کد خبر: ۴۶۸۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

تهدیدی برای خودروسازی «پژو» در ایران

«سایر خودروسازان خواستار ورود به بازار رو به رشد خودروسازی ایران هستند و درصدد جستجوی سرمایه‌گذاری در آن کشور هستند، مانند فولکس واگن و و این موضوع برای سرمایه‌گذاری پژو تهدیدی قلمداد می‌شود».
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- پروفسور «دیوید بیلی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «آذرنیوز» جمهوری اذریابجان اشاره می‌کند که گفته می‌شود توافق رنو با ایران به تقویت اقتصاد آن کشور می‌انجامد. با این حال، این می‌تواند تهدیدی برای رقیب دیگر این شرکت خودروسازی یعنی پژو و فعالیت‌های آن در خاورمیانه باشد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، پروفسور بیلی پروفسور مدرسه بازرگانی استون به ترند می‌گوید: «سایر خودروسازان خواستار ورود به بازار رو به رشد خودروسازی ایران هستند و درصدد جستجوی سرمایه‌گذاری در آن کشور هستند، مانند فولکس واگن و و این موضوع برای سرمایه‌گذاری پژو تهدیدی قلمداد می‌شود». 

تهدیدی برای «پژو» در ایران

ترند اشاره می‌کند که سازمان توسعه و نوسازی ایران اعلام کرده است که قرارداد شرکت خودروسازی فرانسوی رنو با ایران به ارزش ۶۶۰ میلیون پوند بوده است. دیوید بیلی که یک کارشناس بانفوذ بازرگانی است می‌گوید: «البته محدودیت‌هایی داخلی برای سرمایه‌گذاری رنو وجود خواهد داشت و انتظار می‌رود که برای تامین قطعات از تولید‌کنندگان بین‌المللی استفاده شود». 

«محمدرضا نجفی منش» دبیر انجمن تولید کنندگان قطعات خودرو ایران پیشتر به ترند گفته بود که همکاری میان تولید‌کنندگان و تامین‌کنندگان قطعات خودروی ایرانی و اروپایی منجر به انتقال مهارت فنی به ایران خواهد شد. 

رضا نجفی‌منش گفته بود که در حال حاضر در ایران همکاری با شرکای بین‌المللی دست‌کم در ۵۰ بخش خودروسازی وجود دارد. او اشاره کرده بود که شرکت آلمانی بوش یکی از برجسته‌ترین تولید‌کنندگان و تامین‌کنندگان قطعات خودروی خارجی نیز با ایران همکاری دارد. 

ترند می‌نویسد: «فروش رنو در بازار خودرو ایران در نیمه اول سال ۲۰۱۷ میلادی به میزان ۱۰۰.۳ درصد افزایش یافت و سهم آن شرکت از بازار خودروسازی ایران به ۹.۸ درصد افزایش یافته است. سال گذشته شرکت خودروسازی پژو سیتروئن قراردادی با ایران به منظور راه‌اندازی کارخانه تولید ۲۰۰ هزار خودرو در سال با ایران امضا کرد. پژو در میان بازیگران اصلی در بازار خودروسازی ایران پیش از وضع تحریم‌های بین‌المللی بود. در ماه ژانویه گذشته، پژو اعلام کرد که در سال ۲۰۱۶ میلادی فروش بین‌المللی آن شرکت به میزان ۵.۸ درصد افزایش یافته و به ۳.۱۴۶ میلیون واحد از جمله ۲۳۳ هزار وسیله نقلیه در ایران تحت مجوز این شرکت خودروسازی فرانسه افزایش یافته است». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین