کد خبر: ۴۶۸۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
در همبستگی با قربانیان شارلوتزویل؛

فعالان ضد نژادپرستی در سراسر آمریکا دست به تظاهرات زدند+ تصاویر

هزاران تن از مردم آمریکا در واکنش به خشونت شوکه کننده در تجمع نژادپرست‌ها در شهر شارلوتزویل، به خیابان‌های ایالت‌های نیویورک،‌ کالیفرنیا، واشنگتن،‌ فلوریدا و دیگر شهرها آمدند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، گروه‌های ضد فاشیست، طرفداران گروه "جان سیاه پوستان مهم است" و دیگر گروه‌های مخالف نژادپرستی در ایالت‌های سرتاسر آمریکا به خیابان آمدند.
شیکاگو

در بسیاری از شهرها این رویدادها پر سر و صدا اما صلح آمیز بود با این حال هنگامی که معترضان ضد فاشیست در شهر سیاتل واشنگتن از نزدیک شدن به راهپیمایی آزادی طرفداران ترامپ در وستلیک پارک منع شدند، اوضاع تا حدودی متشنج شد.

اعتراضات در سیاتل

گروه‌های ضد فاشیست با پلیس ضد شورش در سیاتل درگیر شده و در این مواجهه از اسپری رنگ علیه افسران پلیس استفاده کردند. این درگیری 45 دقیقه‌ای میان مخالفان نژادپرستی و نیروهای پلیس حادثه خاصی به دنبال نداشت.

پلیس همچنین علیه معترضان به شلیک نارنجک‌های دودزا و استفاده از اسپری فلفل شد متوسل شد؛ معترضان نیز شعارهایی چون "پلیس و نژادپرستان با یکدیگر همدستند" و "از چه کسی حفاظت می‌کنید، به چه کسی خدمت می‌کنید؟" سر می‌دادند.

گزارشاتی نیز از استفاده از وسایل آتش بازی در برابر افسران پلیس منتشر شده که در جریان آن دست‌کم یک معترض بازداشت شده‌ است.

واشنگتن دی سی

برخی در این تجمع‌ها به واکنش سرسری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به خشونت‌های به وجود آمده در شارلوتزویل اعتراض کردند. برخی دیگر، از فعالانی که در خشونت‌های شارلوتزویل زخمی و یا کشته شده بودند ابراز حمایت کردند. برخی دیگر نیز نسبت به آنچه که همدستی پلیس در این "خشونت فاشیستی" خواندند، اعتراض کردند.

اعتراضات پلیموث

معترضان در برخی از ایالت‌های جنوبی تلاش کردند تا بناهای یادبود رهبران نژادپرست ائتلاف ایالت‌های جنوبی در دوران جنگ داخلی آمریکا را پایین بکشند؛ مساله‌ای که باعث آغاز درگیری‌ها در شارلوتزویل شده بود.

فیلادلفیا

کارل دیکس، یکی از رهبران گروه "نفی فاشیسم" که راهپیمایی‌ها در نیویورک، سانفرانسیسکو و دیگر شهرها را سازماندهی کرده گفت: مردم باید بیدار شوند و بدون ترس کاری را که باید انجام دهند.

نیویورک
دورهام
واشنگتن دی سی
لس آنجلس
لس آنجلس
چارلزتون
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین