کد خبر: ۴۴۵۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
رییس بنیاد مسکن خبر داد

افتتاح هزار مسکن دومعلولیتی در سال جاری

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله امسال بتوانیم بیش از هزار واحد مسکونی خانواده های دارای دو فرد معلول را به بهره برداری برسانیم.
آفتاب‌‌نیوز : علیرضا تابش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طرح تامین مسکن برای خانواده های دارای دو فرد معلول و بیشتر که با همکاری بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و  بنیاد مستضعفان انجام می شود پیشرفت خوبی داشته است. در آینده نزدیک هم قرار است با بهزیستی در این خصوص جلسه ای برگزار کنیم. مسکن دومعلولیتی ها حدود ۸ هزار واحد در سراسر کشور است که سهم روستایی و شهری را این طرح را مشخص کرده ایم.

وی همچنین درباره زمان آغاز به کار مسکن اجتماعی گفت: دولت مصوبه ای در سال گذشته برای مسکن اجتماعی تصویب کرد که سال شروع طرح را ۱۳۹۶ گذاشته است. یعنی امسال باید این کار انجام شود. در آن مصوبه مفصل گفته شده که برای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی، بخشی کمک هزینه اجاره داده شود، بخش دیگر ملکی به مردم کمک شود که وام و بلاعوض پرداخت کنیم و بخش دیگر مسکن استیجاری ساخته شود.

رییس بنیاد مسکن ادامه داد: منابعی که برای مسکن اجتماعی لازم بود را احصا کردیم. هم منابع ریالی بلاعواض که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است و هم وام آن را که حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان است به سازمان برنامه و بودجه منعکس کردیم. آنها هم کار کارشناسی روی آن انجام دادند. قول داده اند که هم منابع ریالی را برای امسال که سال شروع است تامین کنند و هم منابع وام را بنویسند تا بانک مرکزی در اختیار قرار دهد.

تابش تصریح کرد: زمان دقیق شروع مسکن اجتماعی را نمی دانم اما به محض اینکه منابع در اختیار ما قرار گیرد کار را آغاز می کنیم. به طور مرتب با سازمان برنامه و بودجه پیگیر این قضیه هستیم و این سازمان هم در حال کار بر روی طرح است.

وی درباره امضای تفاهم‌نامه مشترک با سازمان اوقاف در روزهای اخیر گفت: تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان اوقاف منعقد شد مبنی بر اینکه زمین‌هایی که در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر وجود دارد و وقفی است ساماندهی شود. مردم غالبا در این زمینها دچار مشکلاتی هستند. برخی زمینها را مردم در اختیار گرفته اند و واحد مسکونی ساخته اند و نمی توانند سند مالکیت بگیرند. بعضی از این سندها می خواهد روی معابر قرار گیرد که ما برای اجرای طرحهای هادی در آن نقاط مشکل داریم. بعضی دیگر در حاشیه روستا هستند که باید به روستا ملحق شوند، تفکیک شوند و در اختیار مردم قرار گیرند.

رییس بنیاد مسکن ادامه داد: خوشبختانه کار کارشناسی خوبی بین بنیاد و اوقاف انجام گرفت که منجر به امضای تفاهم نامه شد. در این خصوص باید کارگروه دائمی بین ما و اوقاف تشکیل شود تا نسبت به این چند مورد اقدام کنیم.

تابش تاکید کرد: یکی از اقدامات، صدور سند مالکیت برای زمینهای مسکونی وقفی است با حفظ حقوق وقفی که اوقاف تعیین می کند. اقدام دیگر اجرای طرحهای هادی در طراحی و در اجرا است. این زمین ها را که در روستا هستند تعیین تکلیف و کاربری برای آن تعریف می کنیم. آنهایی که کاربری مسکونی دارند را واگذار می کنند سهم مالکانه را به اوقاف می دهیم، بقیه را تفکیک می کنیم و در اختیار مردم قرار می گذاریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین