کد خبر: ۴۴۶۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۷

مدیرکل آموزش و پرورش: سند 2030 تعارضی با خطوط قرمز نظام ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: سند 2030 هیچ تعارضی با خطوط قرمز نظام و ارزش های دینی و ملی نداشته و ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، بهروز امیدی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، به ایجاد تشکیک های صورت گرفته در سند 2030 در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره و افزود: این سند با تمامی ارزش های دینی و موازین شرعی جمهوری اسلامی ایران منطبق است.

وی به تنظیم سند 2030 در سال 2015 میلادی برابر با 1394 خورشیدی اشاره و تصریح کرد: اکنون با گذشت 2 سال از تنظیم این سند، عده ای با هدف تخریب دولت بحث مغایرت آن با ارزش های دینی و ملی را مطرح کرده تا ذهنیت مراجع و مردم متدین ایران اسلامی را خراب کنند.

وی با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر توزیع کتاب هایی در آموزش و پرورش با موضوع سند 2030 یادآور شد: این ادعا کذب محض است و هیچ کتابی مخالف و مغایر با ارزش های دینی، مذهبی و ملی چاپ نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به اصول 17 گانه سند 2030 اشاره و اظهار کرد: در هیچ کدام از این اصول مطلبی مخالف و مغایر با موازین و خطوط قرمز نیامده است.
وی گفت: البته توجه به این نکته مهم ضرورت دارد که براساس قوانین یونسکو اجرای اصول 17 گانه سند 2030 الزام آور نیست.

امیدی تصریح کرد: هنگام تنظیم این سند، نماینده ای از کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی همراه وزیر وقت آموزش و پرورش حضور داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: «فانی» وزیر وقت در این مکتوبه اعلام می کند که جمهوری اسلامی ایران آن بخش هایی از سند 2030 که با ارزش ها، مقررات و اولویت های ملی و دینی جامعه ایرانی مغایرت است، تعهدی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: سند 2030 تنها جنبه توصیه ای به کشورهای جهان داشته و اجباری در اجرای آن نیست.

امیدی اظهار کرد: در این سند کشورهای جهان حق دارند متناسب با شرایط دینی، ملی و مذهبی خود نسبت به بومی سازی برخی اصول و بندها اقدام کنند.

وی با اشاره به ایجاد برخی شبهات در خصوص سند 2030 گفت: دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص این شبهات و همچنین درباره تذکرات مقام معظم رهبری در نشست 17 اردیبهشت امسال با فرهنگیان، معلمان و مسئولان آموزش و پرورش کشور توضیحات لازم را ارائه کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: البته تاکنون هیچ اقدامی در اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش صورت نگرفته است.

وی افزود: منویات مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان در مسائل فرهنگی و آموزش و پرورش چراغ راه تمامی مسئولان و مردم است، بر همین اساس همگان مطمئن باشند هیچ آموزشی در تعارض با ارزش های دینی، فرهنگی و ملی کشور در هیچ سندی انجام نمی شود.

امیدی به تنظیم سند دیگری با همین موضوع و با عنوان 'آموزش برای همه' در سال 2000 میلادی اشاره و تصریح کرد: این سند ادامه راه همان سند قبلی است و هر 15 سال یکبار براساس موقعیت جدید جهانی در یونسکو بازنگری و تصویب می شود.

سند 2030 با عنوان 'چارچوب اقدام آموزش' و سند 2015 با عنوان 'آموزش برای همه' با هدف ارتقای کیفی آموزش به منظور تسریع در دستیابی به شاخص های توسعه همه جانبه و پویا در یونسکو تصویب شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین