کد خبر: ۴۶۲۴۳۸
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

تهیه دستور غذا با مشاهده عکس

گاهی شده است غذایی خوردید و نام آن را نمی‌دانستید و آرزو می‌کردید ای‌کاش می‌توانستید آن را در منزل تهیه کنید. ممکن است به‌زودی یک عکس از آن نیاز داشته باشید.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی، سیستمی را طراحی کرده‎اند که با نگاه کردن به‌ عکس‌های غذا دستور تهیه آن را ارائه می‌دهد.

نیک هینس و همکارانش از موسسه فناوری ماساچوست، با استفاده از هوش مصنوعی، یک‌میلیون دستورالعمل تهیه غذا همراه با عکس، از ده‌ها وب‌سایت که آموزش غذا می‌دادند را دریافت و در سیستم برنامه‌ریزی کردند. این سیستم تا 65 درصد موارد به‌ درستی عمل کرده است.

همچنین این الگوریتم می‌تواند با نگاه کردن به یک عکس،  مواد تشکیل‌دهنده آن غذا را تشخیص دهد. به‌ عنوان‌ مثال با نشان دادن تصویری از ظرف بیسکویت‌ها، سیستم مثلاً می‌داند که شامل آرد، تخم‌مرغ و کره است، اما در حال حاضر نمی‌تواند چگونگی تهیه درست کردن آن را توضیح دهد. مثلا نمی‌داند که آیا پیاز سرخ‌شده است یا نه! هینس امیدوار است که در آینده به این توانایی دست یابد.

هینس می‌گوید: در تلاش هستیم که دستور تهیه رول سوشی را در سیستم طراحی کنیم. این سیستم به‌خصوص در پیدا کردن دستورالعمل کلوچه‌ها و کوفته‌ها خوب عمل می‌کند، زیرا آن‌ها نسبتاً غذاهای محبوب وب‌سایت‌های آنلاین هستند.

مردم می‌توانند از یک نسخه بهبود یافته الگوریتم برای کمک به رژیم غذایی خود در طول روز استفاده کنند، همچنین می‌توانند میزان کالری غذا را تشخیص دهند.

طبق نظر کریستفر از دانشگاه مودال وین، این الگوریتم در تشخیص غذای مشابه ناتوان است. به‌عنوان‌مثال یک لیوان کوکا و یک لیوان قهوه سیاه، به‌راحتی می‌تواند سیستم را گمراه کند. به نظر می‌رسد فناوری تشخیص تصاویر در تلفن همراه قادر به ضبط دقیق تفاوت بین این دو بدون دخالت انسان نباشد.

این تحقیق احتمالاً ماه آینده در کنفرانس رایانه و الگوریتم در هاوایی ارائه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین