کد خبر: ۴۴۷۸۸۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
آمریکا پیام انتخابات ایران را دریافت نمی‌کند چراکه رییس‌جمهوری پوپولیست دارد

نیویورک‌تایمز: ترامپ پوپولیست به‌جای چاپلوسی برای عربستان به پیام ایرانیان توجه کند/دلایل اصلی باخت رئیسی چه بود؟

در حالی که ترامپ اکنون در حال «چاپلوسی» عربستان سعودی یک نظام سلطنتی مطلقه و استبدادی است مردم ایران روز جمعه پوپولیسم و اقتدارگرایی را رد کردند و روحانی را به عنوان رییس جمهوری با رای ۵۷ درصدی در برگزیدند./ دلایل اصلی باخت رئیسی آن بود که ایرانیان تجربه پوپولیسم را داشته‌اند».
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- همزمان با پیروزی حسن روحانی رییس جمهوری ایران در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران نشریات عمدتا چپ امریکایی و نزدیک به دموکرات‌ها به چرایی برد او در انتخابات پرداخته و نسبت به عدم دریافت پیام داده شده از سوی رای دهندگان ایرانی، توسط ترامپ ابراز ناامیدی و ناخرسندی کرده‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه «نیویورک تایمز» اشاره می کند در حالی که ترامپ اکنون در حال «چاپلوسی» عربستان سعودی یک نظام سلطنتی مطلقه و استبدادی است مردم ایران روز جمعه پوپولیسم و اقتدارگرایی را رد کردند و روحانی را به عنوان رییس جمهوری با رای ۵۷ درصدی در برگزیدند. 

نیویورک‌تایمز: ترامپ پوپولیست به‌جای چاپلوسی برای عربستان به پیام ایرانیان توجه کند

این روزنامه می نویسد: «پیروزی روحانی پیروزی علیه افراط گرایی بود. او وعده تحقق حقوق بشر و آزادی‌های مدنی، مدیریت عقلانی و تعامل با جهان را داده است. این اولین باری نبود که ایرانیان علاقه خود را به این ارزش‌ها نشان داده بودند. آنان پیشتر، بسیار این کار را کرده بودند. این درست است که رییس جمهوری قدرت محدودی دارد اما دقیقا به همین دلیل است که رای‌دهی بالای ایرانیان شایسته توجه است. این نشانه‌ای از صبر و تداوم در فرهنگ مدنی ایرانیان است. روحانی یک رییس جمهوری میانه‌رو عملگراست که در سال ۲۰۱۳ میلادی به قدرت رسید او در سال ۲۰۱۵ میلادی کاری کرد که توافق تاریخی هسته‌ای با قدرت‌های جهانی حاصل شد. در حال حاضر او اولویت خود را حقوق و آزادی های مدنی و تلاش برای رفع حصر قرار داده است.»

نیویورک تایمز می نویسد: «روحانی در حالی برنده انتخابات شد که رقیب او رئیسی بود. او در کارزار انتخاباتی به فقرا، اقشار مذهبی و روستاییان وعده های زیادی داد. در واقع باحت رئیسی نشانه‌ای از باخت اقتدارگرایی و پوپولیسم در جهان بود. یکی از دلایل اصلی باخت رئیسی آن بود که ایرانیان تجربه پوپولیسم را داشته‌اند». 

نیویورک تایمز می‌نویسد: «ایرانیلن پوپولیسم از نوع راست و چپ آن را تجربه کرده اند به خصوص پوپولیسم احمدی نژادی که حافظه آن در ذهن مردم ایران باقی مانده است. فرهنگ مدنی ایرانیان در حال تحول است. بیست سال پیش خاتمی و جنبش اصلاحات وعده توسعه دموکراتیک سیاسی را دادند. محمد خاتمی و همراهان او در مدت هشت سال موفق به تحقق تغییر زیادی نشدند. در آن زمان رای گریزی گسترده و بدبینی و خشم رای دهندگان کمک کرد احمدی نژاد رییس جمهور شود. ایرانیان دیگر تجربه آن روز ها را تکرار نکردند. آنان در انتخابات مجلس نیز نشان دادند که در انتخابات شرکت می کنند تا اهرمی برای نظارت داشته باشند». 

این روزنامه در پایان می نویسد: «رای دهندگان ایرانی پیام مهمی را با انتخابات به گوش جهانیان رساندند به خصوص درباره اولویت های شان، اما در واشنگتن گوش شنوایی برای دریافت این پیام وجود ندارد چرا که یک رویکرد استبدادی و پوپولیستی در کاخ سفید اکنون برقرار است». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
22
گذشته چراغ آینده است. باید مدیون شبکه های مجازی باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
14
کلی ببینید امریکا می بایستی همین هزینه را با جیب خودش انجام میداده در منطقه منتهی الان از جیب عربستان گرفته و دارند به احمقی سعودی ها میخندند و هم شعار ترامپ در دوران مبارزاتش یعنی عربستان باید پول حفاظتش توسط امریکایی ها را بپردازد محقق شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
1
1
ابروی امریکا کجا رفته
نباید بخاطر گردنبند خم می شد پیش این وهابی که دنیا را کافر میداند و سیاست را با عینک کهنه فکر کاهنان نگاه می کند .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
1
4
مااموخته ایم اصلح راانتخاب کنیم هرچند72نفرباشیم .لبیک یاحسین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
1
1
من به حامیان روحانی تبریک عرض میکنم بااینکه من خیری ازهیچ دولتی ندیدم امایادمان باشدکه اصلاح طلب براندازنیست اصلاح طلب مخالف حاکمیت نیست اصلاح طلب سلطنت طلب نیست اصلاح طلب واصولگراهردوجناح بالهای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستندهردوپیروخط امام ورهبری هستندهردویک پرچم واحددارندهردوبرای این کشورنددرهرصورت مبارکتان باشد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
نیویورک تایمز از اون سر دنیا فهمید ولی این دلواپس هنووووز نفهمیدند!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین