کد خبر: ۴۵۸۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
درپی رفع مشکلات اساسنامه فدراسیون‌ها هستیم

سلطانی‌فر: دیدار سرخابی‌ها در آلمان قطعی نیست/ سومی جهان در تکواندو نتیجه ضعیفی نبود

وزیر ورزش و جوانان گفت: اساسنامه کل فدراسیون‌ها مشکلاتی داشت که با تشکیل کارگروهی درصدد رفع این مشکلات هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که چند سالی است که کمیته بین‌المللی المپیک این هشدار را داده است و در جدیدترین هشدار نیز اتحادیه جهانی کشتی، فدراسیون ایران را تهدید به تعلیق کرده است، تا چه زمانی رفع مشکلات اساسنامه به طول خواهد انجامید؟ پاسخ داد: شما می‌گویید چندین سال است که این هشدار داده شده است اما من تازه حدود ۷ ماه است که در وزارت مشغول به کار هستم. امیدوارم تا در مدت زمان یک سال این مشکلات حل شود.

او هم‌چنین درباره شرایط به وجود آمده در فدراسیون وزنه‌برداری نیز عنوان کرد: این مشکلات را از فدراسیون وزنه‌برداری جویا شوید.

وزیر ورزش و جوانان درباره نتایج کسب شده تکواندو در رقابت‌های جهانی و این که وزارت ورزش در پی کسب مقام سومی این رشته پیام تبریکی را صادر کرد آیا از نتایج تکواندو راضی هستید یا خیر؟ اظهار کرد: همیشه قرار نیست هر تیمی که در مسابقه‌ها حضور دارد، نتایج ایده‌ال کسب کند. همان طور که در فوتبال تیم برزیل از تیم آلمان۷ گل در جام جهانی خورد. ضعف‌هایی در تکواندو وجود دارد که باید حل شود اما این که بیایید نتایج تکواندو را با کشور همسایه که آن نیز در رقابت‌های جهانی رتبه پایین‌تر از ما کسب کرد مقایسه کنید درست نیست. کسب عنوان سومی در جهان نیز نتیجه ضعیفی نیست.

سلطانی‌فر در پاسخ به این سوال که شنیده‌ها حاکی از این است که قرار است ترکیب استقلال و پرسپولیس را برای دیدار دوستانه در آلمان، اسپانسرها مشخص کنند. آیا درست است که وزارت به عنوان متولی این را بپذیرد یا خیر؟ بیان کرد: این به مدیرعامل باشگاه‌ها مربوط می‌شود. هنوز برگزاری این دیدار قطعی نیست و زمانی که این موضوع مشخص شود، رسیدگی خواهیم کرد.

سلطانی‌فر درباره بازدیدش از اردوی تیم ملی کاراته نیز بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های این رشته و استعدادهای خوبی که در آن وجود دارد، بسیار امیدوار هستیم و حساب ویژه‌ای روی کسب مدال‌آوری‌های کاراته در المپیک ۲۰۲۰ باز کرده‌ایم. از قبل نیز گفته‌ام برنامه‌ریزی در این رشته برای ۴ سال آینده باید آغاز شود تا این رشته بر روی سکو قرار گیرد. رشته کاراته یکی از رشته‌های ریشه‌دار در ورزش کشور است و اگر شرایط خوب باشد، می‌توانیم جزو قدرت‌های برتر باشیم. با توجه به المپیکی شدن این رشته از الان پیش‌بینی من این است در کنار ۴ رشته مدال‌آورمان در المپیک‌ها، کاراته نیز به عنوان یکی از رشته‌های جدید در المپیک ۲۰۲۰ مدال کسب کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین