کد خبر: ۴۶۴۱۸۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
نشریه امریکایی «ریچموند تایمز» مطرح کرد

اگر دیپلماسی کنار گذاشته‌شود/ترامپ برای‌جنگ باایران آماده‌می‌شود؟‌

ریچموند تایمز با ذکر این نکته که وضعیت ایران فرق می‌کند، می‌افزاید: ایران نیروهایی در لبنان، یمن و سوریه و عراق را حمایت می‌کند. امریکا دو پایگاه مهم دریایی و هوایی در بحرین و قطر دارد و قایق‌های تندروی ایران به طور منظم با ناوهای جنگی امریکا در خلیج فارس رو در رو می‌شوند و ممکن است یکی از درگیری‌ها بین آنان به یک جنگ بیانجامد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- نشریه امریکایی «ریچموند تایمز» که در ویرجینیا منتشر می‌شود در مطلبی تحت عنوان «ایران به بحران بعدی سیاست خارجی امریکا تبدیل خواهد شد»، می‌نویسد: در حال حاضر یکی دیگر از روسای جمهوری امریکا یعنی ترامپ تمرکزش را بر روی قانون مراقبت‌های بهداشتی و اصلاحات مالیاتی قرار داده است اما برخلاف سال ۲۰۰۱ میلادی دولت او در حال آماده شدن برای جنگ است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این نشریه با اشاره به وضعیت روسیه، کره شمالی و ایران، می‌نویسد: امروز احتمال بروز درگیری میان نیروهای امریکایی با نیروهای کره شمالی نسبت به دو ماه گذشته کاهش یافته است. نیروی دریایی و هوایی امریکا به منطقه اعزام شده‌اند و به چین برای متوقف کردن کره شمالی فشار وارد کرده است. همچنین درگیری مسلحانه با روسیه احتمال بسیار کمتری دارد و به نظر می‌رسد استقرار نیروهای ناتو و امریکایی در لهستان و سه کشور بالتیک هشداری به ارتش روسیه است. هواپیماهای روسی همچنان به مقابله با نیروهای ناتو در دریای بالتیک ادامه می‌دهند اما مسکو به تازگی اقداماتی را برای جلوگیری از برخوردهای تصادفی انجام داده است. 

اگر دیپلماسی کنار برود؛ آیا ترامپ برای جنگ با ایران آماده می‌شود؟‌

ریچموند تایمز با ذکر این نکته که وضعیت ایران فرق می‌کند، می‌افزاید: ایران نیروهایی در لبنان، یمن و سوریه و عراق را حمایت می‌کند. امریکا دو پایگاه مهم دریایی و هوایی در بحرین و قطر دارد و قایق‌های تندروی ایران به طور منظم با ناوهای جنگی امریکا در خلیج فارس رو در رو می‌شوند و ممکن است یکی از درگیری‌ها بین آنان به یک جنگ بیانجامد. 

این نشریه می‌نویسد: وضعیت در عراق همسایه ایران احتمال جنگ بین امریکا و ایران را بیشتر می‌سازد. به تازگی داعش از موصل بیرون رانده شد. ایران قصد دارد خلاء ایجاد شده را پر کند. امریکا اما مخالف این امر است.. رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا اخیرا در جلسه کنگره گفت که امریکا می خواهد با هژمونی ایران در منطقه مقابله کند. جیمز متیس وزیر دفاع دولت ترامپ ایران را اصلی‌ترین عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه می‌داند. متیس می‌گوید که ممکن است نیروهای بیشتری برای تامین امنیت و ثبات عراق به آن کشور مورد نیاز باشند. ایا دولت ترامپ برای اقدام نظامی علیه ایران آماده است؟ اگر دیپلماسی را کنار بگذارد منازعه مسلحانه را نباید منتفی دانست. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
0
2
چه فرقی می کند ایران در هر صورت و از دیدگاه دیگران باید ضرر کند وقتی مسولبن بی کفایت فقط منافع شخصی می بینند و ایرانی و جایگاه ایرانی برای ایشان ارزشی ندارد چه اینکه جیبوتی هم احساس قدرت و اعلام وجود را همچون سودانی های بی وفا و یا عربهای فلسطینی بی درک , در قبال ایران می کنند و همچون گذشته از هر طرف می خوریم و حق ابراز وجود نداریم ایرانی برای مسولین رعیت هستند و مرغهای همسایه غاز حال که کشورهای پیشرفته حرکتها را در جهت منافع ملی میهنی دینی مذهبی و ارزش شایسته سالاران انجام می دهند
ناشناس
|
Armenia
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
2
1
مردم ایران از این چیزها نمیترسند برین حای دیگه بازار گرمی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
بیا ایران . اونجا چیکار میکنی برادر؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
2
1
غلط زیادی میکند ترامپ جرعت اینکار را ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
1
نشریه آمریکایی غلط اضافی کرده مذاکره اگر دستائردی داشته باشد به درد می خورد اما هر کسی جنگ را شروع کرده بازنده جنگ بوده آمریکا هم جرات چنین غلط کاری ندارد چون شروعش با خودش است اما ختمش به دست او نیست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین