کد خبر: ۴۴۵۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

بلومبرگ: روسیه در پی راضی کردن آمریکا در مورد نقش ایران در سوریه است

تارنمای تحلیلی- خبری بلومبرگ به نقل از معاون وزارت امور خارجه روسیه نوشت : مسکو به دنبال متقاعد کردن آمریکا در خصوص نقش ایران در سوریه است.
آفتاب‌‌نیوز :

 این گزارش به نقل از 'میخاییل بوگدانف' معاون وزارت امور خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه آورده است : آمریکا و ایران باید برای کمک به تامین امنیت مناطق کاهش تنش در سوریه از خود مصالحه و انعطاف نشان دهند.
براساس ادعای این گزارش، روسیه به دنبال وساطت میان آمریکا و ایران مبتنی بر واقع گرایی در زمینه مشکلات موجود است.
در این گزارش آمده است: روسیه معتقد است که آمریکا باید به برقراری آتش بس درسوریه کمک کند اگر چه این امر نیازمند موافقت بشار اسد رئیس جمهور سوریه خواهد بود.
براساس این گزارش، روسیه پیشنهاد اجرای طرح توافق ایجاد مناطق امن و کم تنش در مناطق اصلی درگیر نبرد در غرب سوریه را ارائه داد و ایران نیز از آن حمایت کرد. این طرح در نشست آستانه قزاقستان مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش روزجمعه ایرنا به نقل از بلومبرگ،دولت سوریه درعین حال اعلام کرده است که به مبارزه با گروه های تروریستی ادامه می دهد.
به موجب سند توافق بین سه کشور ایران، روسیه و ترکیه، چهار منطقه برای کاهش تنش در سوریه به مدت شش ماه ایجاد و درصورت موافقت سه کشور امضا کننده توافق، این مدت زمان تمدید می شود.
همچنین به موجب این توافق، حملات هوایی و تسلیحاتی دراین مناطق روی نمی دهد و امکان ارسال کمک های بشر دوستانه و پزشکی و بازگشت غیرنظامیان آواره به منازل خود فراهم می شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین