کد خبر: ۴۴۸۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

تصمیم مرکل در اعتراض به رفتار ترامپ

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای نخستین بار از زمانی که در نشست سران جی 7 شرکت کرده است، امروز در کنفرانس مطبوعاتی پایانی این اجلاس در ایتالیا شرکت نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری آنسا، پس از بحث تند روز گذشته میان ترامپ و مرکل در باره سیاست های تجاری، صدراعظم آلمان تصمیم گرفت تا در کنفرانس مطبوعاتی پایان اجلاس جی 7 شرکت نکند.

براساس گزارشات رسیده، انگلا مرکل امروز فقط با خبرنگاران آلمانی یک گفت وگوی کوتاه خواهد داشت و با خبرنگاران خارجی صحبت نخواهد کرد. صدر اعظم آلمان بحث روز گذشته با ترامپ را 'پرجنب و جوش و بی پرده' خواند و ترجیح داد تا در کنفرانس مطبوعاتی شرکت نکند.

مرکل همچنین با اشاره به مذاکرات جی 7 در رابطه با تغییرات اقلیمی وآب و هوایی اظهار داشت که همه کشورها، حتی ترزا می نخست وزیر انگلیس به نفع تعهدات توافق پاریس علیه گرم شدن کره زمین ، علیه ترامپ موضع گیری کردند ویک حالت 6 علیه یک بوجود آمد. در این گفت و گو ها در یک جو شدید اما صادقانه ، موضوعاتی مطرح شد که در آن از رئیس جمهور امریکا خواسته شد تا به تعهدات توافق پاریس احترام گذاشته شود.

نشست جی 7 روز گذشته پس از اینکه روزنامه آلمانی اشپیکل اعلام کرد که ترامپ در یک اجلاس اتحادیه اروپا اظهار کرده بود که' آلمان ها خیلی بد هستند' با یک معما میان آلمان و امریکا آغاز شد که در خطر تبدیل شدن به یک تصادف دیپلماتیک قرار گرفت.
گفتنی است که ترامپ نیز که درگیر رسوایی 'راشا گیت' در کشورش است، بعد از ظهر امروز پس از نهار کاری با سایر سران کشورهای صنعتی جهان بلافاصله به پایگاه نظامی آمریکا در سیگونلا منتقل می شود و با نیروهای آمریکایی در ایتالیا صحبت خواهد کرد. ترامپ سپس به همراه همسرش عازم واشنگتن شده و در کنفرانس مطبوعاتی شرکت نمی کند.

اجلاس سران جی 7 که از روز گذشته در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شده است امروز پس از انتشار بیانیه نهایی به پایان می رسد. همزمان نیز یک تظاهرات ضد جی 7 در شهر تائورمینا محل برگزاری اجلاس برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین