کد خبر: ۴۶۹۷۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰

علل بروز تحلیل لثه

عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران گفت: بیماری لثه، وجود جرم پای دندان، ترمیم‌ها و روکش های نامناسب، مسواک زدن نادرست، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، ضربه زدن به لثه و ابتلاء به برخی از بیمارها ازجمله علل بروز تحلیل لثه هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
 پس رفت لبه بافت نرم لثه از موقعیت اولیه خود روی تاج دندان به سمت ریشه و عریان‌شدن سطح ریشه دندان تحلیل لثه گفته می شود.اولین مرحله تشخیص علت تحلیل لثه است و پس ازآن شیوه ی درمانی صحیح است.در صورتی که تحلیل لثه درمان نشود، می‌تواند موجب از بین رفتن دندان‌ها شود.

دکتر امید مقدس در گفت و گو با ایرنا، حساسیت دندان به سرما، لکه لکه شدن دندان، نمایان شدن زرد ریشه دندان و دردهای نبض دار را از جمله علائم این عارضه اعلام کرد و گفت: تحلیل لثه علاوه بر اینکه ریشه دندان را مستعد پوسیدگی می کند، سبب بلند تر شدن طول دندان نسبت به وضعیت عادی می شود ونمای نازیبایی در دهان ایجاد می کند.

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت بیان کرد: آمار دقیقی در مورد شیوع این عارضه در کشور وجود ندارد اما پیش بینی می شود که شیوع تحلیل لثه بین 40 تا 50 درصد باشد.

مقدس با اشاره به اینکه این آمار در اغلب کشورها از جمله ایران هم تقریبا برابر است، افزود: عوامل محیطی در ابتلا به آن نقشی ندارد.

وی برلزوم درمان تحلیل لثه تاکید کرد و گفت: این موضوع هرچند اورژانسی نیست اما باید تحلیل لثه را درمان کرد. اگر تحلیل لثه پیشرفت کند در برخی موارد غیرقابل درمان می شود، بنابراین بهتر است زودتر به این موضوع رسیدگی شود.

مقدس افزود: عامل ایجاد کننده این موضوع باید در ابتدا برطرف شود و سپس نسبت به درمان آن اقدام کرد. اگر تحلیل لثه بموقع تشخیص داده و اقدام شود به راحتی با جراحی می توان آن را به حالت اولیه برگرداند، اما اگر در این کار اهمال شود و زمان بگذارد و عارضه تا حدی زیادی پیشروی کند غیرقابل درمان می شود.

عضو هیات علمی واحد دانشکده دندانپزشکی تهران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحلیل لثه لزوما دلیل کشیدن دندان نیست ولی بسته به مورد ممکن است به این کار هم منجر شود.

وی با اشاره به اینکه این مشکل هیچ نسبتی به جنسیت ندارد، گفت: این موضوع علل مختلفی دارد وهر کسی به بهداشت دهان و دندان را رعایت نکند، می تواند مبتلا به تحلیل لثه شود.

مقدس افزود: این موضوع در همه سنین حتی در کودکی هم می تواند رخ دهد و تحلیل لثه حتی می تواند با افزایش سن به صورت فیزیولوژیک اتفاق بیفتند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین