کد خبر: ۴۶۸۱۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

درخواست رئیس جمهور تونس برای تساوی ارث زن و مرد

«الباجی قائد السبسی» رئیس جمهوری تونس به مناسبت روز ملی زن در این کشور خواستار اجرای قانون برابری زن و مرد در همه زمینه ها و از جمله در خصوص ارث شد که این سخنان او با تشویق زنان در این کشور و در عین حال مخالفت برخی جریان ها و درخواست برای عزل وی مواجه شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی تونس اعلام کرد الباجی قائد السبسی روز یکشنبه در سخنرانی ای در کاخ «قرطاج» به مناسبت روز زن گفت: قانون اساسی تونس زن و مرد را با هم برابر دانسته است و این برابری باید شامل همه موارد و از جمله برابری زن و مرد در ارث بردن باشد.

السبسی ادعا کرد ارث مساله ای دینی نیست بلکه این مربوط به انسان ها است و خداوند و پیامبرش این مساله را به انسان ها واگذار کرده اند تا در مورد آن تصمیم گیری کنند.

وی افزود: کمیته ای برای بررسی مساله حقوق فردی تشکیل می شود و این کمیته ،برابری حقوق زن و مرد در همه زمینه ها را بررسی می کند.

هنوز چند ساعت از سخنرانی رئیس جمهوری تونس نگذشته بود که حمله به وی آغاز شد.دفتر اجرایی حزب«تیار المحبه» با نوشتن طوماری و قرار دادن آن در فیس بوک برای جمع آوری امضا،از مردم خواست این طومار را امضا کنند و از این طریق از مجلس نمایندگان تونس بخواهند رای اعتماد خود را از رئیس جمهوری پس بگیرد و او را از این منصب عزل کند.

این حزب با اعلام اینکه رئیس جمهوری ، قانون اساسی را زیر پا گذاشته است، خواستار جمع آوری یک میلیون امضا برای برکناری السبسی شد.

تیار المحبه، السبسی را به فتنه انگیزی و ایجاد هرج و مرج در کشور به هدف جمع آوری رای برای
حزبش در انتخابات شهرداری ها وهمچنین جمع آوری رای برای پسرش در انتخابات ریاست جمهوری آینده متهم کرد.

«الهاشمی الحامدی» رئیس جریان المحبه تونس در صفحه شخصی خود در فیس بوک، صفحه ای ایجاد کرده و در آن ازمردم خواسته است اگر رئیس جمهوری کمیته ای برای بررسی اعمال برابری زن و مرد در ارث تشکیل دهد،مردم خواستار عزل وی شوند.

در سال 1956، 'قانون منزلت شخصی' وضع شد که براساس آن چندهمسری منسوخ و حق درخواست طلاق به زنان داده شد؛ همچنین حداقل سن برای ازدواج تعیین شد و رضایت طرفین برای ازدواج الزامی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
انصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
درود بر نخست وزیر تونس
انصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
درود بر رییس جمهور تونس
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین