کد خبر: ۴۵۰۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

سقوط نفت به زیر ۵۰ دلار در پی خروج آمریکا از پیمان پاریس

در پی خروج آمریکا از پیمان زیست محیطی پاریس قیمت نفت امروز به زیر ۵۰ دلار سقوط کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که بازارها نگرانند که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج از پیمان زیست محیطی پاریس می تواند موجب افزایش فعالیت های حفاری نفتی در آمریکا شود و عرضه نفت در بازار را بیش از پیش بالا ببرد، قیمت نفت امروز به زیر 50 دلار کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 1.7 درصد، معادل 80 سنت کاهش به 49 دلار و 75 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز امروز با 87 سنت، معادل 1.81 درصد کاهش به 47 دلار و 46 سنت رسید.

بازارهای کالایی با نگرانی اخبار مربوط به خروج آمریکا از توافق جهانی زیست محیطی 2015 را دنبال می کنند. این اقدام یکی از وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ بود، اما انتقاد متحدان آمریکا را برانگیخته است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه اوآندا گفت: «این خروج ممکن است منجر به آزادی فعالیت های حفاری برای همه در آمریکا شود و دیگر امضا کنندگان این پیمان هم تعهدات خود را نادیده بگیرند.»

وی افزود: «نتیجه این خروج می تواند موجب افزایش نقش آمریکا در بخش عرضه بازار نفت شود و اوپک را با دشوار مواجه سازد. سناریویی که به سود قیمت نفت نخواهد بود.»

افزایش تولید نفت آمریکا هم اکنون نیز موجب بی اثر شدن تلاش های اوپک برای مهار مازاد عرضه در بازار و کاهش حجم ذخایر جهانی نفت شده است.

یک هفته قبل، اوپک و برخی دیگر از تولید کنندگان نفت از جمله روسیه در وین توافق کردند که قرارداد کاهش تولید را به مدت 9 ماه دیگر یعنی نا پایان مارس 2018 تمدید کنند.

آرکادی دوورکوویچ، معاون نخست وزیر روسیه گفت، فکر نمی کند که اگر قیمت ها پایین تر بیاید، توافق کاهش تولید ممکن است تغییر کند.

ایگور سچین، مدیرعامل شرکت روسنفت نیز گفته که بازار به ثبات نمی رسد مگر اینکه همه تولید کنندگان تولید خود را کاهش دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین