کد خبر: ۴۵۱۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵

جزئیات دیدار اعضای شورای مرکزی حزب پیشرو اصلاحات با خاتمی

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات از دیدار خود و اعضای شورای مرکزی این حزب با رئیس دولت اصلاحات خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی صوفی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با آخرین وضعیت حزب پیشروی اصلاحات گفت: روز سه‌شنبه اعضای شورای مرکزی حزب پیشروی اصلاحات با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی دیدار کردند.

به خاتمی گزارش دادیم

او ادامه داد: ما در این دیدار، گزارشی از تاریخچه شکل‌گیری این حزب که به سال ۷۶ بازمی‌گردد و همچنین نحوه برگزاری کنگره و تعیین اعضای شورای مرکزی و متعاقب آن، تعیین دبیرکل و رئیس شورای مرکزی را ارائه کردیم.

می‌خواهیم جمعی از سرمایه‌های اجتماعی کشور را تحت پوشش قرار بدهیم 

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با بیان اینکه ما در این دیدار از رئیس دولت اصلاحات به دلیل حمایت‌هایشان، دیدار قبلی با اعضای هیئت موسس و پیامی که برای کنگره‌مان صادر کردند، تشکر کردیم، اظهار داشت: در این دیدار، به بحث جوانگرایی در حزب و فعال کردن ظرفیت‌های مختلف صحبت کردیم به این معنا که بتوانیم و می‌خواهیم جمعی از سرمایه‌های اجتماعی کشور را تحت پوشش قرار بدهیم.

تلاش می‌کنیم خلا کادرسازی از جوانان را پر کنیم 

صوفی افزود: با توجه به تاکید آقای خاتمی بر جوانگرایی به ایشان گفتیم که یکی از اهداف ما جوانگرایی با حفظ سرمایه‌های اجتماعی است و تلاش می‌کنیم خلا کادرسازی از جوانان برای عهده‌دار مسئولیت‌های مهم کشوری را در حزب پیشروی اصلاحات پر کنیم.

خاتمی از نقش احزاب در دنیا سخن گفت

او در رابطه با اظهارات رئیس دولت اصلاحات در این دیدار تصریح کرد: آقای خاتمی در این دیدار به تاریخ شکل‌گیری احزاب در دنیا و جوامع مختلف و نقش آنها در شرایط کنونی اشاره کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه آقای خاتمی در این دیدار به مشکلات احزاب در جوامع جهان سوم اشاره کردند، خاطرنشان کرد: آقای خاتمی گفتند که به رغم تکثر حزبی در برخی از کشورهای جهان سوم نقش احزاب با فلسفه آنها سازگار نیست.

خاتمی جمهوری اسلامی را شیوه قابل قبولی از اجرای دموکراسی دانست

صوفی وضعیت مردمسالای در ایران از انقلاب مشروطه تا با امروز را یکی دیگر از محورهای سخنان خاتمی در این دیدار برشمرد و ابراز داشت: آقای خاتمی گفتند که در کشور ما پیاده کردن دموکراسی از زمان انقلاب مشروطه مطرح بوده اما تا به امروز مسیر دشواری را طی کرده است.

او افزود: آقای خاتمی در این دیدار جمهوری اسلامی را شیوه قابل قبولی از اجرای دموکراسی دانستند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفت.

خاتمی تاکید کرد احزاب اصلاح‌طلب همراه با یکدیگر باشند

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با بیان اینکه آقای خاتمی تاکید داشتند که احزاب اصلاح‌طلب در شرایط فعلی باید در کنار یکدیگر باشند، عنوان کرد: در شرایطی که امکان تشکیل یک حزب فراگیر در اصلاح‌طلبان وجود ندارد، آقای خاتمی تاکید داشتند که ما چاره‌ای جز کار جبهه‌ای نداریم و باید احزاب اصلاح‌طلب همراه با یکدیگر باشند و از این طریق باید اهداف مشترک را تعقیب کرد به ویژه در جریان انتخابات که اصلاح‌طلبان باید به اجماع دست یافته و از انسجام برخوردار باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین