کد خبر: ۴۴۵۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

صادقی: بهشتی شدن به صورت دستوری نمی‌شود

نماینده مردم تهران گفت: بهشتی شدن به صورت دستوری نمی‌شود
آفتاب‌‌نیوز :
محمود صادقی در همایش حقوق شهروندی و انتخابات عنوان کرد:  جای حقوق شهروندی در مباحث انتخاباتی خالی است شهروند تعاریف زیادی دارد شهروند کسی است که به آن واحد سیاسی تعلق دارد و این مفهوم دلالت بر این دارد آحاد مردم جامعه حق شرکت در سرنوشت خود را دارند و حاکمیت یک جانبه نیست بلکه یک رابطه دو طرفه است. حاکمیت در چارچوب قانونی است مردم حق اعتراض و رای دارند و آرای آنها به حکومت شکل می‌دهد در قانون اساسی ما واژه شهروند نیست اما واژه مردم و ملت به کار رفته که در همان معناست.

او ادامه داد: مقدمه قانون اساسی به نکته خوبی اشاره کرده قانون هدف حکومت را زمینه‌سازی برای رشد انسان می‌داند و می‌گوید این هدف در گرو مشارکت آحاد مردم در امور سیاسی و اجتماعی است حکومت نمی‌تواند مردم را به بهشت ببرد و بهشتی شدن به صورت دستوری نمی‌شود بلکه با مشارکت مردم ممکن می‌شود. مردم هستند که باید دولت را امر به معروف و نهی از منکر کنند. به هر حال در اصول مختلف قانون اساسی بطور خوبی حقوق شهروندی مدنظر قرار داده است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: ما امروزه از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنیم که معادل‌های بین‌المللی دارد اقتصاد را بگونه‌ای طراحی می‌کنند تا در برابر تکانه خارجی مقاوم باشد یک از اصول تاب‌آوری اصل بی طرفی دادگاه است اگر فعالان اقتصادی ببینند دادگاه بی‌طرفی را رعایت می‌کند ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌شوند. ذهنیت حقوقی در پارلمان وجود ندارد.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین