کد خبر: ۴۴۵۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

قول اکران «پل خواب» در مهر ماه

اکتای براهنی به آخرین وضعیت ساخت و اکران آثار سینمایی خود اشاره کرد و از اکران فیلمش خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
اکتای براهنی نویسنده و کارگردان سینما در خصوص آخرین وضعیت اکران فیلم سینمایی «پل خواب» گفت: «طبق قولی که به ما دادند قرار شده این فیلم در مهرماه اکران شود و فعلا منتظر هستیم ببینیم این اتفاق رخ می‌دهد.»

او درباره جدیدترین فعالیت سینمایی خود عنوان کرد: «نسخه نهایی فیلم‌نامه «پیر پسر» آماده شد و به زودی برای دریافت پروانه ساخت اقدام خواهم کرد و قصد ساخت آن و رساندن به سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر دارم.»

فیلم سینمایی «پل خواب» به کارگردانی اکتای براهنی و تهیه‌کنندگی جهانگیر کوثری است که در بخش نگاه نو سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

در این فیلم که داستانش برگرفته از رمان «جنایات و مکافات» داستایوفسکی است، ساعد سهیلی، هومن سیدی، آناهیتا افشار، اکبر زنجانپور و شهین تسلیمی به ایفای نقش پرداختند.

«پل خواب» اولین تجربه بلند اکتای براهنی، اقتباسی از رمان جنایات و مکافات نوشته فیودور داستایوفسکی است که توسط براهنی به نگارش درآمده و در خط داستانی آن آمده است: «طبق یک قانون کلی، آدم‌ها، حتی گناهکاران، بیش از حد تصور ما ساده و ساده دل‌اند و ما خود نیز چنین‌ایم.»

خلاصه داستان: شهاب در آستانه ازدواج با نامزدش است. شرايط اقتصادی و مالی او باعث می‌شود به اتفاق دوستش وارد يك معامله تجاری شود اما در كمال ناباوری پول‌های او را بالا می كشند. شرايط سختی بر زندگي او حاكم می‌شود. پول بهره‌ای می‌گيرد و از پرداخت اقساط آن هم عاجز می‌شود. طلبكاران او را راحت نمی‌گذارند. پدرش كه دبير مدرسه است وارد ماجرای او می‌شود. نامزدش نيز او را تحت فشار قرار می‌دهد. شهاب تحت تأثير اين فشارها دست به كار عجيبی می‌زند. 

از نکات قابل توجه این فیلم حضور اکبر زنجانپور بعد از بیست سال در یک فیلم سینمایی است.

بازیگران «پل خواب» عبارتند از: ساعد سهیلی، هومن سیدی، آناهیتا افشار، شهین تسلیمی، علیرضا ثانی‌فر و با حضور اکبر زنجانپور.

سایر عوامل این فیلم سینمایی عبارتنداز: تهیه‌کننده: جهانگیر کوثری، فیلمبردار: پیمان شادمانفر، تدوین: سپیده عبدالوهاب، طراح چهره‌پردازی: ایمان امیدواری، طراح صحنه و لباس: منصوره یزدانجو، موسیقی: مازیار یونسی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: علی تیموری، عکاس: سحاب زری باف.

منبع: باشگاه خبرنگاران 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین