کد خبر: ۴۶۸۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

واکنش بوش پدر و پسر به موضع جنجالی ترامپ درباره حوادث شارلوتزویل

دو رییس‌جمهوری پیشین آمریکا از حزب جمهوری‌خواه در پی موضع‌گیری جنجالی دونالد ترامپ به خشونت‌های شارلوتزویل، تعصب نژادی را محکوم کردند.
آفتاب‌‌نیوز : بوش پدر و پسر تازه‌ترین مقام‌های شناخته شده آمریکایی از حزب جمهوری‌خواه هستند که به موضع‌گیری دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش ایسنا، خشونت‌های روز شنبه در شارلوتزویل در پی راهپیمایی راست‌گرایان افراطی و مخالفانشان، به کشته شدن یک زن جوان و مجروح شدن ده‌ها تن منجر شد.

روز چهارشنبه دونالد ترامپ جلسه شورای تجاری خود در کاخ سفید را که برای توسعه اشتغال‌زایی با حضور مدیران شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ کشور تشکیل داده بود، منحل کرد.

چندین تن از این مدیران در پی موضع‌گیری ترامپ نسبت به وقایع شارلوتزویل از این شورا استعفا داده بودند.

رییس‌جمهوری آمریکا در اولین موضع‌گیری خود درباره این وقایع حاضر به محکوم کردن نژادپرستان سفیدپوست نشد.

در بیانیه جورج اچ. بوش و جورج دبلیو. بوش، روسای‌جمهوری پیشین آمریکا آمده است: همزمان با مناجات به یاد قربانیان شارلوتزویل، این حقیقت بنیادین را به خاطر داشته باشیم که در اعلامیه استقلال آمده است: همه ما برابر خلق شده‌ایم و خالقمان حقوقی برابر به ما عطا کرده است.

به گزارش بی.بی.سی، روز چهارشنبه مراسم یادبودی برای کشته شدن هدر هیر، زن جوانی که در شارلوتزویل با خودرو زیر گرفته شد، برگزار گردید.

سوزان برو، مادر این قربانی با خطابه‌ای پرحرارت، از مردم خواست راهی برای تغییر وضعیت بیابند و افزود: این تازه ابتدای راه میراث هتر است، نه پایان آن.

برو گفت: دخترم را کشتند تا صدایش را خفه کنند. خوب چه فکر کردید؟ تنها بزرگترش کردید. دوست داشتم دخترم هنوز بود ولی اگر بناست که او را از دست بدهم، نمی‌گذارم که بیهوده باشد.

در واشنگتن واکنش‌ها به موضع‌گیری ترامپ نسبت به وقایع شارلوتزویل ادامه دارد. پاول رایان، رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: برتری‌طلبی سفید منزجرکننده است. هیچ ابهامی نباید درباره این موضوع وجود داشته باشد.

این درحالی‌ است که دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری خود در نیویورک به خبرنگاران گفت که هر دو طرف درگیری‌های شارلوتزویل مقصرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین