کد خبر: ۴۴۵۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

ایجاد مرکز کره شمالی در سازمان سیا

سازمان سیا از ایجاد مرکزی برای بررسی تهدیدهای هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی و اقدامات غیر قابل پیش بینی رهبر این کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 ایجاد این مرکز با تمرکز ویژه بر تهدیدهای کره شمالی به سازمان سیا این امکان را می‌دهد که از منابع، توانمندی‌ها و اختیارات این سازمان برای مقابله با کره شمالی استفاده کند.

در بیانیه سازمان سیا آمده است: این مرکز جدید از افسران کارکشته در سراسر این آژانس دعوت به عمل آورده و آنها را در یک نهاد متمرکز جمع آوری کرده تا بتواند از تجربیات و خلاقیت‌ آنها برای بررسی تهدیدهای کره شمالی استفاده کند.

جان نیکسون، تحلیل گر ارشد سازمان سیا می گوید انتظار می‌رود این مرکز بتواند گزارش‌های ویژه از جامعه اطلاعاتی و دولت ترامپ را  مورد بررسی دقیق قرار داده و همچنین نظارتی 24 ساعته بر فعالیت‌های کره شمالی داشته باشد.

مایک پامپئو، مدیر سازمان سیا در بیانیه‌ای گفت: ایجاد این مرکز تلاش‌های سازمان را در برابر تهدید جدی کره شمالی که طی ماه‌های اخیر به دلیل آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی این کشور و تقویت توانمندی‌های نظامی‌اش جدی شده، تقویت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان،وی افزود: ایجاد این مرکز نشانگر پویایی و هوشیاری سازمان سیا در برابر چالش‌های امنیت ملی است. ایجاد مرکز کره شمالی به ما این امکان را می‌دهد که تلاش‌های متمرکز هدفمندی داشته و علیه تهدیدهای جدی در برابر آمریکا و متحدانش از سوی کره شمالی جدی‌تر عمل کنیم.

در بیانیه سازمان سیا آمده است این دفتر جدید همکاری جدیدی با جامعه اطلاعاتی و تمامی نهادهای امنیت ملی آمریکا خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین