کد خبر: ۴۴۸۱۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
فرمانده تفحص شهدای لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) قم:

100 هزار جانباز شیمیایی در کشور داریم

فرمانده تفحص شهدای لشکر علی بن ابیطالب (ع) گفت: حدود 100 هزار جانباز شیمیایی در کشور داریم که هزار نفر آنان در شرایط بسیار سخت قرار دارند به طوری که تنها با بهره گیری از دستگاه اکسیژن قادر به ادامه زندگی می باشند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، سردار حسین کاجی در اولین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان گناباد در محل سالن همایش‌های کوثر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه شهدا و ایثارگران رشادت‌های بسیاری در دفاع از ارزش‌ها در برابر دشمن متجاوز بعثی از خود به یادگار گذاشتند، خاطرنشان کرد: این رشادت‌ها باعث شد که نظام جمهوری اسلامی به عزت، استقلال و افتخارات بسیاری در سطح ملی و بین‌المللی دست یابد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: واحدها و برنامه‌های شهیدشناسی باید برای اقشار مختلف جامعه و نیز در جمله دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه شود تا فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک اصل مهم در بین جوانان و دانشجویان تبیین شود.

کاجی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان با ترفندهای گوناگون برای بی‌هویت و بیگانه ساختن مردم و جوانان نسبت به فرهنگ اسلامی و ملی تلاش می کنند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را در برابر ترفندهای فرهنگی مصون نگه می‌دارد.

پیکرهای 18 هزار شهید گمنام تاکنون کشف شده است

فرمانده تفحص شهدای لشگر 17 علی بن ابیطالب (ع) قم افزود: از بعد از دفاع مقدس تاکنون پیکر 18 هزار پیکر شهید گمنام کشف که در استان‌های مختلف کشور تشییع و به خاک سپرده شده‌اند؛ همچنین تاکنون افزون بر 30 هزار شیء، آثار و پلاک از شهدای گمنام در این تفحص‌ها پیدا شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین