کد خبر: ۴۶۸۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵

لزوم کاهش هزینه معاینه فنی/ پلیس دنبال جریمه کردن نیست

استاندار خراسان رضوی گفت: هزینه معاینه فنی خودورها باید به صورت گسترده کاهش یابد تا مردم به انجام معاینه فنی ترغیب شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا رشیدیان امروز، 25 مردادماه، در نشست کمیته ایمنی حمل ‌و نقل و سوانح رانندگی خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به لزوم اجرای قانون هوای پاک توسط تمام دستگاه‌ها، اظهار کرد: هوای پاک یکی از موضوعات ضروری زندگی است و صرفا به وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست مربوط نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اقداماتی که در این خصوص صورت می‌گیرد با شرایط عمومی مردم ارتباط دارد بر این اساس موظف به اطلاع‌رسانی هستیم که از خودروسازان شروع و به بهسازی خودروها ختم می‌شود.

رشیدیان با بیان اینکه بزرگترین رسالتی که بر عهده داریم کاهش هزینه‌های مردم است، تصریح کرد: با افزایش هزینه معاینه فنی خودرو مردم ترغیب به این کار نمی‌شوند بلکه باید هزینه معاینه فنی خودروها به صورت گسترده کاهش یابد تا مردم به انجام معاینه فنی ترغیب شوند.

وی با اشاره به لزوم اصلاح جاده‌ها و افزایش کیفیت خودروها و توجه حمل‌ونقل عمومی، خاطرنشان کرد: باید ایجاد سیستم‌های حمل ‌و نقل مناسب ارزان‌قیمت مورد توجه قرار گیرد، علاوه بر این گسترش خدمات دولت الکترونیک در این خصوص ضروری است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کاهش سفرهای درون شهری موجب کاهش آلودگی هوا می‌شود، عنوان کرد: بر این اساس باید مردم را تشویق به رعایت قوانین و استفاده از خودروهای عمومی کرده و برای آن‌ها نقش تعریف کنیم، مسئله فرهنگ‌سازی و توجیه افکار عمومی در راستای کاهش تصادفات نقش به سزایی دارد که سازمان‌های مردم‌نهاد نیز می‌توانند به این فرهنگ‌سازی کمک کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ) در شهر مشهد، اظهار کرد: برای اجرای این قانون یک تیم مدبر لازم است و در هر مرحله باید مشکلات آن مورد ارزیابی قرار گرفته و برای حل آن تلاش شود و بدون ارزیابی وضع مشکل سراغ مرحله بعدی نرویم و در هر مرحله بازخوردهایی از سیستم‌های سنجشی را بررسی کنیم.

رشیدیان ادامه داد: موضوع اتصال و یکپارچه‌سازی سیستم‌های پایشی و تصویری نیز باید در دستور کار قرار گیرد همچنین موضوع تامین کامل سوخت یورو چهار برای مشهد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید به اینکه هیچ چیزی به اندازه حفظ جان انسان‌ها اولویت ندارد، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های مرتبط موظف هستند حتی برای حفاظت جان یک انسان تمام تلاش خود را به کار گیرند.

رشیدیان با اشاره به لزوم کاهش نقاط پرتصادف استان، خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران و فرماندهان پلیس راهور باید نقاط پر تصادف هر شهرستان را شناسایی و اصلاح کنند، همچنین می‌توان در این زمینه از ظرفیت آستان قدس رضوی، خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بیمه یک صنعت اقتصادی است، افزود: همچنین می‌توان از ظرفیت و توان مالی بیمه‌ها برای مشارکت در طرح‌های اصلاح جاده‌ها استفاده کرد زیرا این کار موجب کاهش تصادفات و تلفات و کاهش هزینه و سودآوری بیشتر خود شرکت‌های بیمه نیز می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید به اینکه پلیس به دنبال شکار سوژه برای جریمه نیست، گفت: نظارت پلیس و سیستم‌های پایش تصویر باید گسترش بیابد، اما این به معنای آن نیست که پلیس به دنبال کمین کردن و شکار مردم در جاده‌ها است بلکه تاکید ما بر حضور آشکار پلیس در جاده‌ها به منظور کاهش تخلفات و تصادفات است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین