کد خبر: ۴۴۵۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
محمدرضا خاتمی:

حضور مردم از اهمیت بالایی برخوردار است/دولت تدبیر و امید این‌بار نیز پیروز میدان خواهد بود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: قدرت نرم اصلاح‌طلبی در میان مردم جاری است و پیروزی واقعی در این اصل خلاصه می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدرضا خاتمی در سومین همایش هواداران حجت‌الاسلام حسن روحانی در سالن شهید شریفی تبریز و در پاسخ به احساسات مردم، اظهار کرد: تنها سرمایه‌ی سید محمد خاتمی، مردم و صدای آن‌ها است و با وجود همه‌ی محدودیت‌ها، مردم همیشه در صحنه حضور داشته‌اند.

وی افزود: حضور در آذربایجان و به خصوص تبریز همیشه خاطره‌انگیز بوده است، پس از آن هشت سال سیاه، فردای روز انتخابات سال 92 در ستاد دکتر روحانی نشسته بودیم که شنیدیم رأی اکثر مردم یکی از روستاهای دور افتاده آذربایجان‌شرقی به آقای روحانی تعلق دارد و در آن لحظه به این نکته رسیدیم که ما پیروز انتخابات هستیم؛ امید است بار دیگر نوای پیروزی از آذربایجان به گوش برسد.

وی با اشاره به استقبال مردم تبریز از وی، تصریح کرد: کاش همیشه انتخابات بود تا جوانان و به خصوص بانوان فرصت حضور در صحنه‌های سیاسی را پیدا می‌کردند.

خاتمی بیان کرد: رأی بسیاری از مردم مشخص است و از نتیجه‌ی انتخابات نگران نیستیم و دولت تدبیر و امید این بار نیز با حمایت مردم، پیروز میدان خواهد بود.

وی با بیان این که حضور مردم از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی عزت و اعتماد خود به نظام را به نمایش گذاشته، نوع حرکت کشور را تعیین می‌کنند.

وی با بیان این‌که هریک از شماها باید رأی‌سازی کنید، تأکید کرد: بخشی از مردم هنوز تصمیم به رأی دادن نگرفته‌اند و این وظیفه شماست که مردم را به پای صندوق‌ها بکشانید؛ چرا که اگر پای صندوق‌ها بیایند، مطمئناً رأی‌شان روحانی خواهد بود.

خاتمی یادآور شد: رأی به اصلاحات ما را از سرنوشتی شبیه سوریه و کشورهای در حال جنگ نجات خواهد داد.

وی اظهار کرد: انتخابات در کشور ما به انتخاب یک فرد محدود نمی‌شود، بلکه مردم با رأی خود از مصادره‌ی نظام و سوءاستفاده از آن جلوگیری می‌کنند و این مردم هستند که نوع نظام را تعیین می‌کنند؛ به طوری که عدالت و آزادی بر نظام حکم‌فرما باشد یا خفقان.

وی تاکید کرد: افراد دلسوز برای خدمت به نظام بسیار هستند و این مردم هستند که با بررسی سوابق آنان دست به انتخاب می‌زنند و از این رو دولت تدبیر و امید نگران رأی نیست.

وی افزود: وعده‌هایی که برخی به مردم می‌دهند، فریبی بیش نیست و این دولت تدبیر و امید بود که کشور را از سقوط حتمی نجات داد.

خاتمی خاطرنشان کرد: اگر نوع‌دوستی، پیام صلح و همزیستی، حق‌شناسی، عدالت و آزادی این دولت نبود، کشور سقوط می‌کرد.

وی تاکید کرد: با ایجاد خفقان، نابرابری و زندانی کردن فرهیختگان و دانشجویان نمی‌توان اعتماد و رأی مردم را به دست آورد و دولت تدبیر و امید برای ایستادگی در برابر ناهماهنگی‌ها نیاز به پشتیبانی مردم دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: مسئولان باید به مطالبات مردم توجه کرده، صدای آنان را بشنوند و به مطالبات آنان پاسخ دهند.

خاتمی بیان کرد: مهم‌ترین فاکتوری که در انتخابات لازم است، وحدت و انسجام ملت و دولت است تا بار دیگر حفظ حرمت، عزت و حقوق انسان‌ها تحقق یابد.

وی با اشاره به برابری انسان‌ها در دولت تدبیر و امید، گفت: قومیت، نژاد، زبان و جنسیت افراد را متمایز نمی‌کند و اقلیت نامیدن این افراد اصلاً کار شایسته‌ای نیست و حقوق شهروندی و انسانی برای همه یکسان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین