کد خبر: ۴۵۸۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

سود سهام عدالت چقدر است؟

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 35 میلیون نفر برای دریافت صورتحساب به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده اند، گفت: بر اساس برآوردهایی که بر اساس عملکرد واریز سود سه سال گذشته شرکتها صورت گرفته، سود برای هر مشمول در طول امسال، حدود 90 هزار تومان است.
آفتاب‌‌نیوز : مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 35 میلیون نفر برای دریافت صورتحساب به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده اند، گفت: بر اساس برآوردهایی که بر اساس عملکرد واریز سود سه سال گذشته شرکتها صورت گرفته، سود برای هر مشمول در طول امسال، حدود 90 هزار تومان است.
 
به گزارش میزان، سید جعفر سبحانی در خصوص تایید شماره حساب شبای مشمولین سهام عدالت بیان کرد: مشمولانی که از عدم تایید شماره شبا بانکی خود مطلع خواهند شد و یا پیامک عدم تایید شبا بانکی توسط سامانه سهام عدالت دریافت می‌کنند، باید دوباره به سامانه سهام عدالت مراجعه و شبای بانکی جدید مربوط به یک حساب بانکی معتبر به نام خود را در این سامانه ثبت کنند؛ به دو دلیل مهم و اساسی با عدم تایید شبا بانکی خود مواجه هستند که این دو دلیل عبارتند از مسدود و راکد بودن حساب بانکی مشمولان و نیز عدم درج شبا بانکی به نام شخص مشمول.
 
وی در ادامه افزود: شبا معتبر بانکی مشمولان جایگزین شبا بانکی ثبت شده قبلی شود و در مجموع ملاک اصلی برای دریافت سود سهام عدالت توسط مشمولان، ثبت و تایید شماره شبای حساب بانکی هر یک از آنها است.
 
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی از واریز مرحله اول سود سهام عدالت به حساب مشمولان تا پایان شهریورماه امسال خبر داد و گفت: این سود طی دو تا سه مرحله به حساب مشمولان واریز می‌شود و بر اساس برآوردها، رقم آن برای کل مراحل واریزی، حدود 90 هزار تومان خواهد بود که البته یک رقم برآوردی است و باید شرکتهای سرمایه‌پذیر با برگزار مجامع خود، رقم دقیق آن را اعلام نمایند.
 
سبحانی اظهار کرد:  تاکنون 28 میلیون نفر از مشمولان، طی دو ماهی که از مراحل دوم فاز ساماندهی سهام عدالت گذاشته است، شماره شبای خود را به سامانه وارد کرده‌اند که خوشبختانه از این تعداد، 97 درصد شماره‌های شبای اعلامی، بدون اشکال و ایراد بوده و تائید شده است و حدود 2.5 درصد از شماره های شبای اعلامی تائید نشده است.
 
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در توضیح زمان  واریز سود به حساب مشمولین تصریح کرد: تمام تلاش دولت این است که حداکثر تا پایان شهریورماه امسال، اولین مرحله سود واریزی مشمولان که از شرکتهای سرمایه پذیر اخذ خواهد شد، به حساب مشمولان واریز شود؛ این در حالی است که این شرکتها هم اکنون در حال تصویب سود هستند؛ این در حالی است که سود عملکرد مالی سال 95 شرکتهای سرمایه پذیر، از سال جاری دیگر به حساب خزانه و دولت نمی رود و به مشمولان سهام عدالت تعلق دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین