کد خبر: ۴۶۷۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

انتشار اعلان دیواری نمایش افشین هاشمی،صدور مجوز نمایش برای فیلمی با بازی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی، اجرای نمایش شهرک غرب در اداره‌ی تئاتر و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، اعلان دیواری نمایش «شیرهای خان‌بابا سلطنه» منتشر شد.

مریم تخت‌کشیان با همکاریِ امیر جدیدی و شاهد صفاری اعلان دیواریِ این نمایش را طراحی کرده‌اند.

عوامل این نمایش که نویسندگی و کارگردانی آن را افشین هاشمی به عهده دارد؛ توسط خودش اینگونه معرفی شده است:

گلاب آدینه نیاز به معرفی ندارد؛ سیاه است و از صحنه‌ی دوم می‌آید.
محمدرضا مالکی . شهرام مسعودی  قدّاره‌بند و یقه‌چاک؛ یکی گنده‌لات است و چون نامش قدّاره‌به‌کف و دیگری نوچه‌اش و جان‌برکف.
علیرضا ناصحی . وحید نفر . محمدرضا آزادفرد . افشین هاشمی از سر و وضع‌شان پیداست خوب خورده‌اند و دارند؛ سه والیِ قهریّه، فکریّه، عدلیّه و خان‌بابا.
مسیح کاظمی . فاطمه حیدری‌فر . الناز سلیمانی بزرگ و پیر و خُرد؛ که درد کشیده‌اند و مردم‌اند و از نداری دُزدَند.
احسان بیات‌فر . مانیا علیجانی عینکی و دخترکش؛ هردوی آن‌ها را باز خواهید دید که گویی دیگری‌اند اما شما بدانید خودشان‌اند.
صبا گرگین‌پور . مهدی پناهی اولی گداست که می‌شود سخن‌گو و سپس در جامه‌ی تاجرِ چینی پدیدار می‌شود. دومی ارباب است و تا آخر ارباب.
محمد دائی‌چین . مبین دودانگی . معین طاهری‌طاری . صابر گل‌محمدی  ببینیدشان می‌شناسیدشان؛ قلتشن‌اند.
و مونا فرجاد طیّاره‌ی نمایشِ ما که از دیارِ دور آمده به این‌جا.
سازونوامان اما با پنجه‌ی شیرینِ مهرانِ فلاحیِ تارنواز است و سوزِ سازِ بهزادِ حسن‌زاده‌ی کمانچه‌کش، که تقّه‌های تنبکِ محمد نوبهار سر ضرب نگه‌شان می‌دارد؛این سه از دلشدگی گذشته‌اند و دیگر ول شده‌اند؛ پس نامِ خود را گذارده‌اند ول‌شدگان.
بازوی چپ و راست، مینا صفدری و شیماه خاسب‌اند؛ همسایگانی که یاری کرده‌اند تا کارگردان، کارش بگردد.
احسان بیات‌فر؛ امینِ کارگردان است و پول در جیب داشته برای مخارج و حواسش هست به کم و زیادِ مداخل،احمد ساکت؛ طرح زده سکوی بازی و هرچه بند و بساط بر آن است.
اسدالله فراهانی ساخت و ساز کرده هرچه احمد خان فرموده و طرح زده؛ از شمشیر و چاقو و قمه تا تخت و زندان و همه.
جامه‌ها را اما نرمین نظمی نقش زده بر کاغذ برای خیاطان و بُرِش‌زنان؛و کمپانیِ تازه‌تأسیسِ "زیبو"  پارچه‌ها و دوخت و دوز جامه‌هامان را بر عهده گرفته‌؛ هم جنسِ صاحبانش خوب‌ست، هم آن‌چه می‌دوزند تا خلایق تن کنند. بخرید و بپوشید پشیمان نمی‌شوید.
اگر دکمه‌ای بیفتد یا نخی بگسلد، نگین سلیمانی می‌دوزد که جامه‌دارمان است.
اما خودِ بزک دوزک و وسمه سرمه کشیدن و درآوردنِ آدمها به هیاتِ نقش‌شان و هرچه از این دست، کارِ نسرینِ آجرلوست.
 نامش مریم، تخت‌کشیان نسَبَش؛ این شخصِ شخیص کلّی عکس از ما برداشته، سپس دوستانش - امیر جدیدی و شاهد صفاری - را خبر کرده تا اعلانِ دیواری را با فوتوی درِ باغ ملّی بسازند؛ و حتّا همین برنوشتی که دارید می‌خوانید (اگر بخوانید) کارِ اوست و دوستانش.
مریم نراقی رابط‌مان است با مطبوعه‌چی‌ها و روزنامه‌نویس‌ها. سارا حدّادی اما تیز و بُز برامان جار می‌زند و ما را تو بوق و کرنا می‌کند. دنیای مجازمان اما دستِ آرین امین‌خان است.(قابلِ توجه که لقبِ "خان" اهداییِ ما نیست؛ بالذاته در خون و نسبش است)
برای جلبِ چند مشتری بیش‌تر، مهیار بهمنش هم فیلم‌مان را برداشته و بُرِش زده برای اینستا که گرچه گرامی‌ست اما گویا تاب و توانِ بیش از یک دقیقه ندارد.
چاپِ اعلان و برنوشت را هم بی هیچ چشمداشتی نگار اسکندفر در کارنامه به گردن گرفته؛ انشالله به پاداشِ این عملِ خیر با کارنامه‌ای همه بیست در روزِ حساب حاضر شود..
نور را بر ما محمد رسولی تابانده و صدای طوفان و اسب و ترقه و دیگر علائمِ قهرِ الهی را عرفان یزدی درآورده و تا کسی راهِ کژ نرود حمید جوکار حرکات را ترتمیز کرده و هما خداجوی خداییِ عروسک‌ها و لعبتکان کرده. والسلام، نامه تمام.


اجرا:
مرداد و شهریور١٣٩٦/ نه ونیمِ شب
پردیس شهرزاد
خیابان حافظ . خیابان نوفل شاتو . نرسیده به خیابان رازی . شماره 74؛ پردیسِ شهرزاد
 

«آذر»  پروانه نمایش گرفت

فیلم سینمایی«آذر» به  تهیه کنندگی نیکی کریمی و کارگردانی محمد حمزه‌ای پروانه نمایش گرفت و بزودی اکران می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فیلم «آذر»، نیکی کریمی در این فیلم در کنار تهیه کنندگی به عنوان نقش اصلی حضور دارد و یکی از متفاوت ترین حضورهای خود را تجربه کرده است.

در خلاصه داستان «آذر» آمده است: ادامه زندگی بهای سنگینی دارد.

این فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور داشت و آخرین نمایش آن در جشنواره فیلم شهر بود.

در این فیلم نیکی کریمی، حمید رضا اذرنگ، فرید سجادی حسینی، هستی مهدوی، مهران نائل، شیرین اقاکاشی، مائده طهماسبی، پریسا هاشم پور، مانیا علیجانی و لیلا زارع با حضور پژمان جمشیدی و هومن سیدی به ایفای نقش می‌پردازند.

اجرای ویژه‌ی عکاسان «شرقی غمگین»

نمایش «شرقی غمگین» نوشته سجاد افشاریان و به کارگردانی سعید زارعی در اجرایی ویژه عکاسان خبری به روی صحنه می‌رود.

نمایش «شرقی غمگین» روز یکشنبه 21مرداد ساعت 20:30 میزبان عکاسان رسانه‌های جمعی خواهد بود. این اجرا ویژه عکاسان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های جمعی خواهد بود. برای هماهنگی با شماره ۰۹۰۲۸۲۰۴۵۴۶ تماس حاصل فرمایید.

اجرای نمایش «شرقی غمگین» از روز دوشنبه 22 مرداد در تماشاخانه پالیز آغاز خواهد شد و در دو سانس 18:30و 20:30 میزبان تماشاگران خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو سانس به دیدن این نمایش «عاشقانه» بروند. از عوامل این نمایش یک ساعته می‌توان به؛ بازیگران: سجاد افشاریان، سید هومن شاهی. طراح صحنه: مصطفا مرادیان. طراح صدا و موسیقی: آرش والی. نقاشی صحنه و آکساسوار: هانیه شجاع، آلاله امیری، عطیه حبیبی، سارا اعظم پناه، فاطمه صفیری. دستیار کارگردان: محمود حسینی. فاطمه سفیری. مدیر صحنه: میترا یزدانی. منشی صحنه: حانیه فرهاد. دستیار صحنه: رقیه جودی. ساخت دکور: مسعود رنجبر شیرازی. سرپرست گرافیک: رضا چاوشی. ‏‎تیم اجرایی: سارا بقا و فرشاد ذکری. عکاس: نوید غفاری، مهدی سادیگی. تبلیغات مجازی: آرین امیر خان (فیلم نیوز). روابط عمومی: امیر قالیچی. مشاور رسانه‌ای: سعید قاضی‌نژاد اشاره کرد.

نمایش «شرقی غمگین» در تماشاخانه پالیز به آدرس تهران، خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ۶۹ به روی صحنه می‌رود.


نمایش شهرک غرب در اداره تئاتر به روی صحنه می‌رود 

نمایش «شهرک غرب» کاری از گروه نمایش«ژامک» به کارگردانی سید حسن حسینی و نویسندگی سارا الهیان از 23 مرداد تا ١٠ شهریور هر روز از ساعت  ١٨:٣٠ به مدت 65 دقیقه در خانه‌ی نمایش اداره تئاتر، به روی صحنه می‌رود.


در نمایش شهرک غرب؛ امین اکبری نسب، میلاد نظری، علیرضا یزدانی، میلاد بانگی، عماد آلبوشوکه، مهسان عطایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.


سبک این نمایش رئالیستی اجتماعی است، و نمایشنامه‌ی آن بر اساس نمایشنامه«گلن گری، گلن راس» اثر دیوید مامت است.

در خلاصه داستان شهرک غرب، آمده است: داستان نمایش در یک آژانس املاک اتفاق می‌افتد. آژانس املاک شهرک غرب به دلیل بحران اقتصادی دچار مشکل شده است. سپهر مدیر آژانس املاک یک مسابقه به نام فروشنده برتر راه انداخته است. به فروشنده برتر یک دستگاه پژو 206 داده می‌شود. اما در بنگاه یک دزدی صورت می‌گیرد.


 از دیگر عوامل شهرک غرب می‌توان به طراح صحنه ونور: علی کجباف، طراح لباس: سیدحسن حسینی، طراح گریم: سهیلا جوادی، دستیار اول کارگردان، برنامه ریز و مدیر تولید: میلاد نظری، دستیار دوم کارگردان: محسن اسلامی، منشی صحنه: نیلوفر محمدی بیدمشکی، مدیر صحنه: امیررضا هرمزی، انتخاب موسیقی و ساخت افکت: حسین قدیمی، ساخت تیزر: مصطفی کزازی، محمدعلیپور ومحمدرضا افسوشین را نام برد.


 همچنین مصطفی کزازی، محمد علیپور، محمدعلی اسدی راد، رسول کاسه گر به عنوان عکاس، علی‌اکبر مجدراد مشاور امور رسانه‌ای، امیررضا هرمزی مدیر روابط عمومی، سهیلا انصاری مدیر تبلیغات و فاطمه طالبی‌پور به عنوان مشاور تبلیغات در نمایش شهرک غرب فعالیت می‌کنند.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش «شهرک غرب» جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت tik8 مراجعه نمایند.
خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر در میدان فردوسی، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی، کوچه محمد آقا واقع است.

نمایش و نقد «کوپریتو» و «جمعه قالی» در کانون فیلم سینماحقیقت

برنامه این هفته‌ی کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به نمایش و نقد دو فیلم مستند «کوپریتو» ساخته «مهران فیروزبخت» و «جمعه قالی» به کارگردانی «مهدی اسدی» اختصاص یافته است.

این دو فیلم مستند از ساعت 17 عصر روز یکشنبه 22 مردادماه 96 در سالن سینماحقیقت این «مرکز» به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور مهران فیروزبخت و مهدی اسدی (کارگردانان)، ناصر صفاریان و رضا صائمی (منتقد میهمان) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

مستند 37 دقیقه‌ای «کوپریتو» نگاهی به فراموش شده‌ای به نام کبریت و وقایع پیرامون آن در ایران دارد.

در خلاصه موضوع مستند 20 دقیقه‌ای «جمعه قالی» هم آمده است: هر ساله در دومین جمعه پاییز، مراسمی آیینی در مشهد اردهال برگزار می‌شود که ریشه در باورهای کهن اسطوره ای دارد.

گفتنی است: عموم علاقمندان جهت تماشای فیلم این دو فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (22 مردادماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند.


«اصفهان» رکورددار ارسال فیلم به سی‌ و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران
بر اساس تفکیک استانی «اصفهان» با ارسال 82 فیلم برای حضوردر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام آمادگی کرد و رکورددار ارسال فیلم شد.
با پایان یافتن مهلت ارسال آثار تعداد ۷۴۴۴ فیلم در دو بخش ملی و بین‌الملل متقاضی حضور در جشنواره سی و چهارم شدند. 670 اثراز مجموع ۱۴۸۵ فیلم بخش ملی به استان تهران و 815 اثر به سایر استان‌ها تعلق دارد. بر اساس تفکیک استانی انجام شده، از میان استان‌های متقاضی اصفهان با ارسال 82 فیلم مقام نخست را به خود اختصاص داد.

استان‌های خراسان رضوی و فارس نیز هر کدام با 68 اثر در مقام دوم و البرز با 59 فیلم در مقام سوم ایستاد. استان خوزستان با 50 اثر رتبه چهارم، گیلان با 47 فیلم پنجم و کردستان با 37 اثر رتبه ششم را در اختیار گرفتند.

مقام‌های هفتم تا نهم را استان‌های مازندران ، آذربایجان شرقی و قم به ترتیب با 36، 33 و 30 اثر به خود اختصاص دادند. همچنین لرستان و همدان هر کدام با 29 فیلم در رتبه دهم و بوشهر و کرمانشاه با 25 اثر در مقام یازدهم ایستادند. مقام دوازدهم به استان اردبیل با 24 اثر و سیزدهم به آذربایجان غربی با 22 اثر تعلق گرفت. استان‌های کرمان و کهگیلویه و بویر احمد نیز به ترتیب با 16 و 15 اثر در رتبه چهاردهم و پانزدهم قرار گرفتند. استان‌های قزوین و مرکزی نیز هر کدام با 14 اثر رتبه شانزدهم و استان‌های چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و یزد هر کدام با 13 اثر مقام هفدهم را به خود اختصاص دادند. سیستان و بلوچستان و گلستان هر کدام با 10 فیلم در رتبه هجدهم و خراسان جنوبی و زنجان هر کدام با 9 اثر در مقام نوزدهم ایستادند. خراسان شمالی، ایلام و سمنان هر کدام به ترتیب با 6، 5 و 4 فیلم استان‌هایی بودند که کمترین فیلم را به دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ارسال کرده‌اند و در رتبه بیستم تا بیست و دوم قرار گرفتند. در تفکیک موضوعی نیز ۸۸۸ اثر داستانی، ۲۳۵ اثر مستند، ۹۸ اثر پویانمایی و ۲۶۴ اثر تجربی به دبیرخانه رسیده است. 
سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سید صادق موسوی 25 تا 30 مهر ماه برگزار خواهد شد.

اجرای نمایش «دشمن خدا» در پلاتواجرا تئاتر شهر آغاز شد

اجرای نمایش « دشمن خدا» به نویسندگی و کارگردانی عمادالدین رجبلو از روز جمعه بیستم مرداد ماه در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

نمایش «دشمن خدا» به نویسندگی و کارگردانی عمادالدین رجبلو از روز جمعه بیستم مرداد ماه اجرای خود را در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

در این اثر نمایشی که از جمله نمایش های منتخب بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره است، رضا وحیدی فر، پورنیک کاوش، محدثه شیر علی، امیر محمد درویش، محمد حسین صفایی، مارال سینه سپهر و ملیکا البرزی به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش «دشمن خدا» به نویسندگی و کارگردانی عمادالدین رجبلو هر روز ساعت 18 در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

رونمایی از لوگوی فیلم «تابستان داغ» با طرحی از محمد روح الامین در آستانه‌ی اکران عمومی

«تابستان داغ» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی از اوایل شهریور ماه ، در گروه سینمایی ماندانا و همزمان در سراسر کشور اکران عمومی می‌شود.

این فیلم در ٣٥ امین جشنواره فیلم فجر توانست در 13 رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شود.

از نکات قابل توجه این فیلم حضور هومن بهمنش فیلمبردار سینما در مقام مدیر فیلمبرداری و همچنین مجری طرح این اثر سینمایی است.

پری ناز ایزدیار، علی مصفا، مینا ساداتی، یسنا میرطهماسب، مانیا علیجانی و صابر ابر بازیگران اصلی "تابستان داغ” هستند.

پخش این فیلم بر عهده ی فیلمیران است.

«ما سه نفر بودیم» تمدید شد

با توجه به استقبال مخاطب از نمایش " ما سه نفر بودیم " که در تالار مولوی به روی صحنه می‌رود، این نمایش تا جمعه ٢٧ مرداد تمدید شد .

در راستای همین اتفاق سجاد افشاریان ؛ تهیه کننده‌ی این نمایش یادداشتی را نوشت:"ما سه نفر و یک عالمه انسان بودیم ...ما هویت را به اشتراک میگذاریم ، در تجربه‌های یکدیگر نقش های اصلی را به عهده می گیریم و بزرگ می‌شویم .. هرچه در این لحظه بنویسم از گفته بوکفسکی بهتر نمی تواند حس‌ام و نگاهم به زندگی را منتقل کند که گفت اثر انگشتِ ما از قلب هایی که لمسشان کردیم

هیچ وقت پاک نمی‌شود ..»

از دیگر عوامل می‌توان به مصطفی اسفندیاری (طراح نور)، شهرزاد مظاهری (طراح لباس)، علی امیری (طراح پوستر و بروشور)، پیام یارایی (ساخت تیزر)،  پگاه زارعیان (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، شادی خواجه، سورنا زاهدی (گروه کارگردانی)، سام بهشتی ( مشاور رسانه ای ) ، سارا حدادی (مشاور تبلیغات)، امیر قالیچی ( تبلیغات مجازی ) ، ملیکا قدیمی (عکاس) و علی باقری (سرپرست تئاتر کار) اشاره کرد.

ما سه نفر بودیم ، تجربه‌ای از صالح علوی زاده،پویان محمودی و پویا چوداریان و به تهیه کنندگی سجاد افشاریان است که از یکم مرداد ماه و در ساعت ١٨ اجرای خود را در سالن کوچک مولوی آغاز نموده و به روزهای پایانی اجرای خود نزدیک می‌شود.

فیلم‌سازانی که فیلم‌های «شبدیز» را انتخاب و داوری می‌کنند

اسامی هیئت انتخاب و داوران بخش فیلم پنجاه وهفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کرمانشاه «شبدیز» اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، شهرام مکری، کاوه مظاهری، مسعود امینی تیرانی، سعید نجاتی و اعظم نجفیان به عنوان هیئت انتخاب و داوران پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کرمانشاه «شبدیز» معرفی شدند.

«میرزاکشون» با بازی هشت بازیگر در 15 نقش اجرا می‌شود

نمایش «میرزا کشون» به کارگردانی فرشاد منظوفی‌نیا، هشت بازیگر دارد که 15 نقش ایفا می‌کنند.

 فرشاد منظوفی‌نیا با این توضیح که نمایش‌نامه «میرزا کشون» با برخورداری از متنی منسجم براساس شیوه‌های متنوع نمایش ایرانی نوشته شده و از پتانسیل خوبی برای اجرا بهره‌مند است، افزود: در این اثر طیف وسیعی از جنبه‌های متفاوت نمایش ایرانی از نقالی تا تخت حوضی دیده می‌شود و تماشاگر نه چندان آشنا با نمایش ایرانی و شیوه‌های آن با دیدن آن می‌تواند به شناخت خوبی از فرهنگ نمایشی کشورمان دست یابد.

وی با بیان این که در نمایش «میرزا کشون» به طور خاص از شیوه سیاه‌بازی استفاده شده، ادامه داد: در خلال آن از نقالی، شهر فرنگ خوانی و شیوه‌های دیگر نیز استفاده می‌شود. در این نمایش هشت بازیگر، 15 نقش ایفا می‌کنند. ساختار (نمایش در نمایش) که از ویژگی‌های نمایش ایرانی است، این اجازه را به گروه اجرایی می‌دهد در عین باورپذیری با جابه‌جایی نقش‌ها داستان را پیش ببرند.

کارگردان «فاستوس 2016» جشنواره آیینی و سنتی را مهم‌ترین مرجع برای زنده نگه داشتن ارزش‌های فرهنگی و هنری نمایش ایرانی دانست و تصریح کرد: گستره وسیعی که این جشنواره آن را پوشش می‌دهد موجب اعتلای هویت هنر ایرانی است.

در نمایش «میرزا کشون» مبارک و هم دستانش برای تامین پول دیه دست به اقداماتی می‌زنند.

شاهین علایی‌نژاد، وحید شاهینی، سودابه جعفرزاد، رضا فرحی، افسانه باباامینه، مجید اکبری، باران ستوده و دانیار عباسی بازیگران نمایشند.

نویسنده این اثر فرهاد نقدعلی است. دستیارکارگردان رضا فرحی، موسیقی احسان تارخ، طراح صحنه فرشاد منظوفی‌نیا و طراح لباس نفس قربانی محسوب می‌شوند. 

راستین معتبرزاده نوازنده تار، امیررضا بهاج نوازنده کمانچه، نیوشا سردشتی نوازنده تنبک و نوید غفوری نوازنده داریه هستند.

هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی از 8 تا 15 شهریورماه با دبیری داوود فتحعلی‌بیگی برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین