کد خبر: ۴۶۹۳۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

چسب هل زیر ذره بین رفت/بازدید فرماندار تبریز از کارخانه

به دنبال در پی بالاگرفتن واکنش‌ها نسبت به اخبار منتشر شده از شرایط کاری کارگران کارخانه چسب هل در استان آذربایجان شرقی، منابع خبری ایلنا از بازدید فرماندار تبریز از این کارخانه صنعتی در روزهای گذشته خبردادند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس تصاویری که از طریق نهادهای صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی در اختیار ایلنا قرار گرفته است، «رحیم شهرتی فرد» فرماندار تبریز طی روزهای گذشته به همراه کارفرمای چسب هل از قسمت‌های مختلف خطوط تولید این کارخانه و کارگرانی که مشغول کار بوده‌اند، بازدیدی به عمل آورده است.

در همین رابطه روابط عمومی فرمانداری تبریز به ایلنا گفت: بازدید مورد نظر در هفته گذشته و براساس دعوت قبلی مدیریت کارخانه چسب هل صورت گرفته بود، که پس از آن از طرف فرمانداری در خصوص شرایط کاری این مجموعه به کارفرمای چسب هل توصیه‌های لازم انجام شد.

در همین رابطه «چنگیز اصلانی» مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی به ایلنا گفت: تشکل متبوعش پس از انتشار اخباری درباره شرایط شگفت‌انگیز کار کارگران این واحد صنعتی، درصدد ارتباط گیری با نهاد صنفی مستقر در این واحد صنعتی برآمد، افزود: این کارخانه مدرن صنعتی با داشتن شمار زیادی از کارگران؛ فاقد نهاد صنفی است و همین مسئله در کنار اخبار منتشر شده از وضعیت کارگران این کارخانه، باعث تعجب بیشتر و افزایش نگرانی‌ها شده بود.

این فعال صنفی کارگری افزود: قطع یقین پیگیر نتیجه بازرسی صبح امروز فرماندار تبریز خواهیم بود اما فارغ از این مسئله طبق وظایف صنفی که مطابق قانون برعهده کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی سپرده شده است، تا روشن واقعیت از طریق نهادهای مرتبط مانند اداره کار و تامین اجتماعی پیگیر مسئله خواهیم شد.

پیش از این نیز کانون انجمن‌‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی خواستار ورود بازرسان اداره کار استان آذربایجان شرقی به کارخانه چسب هل شده بود.

براساس مطالبی که در روزهای گذشته از طریق شبکه‌های مجازی منتشر شده است، کارگران کارخانه چسب هل با شرایط و تعهداتی متفاوت با حداقل‌های تعیین شده در قانون کار مشغول کارند. مجموعه این شرایط عجیب خصوصا برخوردهای انظباطی که ظاهرا از سوی کارفرمای این واحد صنعتی در مورد کارگران متخلف احتمالی در نظر گرفته شده، با واکنش منفی افکار عمومی مواجه بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
9
چسب سازی از مشاغل سخت و سرطانزا است دیگر چرا عذابشان میدهید؟
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
7
متاسفانه به علت نبود قوانین پشتیبان جامعه کارگر و از طرف مقابل کمبود شغل مناسب، کارگران رو تحت هر شرایطی مجبور به کار در این مکان و مکان های مشابه میکنه.
برای این مدیر هم بسیار متاسف هستم ک با روش های انضباطی و تنبیهی با زیر دستان خودش مثل زندانی ها برخورد میکنه.
مراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
3
خدا کسی که ظلم بر کارگر میکند. مخصوصا در این شرایط بد اقتصادی که مجبور به بلی گفتن به کار فرما هستن . لعنت کنه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین