کد خبر: ۴۶۴۸۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

پسر اسامه بن لادن خانواده سلطنتی عربستان را تهدید کرد

پسر اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در اقدامی که به نظر می‌رسد کمپینی برای به دست گرفتن رهبری القاعده است، در پیامی خانواده سلطنتی عربستان را تهدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، حمزه پسر اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده که به نظر می‌رسد رهبر بعدی این گروه باشد، تنها 28 سال دارد و به دنبال برتری بر داعش و گرفتن انتقام خون پدرش است که در سال 2011 به دست نیروهای آمریکایی در ابیت‌آباد پاکستان کشته شد.

المانیتور گزارش داد، نخستین پیام ویدئویی از سوی حمزه در سال قبل منتشر شد و در آن وی نیروهای تک‌روی القاعده را مورد ستایش قرار داده و خواستار خیزش در عربستان شد.

پسر بن لادن در دومین پیام ویدئویی "عبدالعزیز بن رحمان آل سعود"، نخستین پادشاه و موسس عربستان سعودی را به جاسوسی برای انگلیس متهم کرد.

حمزه مدعی است که عربستان با همکاری با "صلیبیون" در مقابل خلیفه عثمانی به اسلام خیانت کرده است.

حمزه در چندین فیلم تبلیغاتی برای القاعده چه الان و چه زمانی که یک پسربچه بود، شخصیت برجسته‌ای به شمار می‌رفت.

وی در یک فیلم ویدئویی در سال 2015 خواستار حملات تروریستی در لندن، واشنگتن و پاریس شده بود. چهار تا از این نوع پیام‌ها در دو سال اخیر ضبط شده‌اند.

در ژانویه سال جاری میلادی، پسر بن لادن در فهرست تروریست‌های وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت.

یکی از جاسوس‌های سابق اف.بی.آی که نامه‌های نوشته شده توسط حمزه را خوانده و حالا این نامه‌ها محرمانه هستند، گفت که به نظر می‌رسد او انگیزه کافی را برای گرفتن انتقام قتل پدرش را به دست آورده و آماده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین