کد خبر: ۴۶۸۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

آتش‌سوزی تالاب انزلی عمدی بود/ یک خانه مسکونی طعمه حریق شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی گفت: آتش‌سوزی که به صورت عمدی روز گذشته در تالاب انزلی رخ داد توسط نیروهای آتش‌نشانی شهرستان مهار شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایلنا، اسماعیل خجسته (مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی) در خصوص آتش‌سوزی تالاب انزلی گفت: در میانه روزگذشته چهارشنبه آتش سوزی علفزارهای حاشیه جاده انزلی به رضوانشهر در ابعاد گسترده از سوی شهروندان به سازمان اتش نشانی گزارش شد.

وی افزود: ماموران آتش نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام و به دلیل گستردگی حریق و سرایت آن به نقاط دیگر از آتش نشانی های رضوانشهر و خمام نیز درخواست کمک شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی با اشاره به عمدی بودن این آتش سوزی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد به دلایلی نامعلوم اقدام به آتش افروزی در این منطقه کردند که حدود ۱۵ کیلومتر از علفزارهای حاشیه این جاده در آتش سوخت.

خجسته اضافه کرد: علاوه بر علفزار حاشیه جاده ، به دلیل شدت آتش سوزی، حریق به درختان حاشیه و نیزارهای تالاب انزلی در روستای سنگاچین نیز سرایت کرد که با تلاش بی وقفه ماموران آتش نشانی، در کمترین زمان ممکن کنترل و مهار شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی از وقوع آتش سوزی عمدی دیگر در نیزارهای منطقه چراغ پشتان تالاب انزلی خبر داد و افزود: متاسفانه این آتش سوزی نیز به صورت همزمان رخ داد که تعدادی از خودروهای آتش نشانی در آن محل اقدام به اطفای حریق کردند.

خجسته افزود: به دلیل گستردگی آتش سوزی نیزارهای تالاب کنترل آتش و مهار کامل آن چندین ساعت به طول انجامید .

وی با اشاره به وقوع همزمان حریق در یک واحد مسکونی در بخش غازیان بندرانزلی گفت: با وجود درگیر بودن ماموران آتش نشانی در اطفای دو حریق عمدی در انزلی ، متاسفانه یک واحد مسکونی در کرد محله غازیان طعمه حریق شد که در این آتش سوزی، سقف این واحد مسکونی ویلایی در آتش سوخت و از بین رفت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بندرانزلی یادآور شد: در عملیات‌های صورت گرفته در عصر امروز (چهارشنبه) در بندرانزلی علاوه بر استفاده از تمامی پرسنل و امکانات آتش نشانی بندرانزلی ، بنادر و دریانوردی ، آتش نشانی شهرهای رضوانشهر و بخش خمام ، نیروهای بسیجی ، سپاه و همچنین هلال احمر نیز ما را در امر اطفای حریق یاری دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین