کد خبر: ۴۶۸۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

پرسپولیس و لزوم عبور از دوگانه منشا - طارمی

پرسپولیس دو امتیاز مهم بازی با سیاه‌جامگان را به راحتی از دست داد.
آفتاب‌‌نیوز :
هر چند می‌توان داور بازی را به دلیل ندیدن خطای هند بازیکن حریف قبل از به ثمر رسیدن گل مساوی مقصر دانست اما شاگردان برانکو وقتی دو امتیاز بازی را از دست دادند که با خیال راحت در نیمه دوم پا به میدان گذاشتند. پرسپولیس در فصل قبل که قهرمان شد در هیچ کدام از بازی‌هایش همانند بازی دیروز امتیازی را به راحتی از دست نداد و این می‌تواند زنگ خطری برای برانکو و تیمش باشد که شاید در تکرار عنوان قهرمانی به مشکل برخورد کنند. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید بازیکنانی حریص و جدی داشته باشد و هیچ تیمی را تحت هیچ شرایطی دست کم نگیرد. پرسپولیس در مقابل سیاه‌جامگان این خصوصیت را نداشت.
 
مشکل اساسی بازی پرسپولیس در نیمه دوم، عملکرد ضعیف خط میانی این تیم بود که برخلاف بازی‌های قبل نتوانستند کنترل بازی را در دست بگیرند. قاعدتا خط میانی پرسپولیس در بازی دیروز نمره قبولی نمی‌گیرد. در شرایطی که از ابتدای نیمه دوم مسلمان و احمدزاده یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های خود را انجام می‌دادند برانکو تا دقیقه هشتاد دست به ترکیب خط میانی تیمش نزد. آن هم در شرایطی که بازیکنی چون سیامک نعمتی را روی نیمکت داشت که در همان ده دقیقه حضورش در بازی یک پاس فوق‌العاده به طارمی داد. پرسپولیس در نیمه دوم کنترل بازی را به دلیل تنبلی خط میانی‌اش از دست داده بود و در چنین شرایطی روا بود که برانکو زودتر برای تغییر شرایط دستی می‌جنباند.
 
بازی متفاوت پرسپولیس در دو‌ نیمه مطمئنا برانکو را به فکر فرو خواهد برد که چرا و چگونه پس از مدت‌ها تیمش نتوانست بازی یکنواختی در طول نود دقیقه ارائه دهد و چه اتفاقی افتاد که بازیکنانش بدون تمرکز لازم در نیمه دوم به میدان رفتند، آن هم در شرایطی که تنها تغییر در ترکیب پرسپولیس نسبت به بازی قبل حضور سیدجلال حسینی به جای صادق محرمی بود. حسینی و خلیل‌زاده برای اولین بار در کنار هم بازی می‌کردند و همین عاملی شد تا بار دیگر محمد انصاری به پست دفاع چپ برود. او در این پست بسیار پرتلاش ظاهر شد و بارها با دوندگی زیاد در کارهای هجومی شرکت کرد. البته بین وظایف او و امیری در مواقعی تداخل نیز ایجاد می‌شد و تمایل هر دو به بازی لب خط باعث شد تا پرسپولیس نتواند از حضور انصاری در کارهای تهاجمی بهره چندانی ببرد. تساوی در این دیدار که البته آغشته به  اشتباهات داوری در نگرفتن پنالتی به سود پرسپولیس و به ثمر رسیدن گل سیاه‌جامگان بود درس خوبی به قرمزها در آستانه بازی مقابل الاهلی خواهد داد.
 

 
نکته حاشیه‌ای بازی دیروز پرسپولیس، ادامه‌دار شدن موضوع منشا و پاس دادن به او بود. تشویق منشا در جریان بازی به گونه‌ای که صدای این تشویق‌ها از تلویزیون نیز قابل شنیدن بود، بیشتر در اعتراض به طارمی صورت گرفت. اعتراضی که ظاهرا با چاشنی توهین به این بازیکن نیز همراه بوده و باعث شده تا این بازیکن در رختکن گریه کند.
 
معضل منشا-طارمی در حال تبدیل شدن به یک معضل اساسی در پرسپولیس است. بالاخره آن حرف و حدیث‌هایی که پس از بازی با نفت تهران به راه افتاد کار خود را کرد و تاثیرش را در شعار امروز برخی از تماشاگران گذاشت. شاید اگر برانکو از همان ابتدا منشا را در ترکیب پرسپولیس قرار می‌داد این حساسیت‌ها نیز کاهش می‌یافت‌. وقتی این دو مهاجم فرصت بیشتری برای بازی در کنار هم داشته باشند، طبیعتا پاس‌های بیشتری بین‌شان رد و بدل می‌شود و در نتیجه شائبه پاس ندادن آنها به هم برطرف می‌شود. در حالی که اگر مثل دو بازی گذشته این دو بیست دقیقه کنار هم بازی کنند شاید همانند بازی دیروز تنها یک بار در موقعیت‌های مهم امکان پاس دادن به هم را پیدا کنند و اگر پاسی بین آنها در همین یک بار موقعیت رد و بدل نشود، دوباره شایعات قوت می‌گیرند. شاهد این مدعا، بازی با تراکتورسازی است که در آن، این دو از ابتدا در کنار هم بازی کردند، و پس از بازی نیز صحبتی در مورد پاس ندادن ‌شان به هم مطرح نشد. در هر صورت حل این معضل تدبیر برانکو و بازیکنان پرسپولیس را لازم دارد.

حسین ماهینی در پایان بازی تیمش به نکته مهمی اشاره کرد: اینکه پرسپولیس را تنها خودی‌ها می‌توانند متوقف کنند. اشاره ماهینی به مسائل حاشیه‌ای است که از قبل از شروع فصل به سراغ این تیم آمده است. او و سایر بازیکنان از توهین‌هایی که توسط برخی تماشاگران به طارمی شده بود به شدت آزرده شده بودند.
 

به گزارش "ورزش سه"،هواداران پرسپولیس فصل ۸۸-۸۷ را فراموش نمی‌کنند که چگونه تیم پرستاره قطبی که مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شد، به خاطر حاشیه‌های داخلی، نتوانست نتیجه‌ای در خور بگیرد. آن زمان قطبی ترجیح داد هنوز به نیم‌فصل نرسیده عطای کار کردن در این تیم را به لقایش ببخشد. اما در حال حاضر نه اوضاع مدیریتی پرسپولیس به آشفتگی آن سال است و نه برانکو، قطبی است که بخواهد میدان را ترک کند. برانکو تا کنون به خوبی توانسته از تاثیر منفی حاشیه‌ها بر عملکرد فنی تیمش در دو فصل اخیر جلوگیری کند و انتظار می‌رود در ادامه نیز با توجه به همدلی که بین بازیکنان وجود دارد، این مسائل تاثیری بر عملکرد آنها نداشته باشد.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین