کد خبر: ۴۶۸۰۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
«گاه جمع کردن شرایط روی آنتن زنده سخت است»

واکنش یک مدیر رسانه به حواشی حضور میناوند در تلویزیون

مدیر رادیو ورزش درباره‌ رویکرد کلی رسانه برای کنترل شرایط پیش‌بینی نشده در برنامه‌های زنده گفت‌وگو محور و سهم مجریان در چنین اتفاقاتی، توضیحاتی را بیان کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به دنبال حواشی ایجاد شده پس از صحبت‌های مهرداد میناوند در یک برنامه زنده تلویزیونی، در گفت‌وگویی با حمید قاسمی نظر او را درباره کنترل چنین شرایطی که به دنبال اشتباهات سهوی یا عمدی برخی از مهمانان برنامه‌های زنده به وجود می‌آید، نقش مجری در کنترل این شرایط و سهم رسانه در تبعات احتمالی جویا شدیم.

او با تاکید بر اینکه این برنامه را ندیده است، درباره رویکردهای کلی کنترل شرایط در برنامه‌های زنده گفت‌وگو محور تلویزیونی و رادیویی اظهار کرد: یکی از چالش‌های که باید به صورت خیلی جدی روی آن کار کنیم این است که ما باید درِ گفتمان‌هایمان را به سمت منطقی و متمرکزتر شدن پیش ببریم. اگر در طول گفتمان‌هایمان چه به صورت فردی و چه جمعی و در مقابل عموم، پیوستاری را لحاظ بکنیم، متاسفانه در یک سر پیوستار افراد یا به هم توهین می‌کنند و دیگری را به سخره می‌گیرند یا اینکه در سر دیگر پیوستار به دروغ از هم تعریف می‌کنند و دربرابر حرف‌های نادرست سکوت می‌کنند.

مدیر رادیو ورزش با بیان اینکه مهترین اصل گفت‌وگوی منطقی، پذیرش استدلال برتر است، افزود: ما باید بتوانیم شهامت شنیدن نظر مخالف خودمان را داشته باشیم و اگر طرف مقابل استدلال منطقی‌تری داشت، آن را بپذیریم؛ نه اینکه با متوصل شدن به هر حرفی، فقط استدلال خودمان را توجیه کنیم. نخستین قدم برای رسیدن به گفتمان منطقی این است که از همین گفت‌وگوهای روزمره شروع کنیم و از تعریف‌های غلوآمیز، سکوت‌های نابه‌جا، رفتارهای تمسخر و تحقیرآمیز و توهین پرهیز کنیم.

قاسمی در پاسخ به این پرسش که رادیو ورزش برای رسیدن به گفت‌وگوهای منطقی چه راه‌کارهایی را در نظر گرفته است، بیان کرد: رسیدن به گفت‌وگوهای منطقی استراتژیک، از شاخصه‌های ارزیابی ما در رادیو ورزش محسوب می‌شود که مدام این موضوع را به خودمان تذکر می‌دهیم. اما کنترل این امر در برنامه‌های زنده بسیار مشکل است و بسیار به مهمانان حاضر در برنامه بازمی‌گردد؛ مهمان‌هایی که اغلب جایگاه‌ مهمی دارند و به سبب همین جایگاه می‌توانند روی آنتن زنده با مردم صحبت کردند. کنترل این افراد روی خودشان باعث می‌شود تا جایگاه و شأن آنها حفظ شود. ولی در کل معتقدم که باید یک قدم عقب‌تر بیاییم و همه ما در ابتدا روی گفتمان‌هایمان یک بازنگری جدی داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا سابقه این گونه اتفاق‌ها وجود دارد و از افرادی که انتظار نداریم سهواً یا عمداً که اغلب بر اساس هیجان‌های عصبانی یا خوشحالی به وجود می‌آید، حرف‌هایی شنیده می‌شود که به اصطلاح عامیانه جمع کردن آن بسیار دشوار است. در این شرایط مجری حرفه‌ای نقش بسیار مهمی دارد؛ چراکه می‌تواند تبعات این اتفاقات روی آنتن زنده را در اجتماع به حداقل برساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
حالا چی شده ؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
بابا این یارو میناوند را زیاد جدی نگیرید او شخصیت بی مزگی دارد .......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین