کد خبر: ۴۴۵۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

گله‌مندی ناشران از عدم پرداخت خسارت‌های بارندگی روز جمعه/شهرام‌نیا: همین امروز پرداخت می‌شود

مسئولان شهرداری و نیز امیرمسعود شهرام‌نیا اعلام می‌کنند مبلغ خسارت‌ها به ناشران پرداخت شده و عمده پرداخت هم از سوی شهرداری صورت گرفته است. با این حال برخی ناشران خسارت‌دیده اذعان دارند که هنوز پرداختی به آن‌ها صورت نگرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
بارندگی جمعه گذشته در تهران و نمایشگاه کتاب تهران بار دیگر خسارت‌هایی به ناشران وارد کرد و شهرداری تهران را به عنوان برگزارکننده نمایشگاه مجبور کرد تا بار مالی این خسارت را بپردازد.
به گزارش خبرنگار ایلنا،  در این اتفاق؛ ورود آب باران نه تنها غرفه‌هایی که در سازه‌های موقت و چادرها آماده شده بودند را با مشکل مواجه کرد بلکه در سالن اصلی شهرآفتاب و سالن ملل هم غرفه‌های ایتالیا (میهمان ویژه نمایشگاه) و نیز غرفه‌های آلمان، چین و عمان به دلیل ورود آب باران تعطیل شدند.

به گفته امیرمسعود شهرام‌نیا (قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) برآورد خسارت ناشران در مجموع 200 میلیون تومان بوده که 65 میلیون تومان آن متعلق به بخش کودک، 43 میلیون تومان مربوط به بخش آموزشی و 30 میلیون تومان متعلق به بخش دانشگاهی بوده است.

مسئولان شهرداری و نیز امیرمسعود شهرام‌نیا اعلام می‌کنند مبلغ خسارت‌ها به ناشران پرداخت شده و عمده پرداخت هم از سوی شهرداری صورت گرفته است. با این حال برخی ناشران خسارت‌دیده اذعان دارند که هنوز پرداختی به آن‌ها صورت نگرفته است.

نصراللهی (مدیر نشر حدیث نینوا) در همین باره به خبرنگار ایلنا می‌گوید: ما خودمان مبلغ خسارت را بخشیده‌ایم چون کار باران بود، اگر مشکل ناشی از برق یا مواردی از این دست بود برای دریافت خسارت اقدام می‌کردیم.

برخی از ناشران بخش کودک‌ونوجوان که مایل به آوردن نام خود نبودند هم از عدم دریافت خسارت صحبت به میان آوردند. اما در بخش ناشران عرب که بیشتر غرفه‌ها متحمل خسارت شده بودند، غرفه‌داران هنوز تاکید می‌کنند که پرداختی به آنها صورت نگرفته است. به عنوان مثال مسئول غرفه "دار البهرة للطباعة و النشر و والتوزیع" از کشور سوریه می‌گوید؛ از خسارت 14 میلیون تومانی تنها 200 هزار تومان به آنها پرداخت شده است.

این ناشر ناراحتی خود را عدم پرداخت خسارت آشکار کرده و تاکید می‌کند: ما در کشورمان خسارت زیاد دیده‌ایم و حالا هم اینجا به‌جای همدردی به این شیوه خسارت‌هایمان پرداخت می‌شود.

امیرمسعود شهرام‌نیا در پاسخ به انتقادات این ناشران به خبرنگار ایلنا گفت: مشکلاتی در شماره حساب برخی ناشران دلیل عدم دریافت مبلغ خسارت است. ما برای آن دسته از ناشرانی که مشکل شماره حساب داشتند؛ پیگیری‌های لازم را به عمل آورده‌ایم و همین امروز امروز مبلغ خسارت آنها پرداخت خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین