برای خودم، برای مردمم و برای ایران. تا کور شود هرآنکه نتواند دید! پی‌نوشت: من بهاره رهنما هم به‌رغم تمام کاستی‌ها به «حسن روحانی» رأی می‌دهم!»

حمایت جعفری و رامین‌فر از روحانی

امیر جعفری و همسرش ریما رامین‌فر از جمله بازیگران حامی دولت اصلاحات و اعتدال هستند و از هیچ‌تلاشی برای پیروزی روحانی دریغ ندارند. چند روز قبل امیر جعفری درباره سوء‌استفاده از تصاویر خودش و همسرش در تبلیغات انتخاباتی گفت: همه می‌دانند که من فرزند معنوی رئیس دولت اصلاحات هستم، بنابراین کسی چنین مزخرفاتی را حداقل از من باور نمی‌کند. جریانی که پیش از رسیدن به قدرت خواسته‌های دل خویش را به‌عنوان حرف و درددل مردم منتشر می‌کند و نشان می‌دهد که برای بالارفتن از نردبان قدرت قادر به انجام هر اقدام غیر منصفانه‌ای است، بعد از اینکه به قدرت رسید که البته محال است مردم گول چنین افرادی را بخورند، می‌خواهد این راه را تا کجا برود و تا کجا این سوءاستفاده‌ها را ادامه خواهد داد؟ ریما رامین‌فر، همسر امیر جعفری نیز به‌عنوان یکی دیگر از چهره‌هایی که مورد سوءاستفاده سیاسی تبلیغاتی جریانی خاص واقع شده، از واژه بی‌شرمی آشکار در قبال چنین اقدامی استفاده کرده و در یک جمله می‌گوید: چنین کارهایی برای افرادی که ادعای خدمتگزاری مردم را دارند، شرم‌آور است.

دعای کرامتی برای ماندن روحانی

مهتاب کرامتی دیگر بازیگر باتجربه است که عملکرد روحانی را گره‌گشای بسیار از مشکلات می‌داند و با اشاره به فیلم «نلسون ماندلا برای همیشه» می‌گوید: دعا می‌کنیم دولت و آقای ظریف در کار خود باقی بمانند. این پروژه سینمایی درباره صلح و مهربانی است و چقدر خوب است که در دنیای پر از جنگ و خشونت کسانی هستند که می‌توانند جهان را برای ما بهتر کنند. وی با بیان اینکه در تولید این اثر کارشکنی‌های بسیاری صورت گرفت که باعث طولانی شدن روند تولید آن هم شد، ادامه داد: اما باید از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تشکر کنیم که همواره در این پروژه همراه ما بودند.

حمایت پایتختی‌ها از روحانی

محسن تنابنده و احمد مهران‌فر بازیگران سریال پایتخت با انتشار فیلمی، ضمن اعلام حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری از حجت‌الاسلام حسن روحانی حمایت کردند. در این ویدئو که در صفحات شخصی محسن تنابنده و احمد مهران‌فر منتشر شده و با صدای محمد نوری همراه بود، آمده است: «چهار سال است که کاسبان تحریم و دلالان و فرصت‌طلبان دوران تلخ و هولناک نوسان بازار ارز و قیمت‌ها حالشان از این آرامش نسبی و ثبات بازار بسیار بد است و هرچه در توان دارند انجام می‌دهند تا آرای خاکستری و طرفداران آرامش و امنیت در انتخابات شرکت نکنند. تا به روزهای تلخ برای ما و پرسود برای آنها برگردیم. مانند آن هشت سال بی‌عزت. اینجا سرزمین من است. ما به عقب بازنمی‌گردیم. باز هم برای فردایی بهتر، برای ریشه‌کن کردن دروغ، برای تحقق منشور حقوق شهروندی، برای برقراری و تداوم امید و برای نسل آینده رأی می‌دهم.»

سایر هنرمندان حامی روحانی

بر اساس آنچه در سایت‌ها منتشر شده، سحر دولتشاهی، پیمان قاسم‌خانی، طناز طباطبایی، علی قربانزاده، سامان مقدم، مرتضی شایسته، سهیل محمودی، بهناز جعفری، سعید‌سهیلی، فریدون عموزاده خلیلی، مصطفی رحماندوست، پانته‌آ واعظ‌نیا، خشایار الوند، پوریا پورامین، علی صادقی، عبدالحسین مختاباد، خشایار دیهیمی- آروند دشت‌آرای، اردشیر رستمی، منیِژه حکمت، مهدی کرمپور، حسین سناپور، ساعدباقری، فاطمه راکعی، افشین علا، ایثارامیرمحجوب، امیراحمدی آریان، آزاده اخلاقی، فرهاد‌توحیدی، محمود حسینی‌زاد، ضیاءالدین دری، مسعودجعفری جوزانی، محمدعلی حسینی‌نژاد، نیلوفرلاری‌پور، حدیث لزرغلامی، حسین شیخ‌الاسلام، افشین هاشمی، امیرمهدی ژوله، محمدحسن شهسواری، آریاکسایی، مهدی حجوانی، بیوک‌ملکی، امیرحسین خورشیدفر، علی شروقی، ساتیار‌امامی، هادی حیدری، مسعود میری، بابک حیدری، ژینوس تقی‌زاده، راضیه بهرامی، پریوش نظریه و علی‌اصغر سیدآبادی هم از روحانی حمایت کرده‌اند.

دولت روحانی یک گام به جلو

عبدالجبار کاکایی از جمله شاعرانی است که به ثمرات دولت روحانی اشاره دارد و تداوم آن را خواستار است. او می‌گوید: « رفتاری که مردم ما امروز در انتخابات از خودشان نشان خواهند داد، با رفتاری که مردم با قهر کردن از صندوق‌های رأی پیش از دولت مهرورزی و تدبیر و امید از خود نشان می‌دادند، متفاوت خواهد بود. الان هوشیاری بالاتر آمده و همه اینها ثمره دولت اصلاحات است. به عقیده من دولت روحانی یک قدم به جلو بود و اصلاحات مقدمه این قدم به جلو شد و ما نتیجه‌اش را در حوزه فرهنگ می‌بینیم.»

قهرمان جهان و المپیک در ستاد روحانی

ورزشکاران هم از اقشاری هستند که تغییر در دولت یازدهم را احساس کردند و دانستند که رئیس جمهور چه جایگاهی برای ورزشکاران قائل است. از جمله این ورزشکاران بهداد سلیمی است که به‌عنوان مشاور عالی ستاد و رئیس کمیته ورزشکاران ستاد دکتر حسن روحانی برگزیده شد. 28 مرداد سال گذشته بود که رئیس جمهور کشورمان در اینستاگرامش طرح و نوشته‌ای در حمایت از بهداد سلیمی منتشر کرد.

رأی علی دایی به روحانی

علی دایی هم در گفت‌وگویی به حمايت از حسن روحانی پرداخت و رقبای او را به باد انتقاد گرفت. علی دایی به‌عنوان یکی از موفق‌ترین فعالان عرصه‌های اقتصاد ورزشی در ایران در گفت‌وگویی اقتصادی انتخاباتی با روزنامه گل تلويحا به حمايت از حسن روحانی پرداخت و رقبای او را به باد انتقاد گرفت. او در اين خصوص گفت: مناظره‌های ریاست‌جمهوری را ندیدم و نمی‌بينم چون رأیم از قبل مشخص است. دایی در ادامه با انتقاد از محمدباقر قاليباف گفت: کسانی که از جامعه ۴‌درصدی و ۹۶‌درصدی صحبت می‌کنند، خودشان جزو همان ۴‌درصد هستند. شهريار فوتبال ایران همچنین در کنایه به شعارهای پوپوليستی برخی نامزدهای انتخاباتی گفت: فکر می‌کردیم رئیس‌جمهور باید از قشر پایین جامعه باشد که در دوره قبل پسرفت کردیم.

با روحانی تا 1400

علی کریمی هم تصمیمی جز رأی به روحانی در انتخابات 29 فروردین ندارد و در پستی روی کانال شخصی‌اش در تلگرام نوشت: «با احترام به همه کاندیداها، این پست را در جواب کسانی زدم که از کامنت من در زیر پست دکتر (روحانی) سوء‌استفاده کردند و می‌کنند. اگر قرار باشد یکی را انتخاب کنم؛ روحانی تا 1400». این اعلام حمایت فوتبالیست سابق تیم ملی، سایر ورزشکاران را نیز به انتشار و اعلام پیام حمایتی از دکتر روحانی بیشتر ترغیب کرده است.

قهرمان شمشیرزنی جهان در ستاد روحانی

مجتبی عابدینی، قهرمان شمشیرزنی جهان به‌عنوان مشاور ستاد حامیان مردمی دکتر روحانی در استان مازندران منصوب شد. ایلنا نوشت؛ طی حکمی از سوی مهندس یحیی رجبی گالشی، رئیس ستاد انتخابات تدبیر و توسعه (حامیان مردمی دکتر روحانی) در استان مازندران، مجتبی عابدینی قهرمان شمشیرزنی جهان به‌عنوان مشاور امور ورزش و قهرمانان ستاد حامیان مردمی دکتر روحانی در استان مازندران منصوب شد. شایان ذکر است مجتبی عابدینی فرزند خطه شورمست سوادکوه و یکی از ستارگان شمشیرزنی در مسابقات المپیک ریو بوده که به دلیل ناداوری به مقام چهارم المپیک دست یافت. پیش از این مهدی تقوی قهرمان، ارزنده کشتی جهان نیز به‌عنوان مسئول کمیته ورزشی ستاد حامیان دکتر روحانی در مازندران منصوب شده است.

سایر ورزشکاران هم حمایت کردند

بر اساس آنچه در سایت‌های خبری منتشر شده، تعدادی از ورزشکاران مطرح کشور از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت کردند. در این بین، نام‌هایی از قبیل عادل غلامی (ملی‌پوش مطرح والیبال ایران)، آروین معظمی‌گودرزی (عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری و قهرمانان آسیا)، میترا حجازی‌پور (قهرمان جهان در رشته شطرنج)، حسین عسگری (ملی‌پوش پرافتخار تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران در آسیا)، امیر سرخوش (قهرمان اسنوکر تیمی جهان)، مسعود مصطفی‌جوکار (کشتی‌گیر تیم ملی و قهرمان جهان)، علی‌اکبر استاداسدی (ملی‌پوش پیشین تیم ملی فوتبال ایران)، محمد ستارپور (قهرمان بوکس ایران و جهان)، عطا اسدی (ملی‌پوش و قهرمان دوی صحرانوردی ایران)، حسین شهابی‌کاسب (ملی‌پوش تیم ملی هندبال) و صادق درودگر (رئیس پیشین کمیته فوتسال ایران) به چشم می‌خورند.

حمایت مشاهیر هنری و ورزشی از حسن روحانی+اسامی

منبع: آرمان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین