کد خبر: ۴۵۱۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

روایتی از حملات داعش در مجلس

محمدامین میرزایی عنوان کرد: وقتی دیروز وارد صحن مجلس شدم فکر نمی‌کردم این قدر مرگ به من نزدیک باشد اما وقتی پوکه تیر شلیک شده در فاصله نیم متری من افتاد زمین، فهمیدم مرگ خیلی هم دور نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدامین میرزایی، خبرنگار خبرگزاری فارس جزئیات مشاهداتش از آنچه روز چهارشنبه در ساختمان مجلس شورای اسلامی رخ داده را بیان کرد.

9:05
مسعود پزشکیان زنگ آغاز نشست علنی امروز مجلس را به صدا درمی‌آورد.

10
نمایندگان مجلس بر اساس دستورکار در حال بررسی طرح‌ها و لوایح هستند. برخی از مراجعه‌کنندگان هم به دنبال ورود به دفتر نمایندگان و پیگیری امور خود می‌باشند.

10:35
صدای فریاد و کمی بعدتر تیراندازی به گوش می‌رسد. همه مات و مبهوت می‌مانند، اما کسی از جزئیات علت این صداها خبری ندارد. صدا از سمت لابی مجلس می‌آید و در ساختمان مجلس می‌پیچد. برخی از نمایندگان نیز به دلیل صداها از صحن خارج می‌شوند.

10:45
جمعی از کارکنان و خبرنگاران در لابی مجلس حضور می‌یابند و با صحنه زخمی شدن یک نیروی حفاظت مجلس و دو مأمور مواجه می‌شوند. همچنان صدای تیراندازی به گوش می‌رسد، مشخص است کمی آن‌طرف‌تر عده‌ای در حال تیراندازی هستند اما هیچ کس هنوز از جزئیات حادثه خبر ندارد.

11
با پرس‌وجو مشخص می‌شود عده‌ای که هنوز هویت‌شان مشخص نیست به مجلس وارد شده و در حال تیراندازی هستند. نیروهای حفاظت مجلس در حالی که کمی آن‌طرف‌تر به مهاجمان تیراندازی می‌کنند، در حال هدایت کارکنان، مراجعه‌کنندگان و همچنین خبرنگاران به سمت محل‌های امن هستند.

11:10
صدای تیراندازی قطع نمی‌شود و پیگیری‌ها مشخص می‌کند مهاجمان تروریست‌هایی هستند که از ابتدای درب ورودی مجلس با تیراندازی وارد مجلس شده‌اند و هم‌اکنون قصد ورود به صحن خانه ملت را دارند، اما با مقاومت نیروهای حفاظت مواجه شده‌اند. اضطراب وارد مجموعه بهارستان می‌شود.

11:15
تروریست‌ها به سمت دفاتر نمایندگان می‌روند و در ادامه به سمت مراجعه‌کنندگان تیراندازی می‌کنند.

11:25
نیروهای حفاظت مجلس در حال تعقیب تروریست‌ها هستند. نیروهای یگان ویژه نیروی زمینی سپاه (صابرین) در محل حضور می‌یابند. نیروی انتظامی هم در بیرون از مجلس امنیت میدانی را به دست گرفته است.

11:30
علی لاریجانی با همراهی با 2 محافظ وارد صحن می‌شود.

11:35
از ورود تروریست‌ها به صحن جلوگیری می‌شود. اما تروریست‌ها در دفتر نمایندگان مستقر می‌شوند و به مراجعه‌کنندگان و کارکنان مجلس تیراندازی می‌کنند. برخی زخمی و عده‌ای هم به شهادت می‌رسند. تروریست‌ها به مجروحان تیر خلاص می‌زنند. اضطراب به اونج خود می‌رسد. برخی می‌خواهند از مجموعه خارج شوند اما نیروهای حفاظت مجلس و سپاه تشریح می‌کنند که اکنون به دلیل بروز ناامنی امکان خروج وجود ندارد.

11:50
تروریست‌ها در طبقه 4 دفتر نمایندگان مستقر می‌شوند و در آنجا با نیروهای حفاظت مجلس و صابرین درگیر می‌شوند. عده‌ای از تروریست‌ها نیز پنجره‌های دفتر را باز کرده و به سمت خیابان تیراندازی می‌کنند.

12
نیروهای ویژه نیروی زمینی سپاه و حفاظت مجلس در طبقه 4 دفتر نمایندگان در حال محاصره تروریست‌ها هستند. درگیری‌ها به اوج خود می‌رسد. یکی از نیروهای حفاظت مجلس به شهادت می‌رسد. کمی بعدتر یکی از تروریست‌ها نیز توسط یگان ویژه صابرین به هلاکت می‌رسد.

12:20
تیراندازی تروریست‌ها از پنجره به سمت خیابان به صورت نامنظم ادامه دارد، گویا چند نفر از عابران زخمی شده‌اند. در همین حین صدای انفجار به گوش می‌رسد. یکی از تروریست‌ها عملیات انتحاری انجام می‌دهد.

12:55
علی لاریجانی که در میانه نشست امروز وارد صحن مجلس شده، حادثه تروریستی را محکوم و توضیحاتی درباره آن ارائه می‌کند.

13:05
نمایندگان و خبرنگاران و کارکنان مجلس از ضلع جنوبی مجلس خارج و از ضلع غربی مجموعه بهارستان به بیرون هدایت می‌شوند.

13:25
ساختمان مجلس تخلیه شده و آقای عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران به همراه آقای محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه که مدتی پیش وارد مجلس شده‌اند، فرماندهی میدان را به دست گرفته‌اند. آقای ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز در مجلس حضور دارد.

13:40
درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. صدای تیراندازی به گوش می‌رسد. اطراف مجموعه بهارستان تخلیه شده و برخی از هموطنان در فاصله‌های بسیار دور در حال تماشای ساختمان مجلس هستند.


اینستاگرام تاجگردون، نماینده مجلس هنگام حضور تروریست ها در خانه ملت(میرزایی نفر نخست)
 

14:10
یک تروریست دیگر به هلاکت می‌رسد. برخی از کارمندان و مراجعه‌کنندگان که در اتاق‌ها حبس شده‌اند، از ساختمان تخلیه می‌شوند.

14:35
تروریست چهارم نیز به هلاکت می‌رسد، پاکسازی میدانی آغاز می‌شود.

15
پاکسازی نهایی می‌شود و رفت‌وآمد در میدان بهارستان به روال عادی بازمی‌گردد. نیروهای سپاه و نیروی انتظامی همچنان در محل حضور دارند تا شرایط عادی، غیرعادی نشود.

میرزایی افزود: قرار بود دیروز ساعت ١٠ به دفتر نمایندگان بروم اما به دلیل اینکه فراموش کردم شماره فردی که با وی قرار داشتم را به مجلس بیاورم قرارم منتفی شد و نهایتا آن حادثه رقم خورد.

وی همچنین در خاتمه گفت: وقتی دیروز وارد صحن مجلس شدم فک نمیکردم اینقد مرگ بهم نزدیک باشه اما وقتی پوکه تیر شلیک شده در فاصله نیم متریم افتاد زمین فهمیدم مرگ خیلی هم دور نیست.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین