کد خبر: ۴۶۵۶۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

واکنش یک امام جمعه به شایعه کدورت بین روحانی و رهبری/علم‌الهدی:مشروعیت سیاسی بدون مشروعیت دینی کفرست

امام جمعه مشهد مقدس گفت: مشروعیت سیاسی بدون مشروعیت دینی کفر محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) یک ویژگی خاص را برای امام رضا (ع) قائل شده‌اند و آن هم این است که این حضرت را مانند حضرت زهرا (س) بضعه نامیده‌اند.

وی بیان کرد: بضعه به معنی سرمایه بوده و به همین علت اعضای بدن انسان بضعه نامیده می‌شود که این موضوع در مورد حضرت زهرا (س) هم مصداق دارد زیرا ایشان هم توانستند سبب ادامه حیات امامت شوند.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: تلاش مأمون نیز این بود که امامت را از بین ببرد اما امام رضا (ع) از این موضوع ممانعت کردند.

علم‌الهدی با بیان اینکه مشروعیت سیاسی بدون مشروعیت دینی کفر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ما در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند که من شما را به سمت ریاست جمهوری منصوب می‌کنم.

وی با بیان اینکه سیره سیاسی امام رضا (ع) یک منبع برای آموزش‌های سیاسی است خاطرنشان کرد: دوران امام رضا (ع) دوران فتنه بود چرا که خلفای عباسی بعد از برخوردهای فیزیکی و نظامی باز هم دیدند پس از شهادت امام هفتم 1.5 میلیون نفر برای تشییع پیکر ایشان حاضر بودند و به همین علت وارد فاز فتنه شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مأمون قصد داشت همانند استکبار که در صدد نفوذ سیاسی و فرهنگی برای براندازی ایران است از شگردهای سیاسی برای براندازی امامت استفاده کند.

علم‌الهدی تأکید کرد: اقدام مهمی که امام رضا (ع) برای پیشگیری از اقدامات مأمون انجام داد این بود که مبانی سیاسی را به مبانی دینی پیوند زده و با سکولاریسم و جدایی دین از سیاست مبارزه کردند.

وی با اشاره به برخی از رفتارهایی که در فضای سیاسی در جریان است، خاطرنشان کرد: هم اکنون برخی از جریانات سیاسی اقدامات غیراخلاقی را انجام می‌دهند و آنها را به اقتضای فضای سیاسی نسبت می‌دهند و ادعا دارند که این موضوعات تناقضی با دینداری ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه حدیث سلسله‌الذهب نشان از پیوند دیانت و سیاست در اسلام دارد، تصریح کرد: امام رضا (ع) در دیدار خود با مردم نیشابور تأکید کردند که پذیرش ولایت و حاکم الهی از شروط اصلی به وارد شدن به دژ مستحکم توحید است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما در دوران غیبت زندگی می‌کنیم در دوران غیبت ولی فقیه نایب امام معصوم است شرط پذیرش توحید ما این است سرنوشت سیاسی خود را به ولی فقیه سپرده و از ایشان پیروی کنیم.



*امنیت افراد زمانی تأمین می‌شود که پیرو ولایت باشند


آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری و با تأکید بر اینکه این مراسم تشریفاتی نیست، اظهار کرد: تنفیذ حکم ریاست جمهوری یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال است.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور تا زمانی که مشروعیت را از ولی‌فقیه دریافت نکند نمی‌تواند زمام امور اجرایی کشور را بر عهده بگیرد، گفت: در حکم تنفیذ رئیس‌جمهور آمده است که ولی‌فقیه بر اساس خواست مردم این فرد را منصوب می‌کند و این مشروعیت تا زمانی ادامه پیدا می کند که شخص رئیس جمهور در خط اسلام و انقلاب باشد.

وی افزود: دولت جدید نباید از حامیان فتنه در کابینه استفاده کند باید رسیدگی به مشکلات مردم را در دستور کار قرار دهدنماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با تأکید بر اینکه هیچ کدورتی میان مردم و رهبری وجود ندارد، به مسئله فتنه گران اشاره کرد و گفت: عده‌ای قصد براندازی حکومت اسلامی را داشتند و این مهم از کسی پوشیده نیست درحالی‌که برخی می‌خواهند این مسئله را یک کدورت معرفی کنند.

حسینی همدانی با تأکید بر اینکه دولت جدید نباید از حامیان فتنه در کابینه استفاده کند، گفت: دولت دوازدهم باید رسیدگی به مشکلات مردم را در دستور کار قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه جامعه باید حول ولایت باشد، گفت: امنیت افراد زمانی تأمین می‌شود که پیرو ولایت باشند زیرا اگر ولایت نباشد جهان به سمت نابودی و فساد خواهد رفت.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه آمریکا و متحدانش در کشورهای اسلامی جنایت می‌کنند، به شیوع وبا در کشور یمن اشاره کرد و گفت: شیوع وبا در یمن کشتار مردم میانمار و کشمیر با سکوت مجامع بین‌المللی همراه است درحالی‌که آن‌ها همیشه دم از حقوق بشر می‌زنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز نمونه حقوق بشر غربی حمله نظامی به هیروشیما دانست که منجر به کشته شدن ۲۰۰ هزار نفر شد و گفت: حقوق بشر غربی به دنبال تحقق اهداف شوم آمریکا و هم‌پیمانانش است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره از ولایت به عنوان اصلی اساسی در جامعه اسلامی ایران یاد کرد و گفت: رهبری از ابتدا به آمریکا خوش‌بین نبودند و اعمال تحریم‌های جدید آمریکا نشان از این مهم دارد که شیطان بزرگ هیچ‌گاه مورد اعتماد نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم همیشه درصحنه ایران اسلامی هیچ‌گاه دست از حمایت ولی‌فقیه بر نخواهند داشت، گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و دشمنان داخلی بدانند مردم همیشه پست سر ولایت هستند.

خطیب جمعه کرج در ادامه با گرامیداشت سالروز ولادت امام رضا (ع)، گفت: یکی از معارف بزرگ امام هشتم حدیث سلسله الذهب است. نویسندگان این حدیث ۲۰هزار نفر بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز از حدیث سلسله الذهب به‌عنوان سندی کامل یادکرد و گفت: این سند یک سند سیاسی است. این حدیث مقابل ظلم و جور زمان یک انقلاب محسوب می‌شود.
منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
0
0
روزگار غریبی است ، بعضی ها در خراسان خودشان را بجای هر سه قوه گذاشته اند بجای قوه مقننه قانونگزاری میکنند بجای قوه مجریه اجرا میکنند و بجای قوه قضاییه قضاوت میکنند و هر سه قوه کشور را به بازی گرفته اندو برای منتخب ملت تکلیف تعیین میکنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین