کد خبر: ۴۶۳۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳

ایران چند میلیون حاشیه‌نشین دارد؟

نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از وجود ۱۳۴۰ جانباز در این شهرستان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمد خدابخشی در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: شهرستان الیگودرز ۶۰۵ شهید  و بالای ۱۳۴۰ جانباز را تقدیم نظام کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ فرزند شهید در این شهرستان بیکار و جویای کار هستند، افزود: در راستای اشتغال آنان شرکت شاهد دو هکتار کمک کرده که پیشنهاد می‌کنیم یک کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در این شهرستان احداث شود.

خدابخشی از وجود بیش از ۱۲۰۰ گونه گیاهان دارویی در الیگودرز خبر داد و گفت: این پتانسیل فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال در شهرستان است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین حدود ۱۰۰ هکتار زمین داریم که درخواست می‌شود در راستای ایجاد اشتغال روی آن اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه اظهار کرد: طی ۳۸ سال گذشته مشکلات زیادیداشته‌ایم که حل نشده باقی مانده‌اند و حال به ابرچالش تبدیل شده‌اند.

خدابخشی اشتغال را یکی از این ابر چالش‌ها برشمرد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۶ میلیون حاشیه نشین در کشور داریم که دلیل اصلی آن بیکاری است. همچنین بحران بانک‌ها و موسسات نیز ابرچالش بزرگ دیگری است که باید با یک نظام برنامه‌ریزی قدرتمند آن را حل کرد.

وی با بیان اینکه مهمترین نقطه صعف نظام، برنامه‌ریزی آن است، گفت: این مهم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید روی آن بررسی و مطالعه بیشتری صورت گیرد.

‌به گزارش ایسنا،نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برنامه‌هایی که در نظام تهیه می‌شوند بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه مدت هستند؛ در راستای تدوین برنامه ششم توسعه باید برش استانی و شهرستانی تهیه شود و در راستای پیشبرد اهداف آن مجلس نیز همکاری‌های لازم را خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین