کد خبر: ۴۵۱۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰

بیانیه 3 مرجع تقلید درباره حملات تروریستی تهران

استاد علوم حوزه با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با جنایت اخیر تکفیری‌ها، گفت: به یقین ملت ما مصمم‌تر از پیش برای مبارزه با آنها وارد کار خواهد شد و تا ریشه این گروه جنایتکار کثیف کنده نشود از پای نخواهد نشست.
آفتاب‌‌نیوز :
متن کامل بیانیه آیت‌الله مکارم شیرازی به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جنایتی که دَدمنشانِ خون‌آشامِ تکفیری در روز چهارشنبه در دو نقطه از کشور ما انجام دادند را شدیدا محکوم می‌کنیم؛ نه تنها ما، بلکه همه دنیا آن را محکوم کردند و به بازماندگان این شهدا تسلیت عرض می‌کنیم و بهبودی حال مجروحین را از خدا مسألت داریم.

حقیقت این است که در طول تاریخ جنایت‌کاران کثیف‌تر و بی‌رحم‌تر و بی‌هدف‌تر از گروه تکفیری‌ها و از جمله داعش سراغ نداریم.

اسلحه به دست می‌گیرند یا جلیقه انفجاری به خود می‌بندند افراد بی‌گناهی را می‌کشند و خودشان هم به دَرَک واصل می‌شوند.

آنها چه هدفی را دنبال می‌کنند؟ آیا با کشتن چند نفر یا تخریب چند ساختمان موفق می‌شوند زمام حکومت کشوری را به دست گیرند؟ یا گروه عظیمی را بترسانند؟ یا انتقام خون کشته‌های کثیفی که در میدان جنگ داده‌اند را از بیگناهان و کودکان بگیرند؟ واقعآ چه هدفی را دنبال می‌کنند؟

بهترین چیزی که درباره آنها می‌توان گفت، این است که آنها دیوانگانی هستند که تشنه خون بی‌گناهان‌اند و هدفی جز این ندارند.

آیا آنها می‌توانند با این حرکت مذبوحانه از یک ملت انقلابی که هشت سال در میدان یکی از سخت‌ترین جنگ‌ها درخشیده و پایمردی کرده زهر چشم بگیرند.

نهایت ساده لوحی است که گمان کنیم که آنها بدون محرکانی دست به این کارها می‌زنند، پشت سر آنها جنایت‌کاران دیگری هستند که پایگاه اصلی تکفیر را کعبه آمال خود قرار داده و با دادن پول و سلاح به آنها برای این‌گونه جنایات آنها را آماده می‌کنند.

به یقین ملت ما مصمم‌تر از پیش برای مبارزه با آنها وارد کار خواهد شد تا ریشه این گروه جنایتکار کثیف کنده نشود از پای نخواهد نشست.

ما همواره در خط اول مبارزه با این تروریست‌ها بوده‌ایم و همچنان باقی خواهیم ماند، هر چند رئیس جمهور آمریکا برای دوشیدن گروهی از دولتمردان عرب ما را در خط اول حمایت از تروریست بداند. یقین داریم خودشان می‌دانند که دروغ می‌گویند ولی برای کسب آن درآمدهای کثیف این راه را بهترین راه برگزیده‌اند که عامل اصلی را تبرئه کنند و مخالفان واقعی را متهم سازند.

همه باید بیدار باشیم، دست به دست هم دهیم و دربرابر این توطئه‌ها بایستیم.

آیت‌الله نوری همدانی: ملت ایران با جهاد و شهادت پرورش یافته‌ است

آیت‌الله نوری همدانی با محکوم کردن حوادث تروریستیِ تهران گفت: امروز وظیفه همه مسلمان وحدت و همدلی در مقابل فرقه‌های دروغین سلفی و تکفیری است که توسط آمریکا و صهیونیسم و ایادی منطقه‌ای آنها برای ایجاد اختلاف در بین امت اسلام ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه آیت‌الله نوری همدانی در پی حوادث تروریستی اخیر در تهران به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

 بار دیگر گروهک تروریستی داعش دست به عملی جنایت‌بار زد و عده‌ای از هموطنان ما را به شهادت رساند و چهره خبیث خود و اربابانش را به جهانیان نمایان کرد.

امروز وظیفه همه مسلمان  وحدت و همدلی در مقابل فرقه های دروغین سلفی و تکفیری است که توسط آمریکا و صهیونیسم و ایادی منطقه‌ای آنها برای ایجاد اختلاف در بین امت اسلام ساخته شده است، اما بدانند که ملت ایران تربیت یافته فرهنگ عاشورا هستند و با جهاد و شهادت پرورش یافته‌اند و با وحدت کلمه خود همه توطئه‌های کشورهای تروریست‌پرور در راس آنان آمریکای جنایتکار و مزدورانش را خنثی خواهند کرد. ما این جنایت را در حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی محکوم کرده و عُلو مقام برای شهدای این حادثه مسئلت می نماییم.

همچنین به خانواده‌های داغدارشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

در پایان لازم می‌دانم از همه نیروهای های امنیتی و نظامی که برای آرامش ملت شریف تلاش می‌کنند تشکر نمایم.

ان تنصر الله ینصرکم»

پیام تسلیت "جوادی آملی" برای شهادت مدیرعامل سابق ایکنا

رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی إسراء، در پیامی شهادت حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی (مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا) در حوادث تروریستی روز چهارشنبه تهران را تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی آملی به شرح زیر است: 

«انا لله وانا الیه راجعون 

روح قرآنی و جان سبحانی حجة‌الاسلام سید مهدی تقوی در ماه نزول قرآن صاعد شد و با اجابت دعای.. ( اللهمّ و قتلًا فی سبیلک فوفّق لنا) از سوی پروردگارش آسمانی گشت. 

عالم فاضل و روحانی وارسته که اُنس با قرآن او را شیفته معارف توحیدی ساخته بود تلاش وافر داشت تا جلوه های قرآنی و أحکام و حکم وحیانی آنرا در متن جامعه بگستراند و عطر دل انگیز آیات الهی را در بین آحاد جامعه خصوصاً جوانان و به ویژه دانشجویان بیفشاند.

او نخستین تجربه های قرآنی خویش را در درس تفسیر حضرت آیة الله جوادی آملی (دامت برکاته) در حوزه علمیّه قم کسب نموده و جان تشنه و روح شعله ور شده خویش را از دست ساقی کوثر قرآنی سیراب ساخت.

او ممتاز و متمایز از دیگران ضمن کسب معرفت به فزونی ارادت پرداخت و با شوق زائد و ذوق رائد خویش آن معرفت قرآنی را در دل شکوفا نمود، وی همچنین بر اساس عقلانیت وحیانی و به دور از افراط نظری و تفریط عملی بر درخت ایمان خویش شکوفه اخلاق و تقوا نشانید و در امتداد آن ثمرات علمی و آثار عملی را در فضاهای گوناگون اجتماعی منتشر می ساخت.

زمینه آشنائی و ارادت اینجانب به آن صدیق صفا و رفیق وفا در طرح ملّی ملکوت پایه ریزی گشت، او که با اندیشه صائب قرآنی و اجرای روح انگیز آن در فضای گسترده جامعه شناخت کامل داشت با ابتکار عمل خویش زمام یک طرح قرآنی را بر اساس اندیشه های وحیانی استاد خویش حضرت آیة الله جوادی آملی ( مدظله العالی) بنیان نهاد و با حضور علمی و پذیرش مسئولیت دبیری طرح مطالعات منظومه ای علوم اسلامی در تهران و مراکز استانی حضور می یافت و پیرامون ترویج اندیشه قرآنی اهتمام می ورزید.

پژوهشگران عرصه قرآنی و مروّجان معارف وحیانی چهره اخلاقی، متواضع و متصلّب جناب حجة الإسلام سید مهدی تقوی ( رحمه الله) را شناخته و وی را به عنوان اسوه تلاشگران عرصه ترویج فرهنگ قرآنی معرفی می نمایند .

جامعه قرآنی کشور در داغ فراق چنین دلباخته قرآنی در حزن و اندوه است و هرگز خدمات خالصانه و سوابق ارزشمند او در عرصه قرآنی را فراموش نخواهد کرد.

بنیاد بین المللی علوم وحیانی إسراء و طرح ملّی ملکوت ضمن تسلیت به عموم همسنگران قرآنی، خصوصاً بازماندگان آن به پرواز در آمدهء در بوستان قرآنی، برای آن سالک مسلک قرآن و راهی منهج عترت (علیهم السلام) از درگاه الهی مطالبه أجر و پاداش داشته و بر خود فرض و لازم می داند نام و چهره این روحانی فاضل و گرامی را برای همیشه در فهرست پژوهشگران و مروّجان فرهنگ قرآنی خویش ثبت نموده و افتخار مصاحبت با این روحانی فاضل و شهید ماه قرآن را در تمامی برنامه های ترویجی قرآنی خود داشته باشد.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین