کد خبر: ۴۴۶۰۴۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
حماسه هواداران روحانی در ساری

روحانی: باید بین قاضی و وکیل انتخاب کنید/ راه هاشمی و خاتمی را ادامه می‌دهیم/راه تقابل با دنیا یا راه تعامل؟+ فیلم و عکس

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در سالن شهید رسول حسینی گفت: مردم غیور و فهیم استان سر سبز مازندران! مرزداران شمال ایران! شما در سال ۹۲ در ساری قیام بزرگی برپا کردید و با حضور در مسجد جامع همدان این پیام را دادید که می‌خواهید اعتدال و اصلاحات باید پیروز شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- رییس‌جمهور گفت: مردم ایران جمعه یا راه عقلانیت را انتخاب می‌کنند یا راه خرافه را.
 
به گزارش آفتاب‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در سالن شهید رسول حسینی گفت: مردم غیور و فهیم استان سر سبز مازندران! مرزداران شمال ایران! شما در سال ۹۲ در ساری قیام بزرگی برپا کردید و با حضور در مسجد جامع همدان این پیام را دادید که می‌خواهید اعتدال و اصلاحات باید پیروز شود.
 
او ادامه داد: آن روز گفتید می‌خواهید راه آرامش و اعتدال انتخاب شود. امروز بحث انتخاب میان چند نفر مطرح نیست بلکه بحث دو نوع تفکر است. مردم ایران یا راه تقابل با دنیا را انتخاب می‌کنند یا راه تعامل؟ مردم ایران یا راه عقلانیت را انتخاب می‌کنند یا راه خرافه. مردم ایران یا شعار را انتخاب می‌کنند یا برنامه و عمل. مردم می‌خواهند یا به سال ۹۱ بگردند یا به پیش بروند.
 
روحانی گفت: مردم باید بین قاضی و وکیل انتخاب کنند. قاضی حکم صادر می کند و حکمش را ابلاغ می‌کند. وکیل از مردم دفاع می کند. انتخاب با خودتان است.
 
رریس‌جمهور تاکید کرد: آن زمانی که نتوانستیم از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنیم، ایران را در حصر و محاصره قرار دادیم. آیا راه دفاع از ملت ایران سخن درشت گفتن بود یا با تعقل حل مشکل کردن؟ سازمان ملل و شورای امنیت و ملت ایران که همانند، پس چه چیزی عوض شده؟ نحوه استفاده از قدرت ملت ایران در برابر جهان. ملت ایران توانمند، قدرتمند و مقاوم است. اما کسانی هم باید باشند که قدرت ملت را در مجامع جهانی نقد کنند. با استدلال و حقوق و قانون سخن بگویند.
 
او با بیان اینکه جمعه روز انتخاب است، گفت: آیا می‌خواهیم دوباره دیوار ساخته شود یا پل بسازیم؟ آیا می‌خواهیم از اعتماد و دین مردم برای قدرت و سیاست استفاده کنیم یا از قدرت و سیاست برای دین استفاده کنیم؟ مردم در روز جمعه تصمیم خودشان را با آرایشان اعلام خواهند کرد.
 
رییس‌جمهور تاکید کرد: استان مازندران باید دروازه ارتباط ما با شمال و شرق و غرب جهان باشد. ما معتقدیم که راه ارتباط با جهان از شمال ایران بگذرد. ما در همه استان‌های شمالی راه ارتباط با جهان را گشایش خواهیم داد. مردم، انتخاب با شماست. آنچه در گذشته بود، بازار واردات برای دنیا بود. اگر می‌خواهید ایران بازار واردات برای جهان باشد به دیگران رای بدهید. اگر می‌خواهید مرکز صادرات باشیم، راه اعتدال را برگزینید.
 
روحانی گفت: تراز تجاری ما در دو دولت قبلی ۳۰ میلیارد دلار منفی بود. الان دوسال است که تراز تجاری ما مثبت شده است. یعنی روز به روز صادرات بیشتر می‌شود. آیا می‌خواهیم واردکننده برای استان مازندران باشیم یا استان مازندران صادرکننده برای کشورهای شمالی دریای خزر باشد؟ آیا می‌خواهید راه ارتباط با جهان را ادامه دهیم یا راه‌ها را ببندیم؟
 
او یادآور شد: دولت یازدهم معتقد بود اتصال مردم ایران با مازندران سرسبز باید سهل و آسان شود. ارتباط مازندران با قلب کشور باید آسان‌تر شود. در جاده‌های هراز، چالوس و فیروزکوه قدم‌های مناسبی را برداشتیم. راه فیروزکوه تا چندماه دیگر به اتمام می‌رسد، راه هراز تا دوسال دیگر و راه چالوس تا آخر دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.
 
روحانی خطاب به منتقدان خود گفت: چرا واقعیت را به مردم نمی‌گویید و سیاه‌نمایی می‌کنید آیا وضعیت گندمکاران ما برتر شده است؟ آیا وضعیت شالی‌کاران ما نسبت به سال ۹۱ بدتر شده است؟ چرا دروغ می‌گویید.
 
او اضافه کرد: آیا می‌خواهید تحریم را دوباره برگردانید؟ اگر روحانی هم نباشد دیگر تحریم بر نمی‌گردد آیا می‌خواهید ایران وارد کننده باشد؟ مردم این اجازه را به شما نمی‌دهد.
 
رییس دولت تدبیر و امید با یادآوری قصور دولت  گذشته در برباد دادن پول ملت ایران و مصادره آن توسط آمریکا اظهار داشت: شما ۱۰ ماه فرصت داشتید تا پول ملت ایران را برگردانید چرا این کار نکردید آقای سخنگو بیا و پاسخگو باش؟
 
روحانی با بیان اینکه من توسط دیگر کاندیداها برنامه دیگری جز برنامه‌های سال ۹۰ و ۹۱ ندیده‌ام، خاطرنشان کرد: شما اگر برنامه دیگری دارید بیاید و آن را بیان کنید چرا دروغ می‌گویید؟
 
او با بیان اینکه آیا فکر می‌کنید دولت حافظ دین مردم است، اشتباه می‌کنید، ابراز داشت: حافظ دین مردم خود مردم هستند شما نه قیم دین مردم هستید و نه مسئول دنیای مردم. مردم فهیم هستند و راهشان را انتخاب می کنند.
 
او با بیان اینکه مردم از وطن و دین شان دفاع می کنند بیان کرد: در روز عاشورا چه کسی به خیابان می‌آید؟ در روز تاسوعا یادتان هست برای برگزاری مسابقه فوتبال چه حرف‌هایی که نزدند اما دیدید که جوانان چه کردند آنها با توسل ائمه اطهار و دین پیروز شدند شما غصه دین مردم را نخورید.
 
رییس دولت یازدهم با اشاره به تلاش اقتدارگرایان برای فیلتر شبکه‌های اجتماعی یادآور شد: جوانان ایرانی شبکه‌های مجازی را پر از مطالب دینی و انقلابی کرده است .
 
روحانی اضافه کرد: ما می‌خواهیم ایران را با دست خودمان بسازیم و این کار را خواهیم کرد.
 
او با بیان اینکه برخی‌ها به مردم دروغ می‌گویند که اگر این دولت ادامه یابد یارانه قطع می‌شود، تاکید کرد: بعد از این حرف می‌گویند چرا به برخی از مردم یارانه می‌دهید آخر ما چکار کنیم؟ ما می‌گوییم برای زندگی محرومان جامعه یارانه کافی نیست ما حقوق کارمندان و بازنشستگان را افزایش داده‌ایم .
 
رییس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه ما شعار نمی‌دهیم بلکه عمل می‌کنیم، بیان کرد: ما می‌گوییم فقر مطلق باید تا پایان دولت دوازدهم تمام شود این را شعار نمی‌دهیم هم اینک حقوق مددجویانی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند نسبت به سال ۹۲ سه برابر شده است اما می‌گوییم این کافی نیست ولی باید راهمان ادامه یابد.
 
روحانی ادامه داد: طرف مقابل ما می‌خواهد مشکلات را با پمپاژ پول از طریق یارانه برطرف کند ولی ما معتقد هستیم و می‌گوییم باید فضای کسب و کار آماده شود ما می‌گوییم موانع باید برطرف شود و باید به مردم آزادی عمل بدهیم. مردم با اینترنت می‌تواند برای خود شغل انتخاب کنند.بگذارید مردم فعال باشند.
 
او با اشاره به افزایش گردشگری طی سال‌های اخیر در ایران گفت: چهره ایران زیبا است آن را مخدوش نکنید بگذارید خارجی‌ها به ایران بیایند و فرهنگ زیبای ملت ایران را ببینند.
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه راه نظام و انقلاب از ریا و فریب نمی‌گذرد بلکه از راه قانون و عقلانیتش عبور می‌کند، تصریح کرد: ما حقوق شهروندی را تنظیم کرده و آن را منتشر کرده‌ایم برنامه چهارساله دولت دوازدهم را منتشر کرده‌ایم اگر می‌خواهیم به همه اهدافمان برسیم باید پای صندوق‌های آرا بیاییم.
 
روحانی افزود: عده‌ای می خواهند مردم را مایوس کنند تا آنها به پای صندوق‌های رای نیایند اما شما باید دولت دوازدهم را قدرتمند ایجاد کنید هر آن چه را که در رابطه با آزادی می‌گوید عملی و شدنی است فقط شما پای صندوق‌های آرا بیایید.
 
رییس دولت تدبیر امید بیان این که ما می‌خواهیم تفکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی را ادامه دهیم، ابراز داشت : ما می‌خواهیم دولتی را تشکیل بدهیم که تابع نظرات ملت ایران باشد. ملت ایران ! روز جمعه یک بعلاوه ۱۱ بیاید از حالا بیایید و کار را شروع کنید با موبایلتان یک بعلاوه ۱۱ را فشار بدهید رای‌تان را برای یازده نفر دیگر تکرار کنید و همه دوستانتان را پای صندوق‌های آرا بیاورید .
 
روحانی با بیان اینکه بعضی‌ها نگران هستند که صندوق‌های رای شلوغ شود، اظهار داشت: ما پیروز میدان انتخابات خواهیم بود ملت ایران اجازه نمی‌دهند راه پیشرفت متوقف شود ما می‌خواهیم روستاییانی با شرایط بهتر داشته باشیم.
 
او در پایان تاکید کرد: با قدرت و نشاط همه به پای صندوق‌های رای بیایید ما دولت اصلاحات، اعتدال و اصولگرایی معتدل را تشکیل می‌دهیم. دوباره ایران ، دوباره اسلام، دوباره اعتدال، دوباره امید.
 
حاشیه‌ها
 
ستاد حسن روحانی از مردم این استان خواسته با توجه به تکمیل ظرفیت سالن و خیابان‌های منتهی به آن، از حرکت به سمت محل برگزاری گردهمایی خودداری کنند و مراسم را به صورت زنده از سایت رسمی ستاد حسن روحانی تماشا کنند.
 
علیرغم پر بودن سالن برگزاری سخنرانی روحانی در ساری تمامی خیابان‌های منتهی به سالن سید رسول حسینی مسدود شده است.
 
از میدان شهرداری تا سالن سید رسول حسینی زنجیره انسانی در راه روحانی شکل گرفته تا مسیر حرکت روحانی به سمت سالن برگزاری مراسم مسدود نشود.
 
ستاد حسن روحانی از مردم این استان خواسته با توجه به تکمیل ظرفیت سالن و خیابان‌های منتهی به آن، از حرکت به سمت محل برگزاری گردهمایی خودداری کنند و مراسم را به صورت زنده از سایت رسمی ستاد حسن روحانی تماشا کنند.
 
امامعلی حبیبی کشتی گیر بنام ایران، نجفی نماینده بابل، دامادی و یوسف نژاد نمایندگان ساری، بهداد سلیمی، شریعت نژاد نماینده رامسر و تنکابن،محسن بند پی، آیت الله نظری هم اکنون در سالن حضور دارند.
 
ازدحام جمعیت به گونه ای بود که بیش از هزاران نفر به دلیل پر شدن بیش از ظرفیت محل سخنرانی، پشت درب باقی ماندند و سخنان روحانی از پشت درب های بسته شنیدند. 
 
مردم با شعارهایی همچون زندانی سیاسی آزاد باید گردد، آزادی اندیشه گازانبری نمیشه، روحانی دوستت داریم، روحانی اصلاحات پیروز انتخابات و... از روحانی استقبال کردند. 
 
از جمله شعار شرکت کنندگان "روحانی لوله کرده" بود که بارها توسط شرکت کنندگان در این همایش بیان شد. 
 
به‌نوشته ایلنا، مجری برنامه پیش از آمدن روحانی به محل سخنرانی از رییس دولت یازدهم به خاطر مناظره روز جمعه و سخنان صریح وی، از روحانی تشکر کرد که این مساله موجب تشویق ممتد روحانی توسط حضار شد. 
 
مردم در مراسم امروز بارها یار دبستانی و دوباره ایران را با یکدیگر همخوانی کردند. 
 
در مراسم عصر امروز شرکت کنندگان مجددا خواستار رفع حصر شدند. 
 
محمد نهاوندیان، مصطفی پورمحمدی و مرتضی بانک روحانی را در این سخنرانی همراهی می‌کردند.
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
7
95
درود بر ایرانیان. درود بر سارویان.درود بر مازنیان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
11
88
این تصاویر دلگرم کننده و خوب است. همه ی برای ریاست روحانی به پای صندوق های رای میاییم.
یه شمالی مقیم مرکز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
9
67
سرسبز باشی ای وطن
سرزنده باشی هموطن
سرافرازمون کردید
مجتبی
|
Germany
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
6
64
درود بر مردم 29 نشان خواهیم داد!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
1
5
... به این صدا و سیما ۲۰.۳۰ فقط داره تبلیغ رییسی می کنه از جمعیت تو اصفهان با هلی کوپتر فیلم پخش کردن اما دیروز که روحانی اونجا بود یه تصویر کوچیک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
2
6
ما به قاضی رای نمیدهیم
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
2
4
رای ما فقط روحانی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
اصلاحات پیروز است دم همتون گرم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین