کد خبر: ۴۶۰۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳

پیام تسلیت علی‌اکبر صالحی در پی درگذشت نابهنگام مریم میرزاخانی

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در پیامی درگذشت نابهنگام دکتر مریم میرزاخانی را تسلیت گفت.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا،‌ متن این پیام به شرح زیر است:


« اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا إِلَیهِ راجِعون »

با دریغ و افسوس بسیار اطلاع یافتم که چهرۀ درخشان جامعۀ علمی و دانشگاهی کشور و نماد و نمایندۀ شایستۀ فرهنگ و تمدّن ایرانی- اسلامی در مجامع و محافل بین‌المللی، سرکار خانم دکتر مریم میرزاخانی، جامه از این خاکدان برگرفته و به جاودانگی پیوسته است.

آن نادرۀ دوران و فرزند برومندِ ایران، یکی از پرورش یافتگان مکتب علمی دانشگاه صنعتی شریف بود که به واسطۀ بهره‌مندی از توانمندی‌های ذاتی خویش و در پرتو مجاهدتی خستگی‌ناپذیر، بر فلک سروری عروج کرد و به عنوان ریاضیدان و پژوهشگری ژرف‌اندیش، نشان جهانی فیلدز را به خود اختصاص داد.

اینجانب به نمایندگی از خانوادۀ بزرگ و افتخارآفرین صنعت هسته‌ای کشور، درگذشت نابهنگام و تألم‌بار آن عزیز را به پیشگاه ملّت شریف ایران به ویژه خانواد معزّز و مکرّم ایشان و تمام دانش‌پژوهان و فرهیختگان ایرانی در سر تا سر جهان تسلیت عرض کرده و از درگاه یگانۀ هستی بخش برای آن بانوی بزرگوار غفران و رضوان الهی مسئلت دارم.

اگر چه فائق آمدن بر غم فقدان و هجران چنین گوهری جهان تاب و بی‌مثال، به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود، اما باید به حکم تقدیر ایزدی گردن نهاد و آتش سینه را به آب لطف و عنایت الهی و تسلیم مؤمنانه در برابر حکمت و مشیّت آسمانی فرو نشاند. باشد تا ذاتِ اقدس خداوندی بر بندگان خویش رحمت آورد و به فیض و کَرََمش به داغداران و دلسوختگانِ این ضایعۀ جانکاه، آرامش بخشد.

نشاید پاره کردن جامه و روی          که مردم تحتِ امرِ کردگارند
ولیکن با چنین داغِ جگرسوز            نمی‌شاید که فریادی ندارند

علی اکبر صالحی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین