کد خبر: ۴۴۸۰۸۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
مخالفان تندروی روحانی نمی‌خواهند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را بپذیرند

روایت رویترز از خشم تندروها پس از شکست و جشن هواداران روحانی

روحانی در سخنرانی پیروزی خود از تعامل با جهان و دوری از خشونت و افراط‌گرایی گفت. برخی از محافظه‌کاران از شادی طرفداران روحانی در خیابان‌ها خشمگین شدند. در این شادی زنان و مردان با یکدیگر شرکت داشتند. این برای تندروها غیر‌قابل تحمل بود. /«این کار زشت و ناپسند بود دیدیم که دختران و پسران در خیابان‌ها می‌رقصیدند و پایکوبی می‌کردند. همسر من گفت که بیایید قبل از آن که گرفتار خشم خدا شویم به خانه برگردیم».
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- خبرگزاری «رویترز» با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که تندروهای ایرانی از انتخاب دوباره حسن روحانی در انتخابات خشمگین هستند و وعده داده‌اند تا فشار محافظه‌کارانه را در دستور کار خود قرار دهند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این خبرگزاری می‌نویسد: «روحانی به صورتی قاطعانه با کسب ۵۷ درصد آرا در انتخابات روز جمعه پیروز شد وعده او تعامل بیشتر با جهان و استفاده از فرصت‌های اقتصادی برای جوانان ایران و همچنین عدالت اجتماعی، آزادی‌های فردی و تساهل سیاسی بود. رییس‌جمهوری ایران برای چندین دهه به عنوان یک چهره آشتی‌جو شناخته شده است که در کارزار انتخاباتی حمایت اصلاح‌طلبان را کسب کرد و موجبات خشم تندروها را فراهم آورد چرا که از خشونت و فساد آنان گفت. 

روایت رویترز از خشم تندروها پس از شکست و جشن و شادی هواداران روحانی

روحانی در سخنرانی پیروزی خود از تعامل با جهان و دوری از خشونت و افراط‌گرایی گفت. برخی از محافظه‌کاران از شادی طرفداران روحانی در خیابان‌ها خشمگین شدند. در این شادی زنان و مردان با یکدیگر شرکت داشتند. این برای تندروها غیر‌قابل تحمل بود. پیروزی برای اردوگاه اصلاح‌طلبان فراتر از ریاست‌جمهوری بود. آنان در شورای شهر تهران نیز موفق شدند. متحدان روحانی هر ۲۱ کرسی در شورای اسلامی شهر تهران را از آن خود کردند و به انحصار ۱۴ ساله محافظه‌کاران بر آن شورا پایان دادند. 

رئیسی رقیب روحانی پس از انتخابات گفت که نباید ۱۶ میلیون رای به او را نادیده گرفت. او گفت که از چنین حمایتی خوشحال است و برای مقابله با فساد و نابرابری و تحکیم ارزش‌های انقلاب اسلامی به مبارزه خود ادامه خواهد داد. یک ائتلاف حامی رئیسی متشکل از احزاب محافظه‌کار و برخی جریان‌های سیاسی نیز روز یکشنبه اعلام کردند که انتخابات پایان کار نیست بلکه تنها آغاز راه است. 

یک روزنامه‌نگار ایرانی که پس از انتخابات با هواداران رئیسی صحبت کرده بود به «رویترز» می‌گوید که طرفداران رئیسی خشمگین هستند. این روزنامه‌نگار به نقل از یکی از طرفداران رئیسی می‌گوید: ما به دنبال تقابل نیستیم این روحانی است که در مسیر مواجهه و رودررویی قرار گرفته است.

این خبرگزاری در ادامه اشاره می‌کند که محافظه‌کاران در فضای مجازی نیز از برگزاری جشن انتخاباتی گلایه کرده‌اند. یکی از حامیان رئیسی در توئیتر نوشته است: «این کار زشت و ناپسند بود دیدیم که دختران و پسران در خیابان‌ها می‌رقصیدند و پایکوبی می‌کردند. همسر من گفت که بیایید قبل از آن که گرفتار خشم خدا شویم به خانه برگردیم». 

رویترز اشاره می‌کند که رسانه‌های تندروها و ناراضی از نتیجه انتخابات چون روزنامه کیهان گفتند که اگر رئیسی از امکانات روحانی به عنوان رییس‌جمهوری مستقر برخوردار بود دست‌کم دو برابر رای بیشتر می‌آورد. سایت «عمار» نیز که بازتاب‌دهنده دیدگاه‌های برخی نهادهای ایرانی است به انتقاد شدید از مواضع و دیدگاه‌های روحانی پرداخته است.

این خبرگزاری اشاره می‌کند که اکثر اصولگرایان به مشارکت بالای مردم در انتخابات و پیروزی قلمداد‌کردن آن برای نظام سیاسی اشاره می‌کنند و تمرکزی بر نتیجه انتخابات ندارند. 

«صادق زیباکلام» استاد دانشگاه می‌گوید: «تندروها هنوز هم حاضر به پذیرش نتیجه انتخابات  و قبول آن نیستند. این که اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان خواستار بازتر شدن سیستم هستند. متاسفانه به جای پذیرش این پیام آنان پشت تبریک به مردم و نظام برای مشارکت بالا پنهان شده‌اند و توجهی به نتیجه انتخابات که پیروزی روحانی است نداشته‌اند». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
26
22
همسر من گفت که بیایید قبل از آن که گرفتار خشم خدا شویم به خانه برگردیم.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
20
53
تندروها هیچ غلطی نمیتونن بکنن دیدید که چقد علیه روحانی تبلیغ کردند ولی نتیجه عکس شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
28
8
مگه اینجا لس آنجلسه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
8
24
قدرت رای مردم.قدرت حضور مردم همه انان را منکوب میکند
علی رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
10
34
چرا متوجه نیستین که خشم خدا تو دهنی ای بود که از مردم خوردید با اینکه از تمام مقدسات به زبونانه ترین وجهی سوء استفاده کردین و هرجور دروغ و تهمت و نفاقی بود به کار بردید.
روحانی در این دوره تبدیل به یکی از مظلوم ترین روسای جمهور تاریخ شد در برابر سیل دروغ ها و تهمت ها و ...
اما خداوند در قرآن کریم می فرماید:
و مکروا و مکر الله والله خیرالماکرین
الحق که خداوند چنان مکر خودشون رو به خودشان برگردند که هنوز از درد به خود می پیچند
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
23
2
بالاخره چه فرقی میکنه ما یک رئیس جمهور بیشتر که نمیخواهیم و مهمتر از آن حضور مردم در پای صندوقهای رای بوده که اتفاق افتاده.
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
5
همه باید به نتیجه زحمت مردم و تفکر مردم احترام بزاریم و تا دور بعد منتظر بمونیم.
جلیل
|
Mauritius
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
5
خدا مرگم بده ، آبروم جلوی این خارجیا رفت ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
6
1
در تعجبم
برخی افراد تندروی خیالی می سازند.
و خیالی هم به او تهمت میزنند
و خیالی هم خوشحالی میکنند.
نیازی به توهم نیست....
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
داداش :آبوبریزبه اونجات که می سوزه!!!!!!!!!!!!!
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
قسمتون میدم اقا به فکر ما کارگرها بکنید بخدا خسته شدم انقدر شرمنده زن بچه ام شدم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین