کد خبر: ۴۶۸۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

گالوپ: محبوبیت ترامپ به حداقل رسید

موسسه نظرسنجی گالوپ اعلام کرد، آخرین نظرسنجی این موسسه نشان می‌دهد که میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری آمریکا به پایین‌ترین حد رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی گالوپ حاکی از آن است که تنها ۳۴ درصد آمریکایی‌ها عملکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را قابل قبول می‌دانند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد، ۶۱ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که عملکرد ترامپ قابل قبول نیست.

موسسه نظرسنجی گالوپ اعلام کرد که میزان محبوبیت ترامپ با پنج درصد کاهش به حداقل خود در از زمان آغاز دوره ریاست‌جمهوری وی رسیده است.

کاهش محبوبیت ترامپ در حالی رخ می‌دهد که گفته می‌شود این امر با رخدادهای اخیر در شارلوتزویل بی‌ارتباط نبوده است.

پیش‌تر کاخ سفید در واکنش به انتقادهای صورت گرفته از نوع محکوم کردن خشونت‌های شارلوتزویل از سوی دونالد ترامپ، در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس‌جمهور آمریکا همه انواع خشونت‌ها را محکوم کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز شنبه در تظاهرات راستگرایان و طرفداران برتری نژاد سفید، و مخالفان آنها سه تن کشته شدند.

در جریان درگیری‌های روز شنبه یکی از راستگرایان با خودرو مخالفان را زیر گرفت که در نتیجه آنها یک زن ۳۲ ساله کشته شد و چندین نفر دیگر زخمی شدند. دو پلیس هم که از آسمان تجمع را زیر نظر داشتند در پی سقوط بالگردشان کشته شدند.

ترامپ همان روز خشونت‌ها را قاطعانه محکوم کرد و خواستار اتحاد مردم آمریکا شد.

رئیس جمهوری آمریکا حوادث ویرجینیا را نمایش مفرط از نفرت، خصومت و خشونت خواند و خواستار بازگرداندن سریع نظم و قانون برای حمایت از جان افراد بی‌گناه شد.

با این حال منتقدان و از جمله از هر چهره‌هایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه دونالد ترامپ را به باد انتقاد گرفته که چرا مستقیماً نامی از طرفداران برتری نژاد سفید نبرده است.

در واکنش به این انتقادها، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهور بسیار قاطع در بیانیه اخیر خود همه انواع خشونت، تعصب، و نفرت را محکوم کرد و البته این محکومیت کردن شامل طرفداران برتری نژاد سفید، نئونازی‌ها و همه گروه‌های افراطی می‌شود.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه خود خواستار همبستگی ملی، و اتحاد همه آمریکایی‌ها شده است.

دونالد ترامپ به پاسخ‌ خبرنگاران درباره این که آیا او حمایت از ملی‌گرایان سفید رد می‌کند و آیا او حمله به مخالفان راستگرایان را اقدامی تروریستی می‌داند، پاسخ نداد.

در این زمینه کوری گاردنر، سناتور جمهوری‌خواه در توییتر خود نوشت: آقای رئیس‌جمهور، ما باید شیطان را با اسمش نام ببریم. اینها طرفداران برتری نژاد سفید بودند و این تروریسم داخلی بود.

مارکو روبیو، سناتورجمهوری‌خواه نیز نوشت: نازی‌ها یا طرفداران برتری نژاد سفید ربطی به میهن‌پرستی ندارند و اینها در تضاد کامل است با آنچه آمریکا به دنبالش است.

کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی که طرفدار دونالد ترامپ است، نیز نوشت: ما نژادپرستی و خشونت ملی‌گرایان سفید را که نمونه آن در شارلوتزویل روی داد، رد می‌کنیم. هر کسی در رهبری است، باید به سخن بیاید.

چارلز شومر، رهبر دموکرات‌های سنا نیز گفت: البته که ماه همه انواع نفرت را محکوم می‌کنیم. تا موقعی که رئیس‌جمهور ایالات متحده اقدام راست آلترناتیو را محکوم نکرده، وظیفه خود را انجام نداده است.

تری مک‌اولیف، فرماندار دموکرات ویرجینیا که این حوادث در ایالات او به‌وقوع پیوسته، به خبرنگاران اظهار کرد، در تماس تلفنی به رئیس‌جمهور آمریکا گفت «ما باید این سخنان نفرت‌پراکنانه و این ادبیات را متوقف کنیم.»

فرماندار ویرجینیا، اظهار داشت از که دونالد ترامپ خواسته است قاطعانه‌تر علیه طرفداران برتری نژاد سفید عمل کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین