کد خبر: ۴۶۹۸۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

حاشیه‌هایی که از جلسه دیروز مجلس درز کرد

روز گذشته آخرین جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی روحانی برگزار شد و نمایندگان به 16 وزیر پیشنهادی رای اعتماد دادند.
آفتاب‌‌نیوز : حاشیه های خراسان از جلسه علنی مجلس را در ذیل بخوانید:

*روحانی هنگام دفاع از وزیران بار دیگر به موضوع «کلید» اشاره کرد و با تاکید براین که چالش و مشکل در کشور زیاد است، خاطرنشان کرد برخی به دنبال این هستند که در این میان "قفل" ایجاد کنند، در حالی که باید «کلید» پیدا کنند، و گرنه قفل ایجاد کردن که آسان است.
*رئیس جمهور در پایان نطق دفاعیه خود از کابینه به شوخی خطاب به نمایندگان گفت: می خواهیم بعد از ظهر جلسه هیئت دولت را تشکیل دهیم و رأی اعتماد کمتر از 200 هم برای وزیران قبول نیست.
 
* در حالی که سخنگویان سه فراکسیون اصلی مجلس طی روزهای اخیر از اعلام حمایت کامل فهرست وزیران پیشنهادی طفره می رفتند برخی تحرکات نمایندگان در ساعات پایانی جلسه و رایزنی های مکرر درداخل و خارج از صحن، گواه آن بود که برخلاف ادعای مطرح شده مبنی بر رای نیاوردن حداقل سه وزیر کابینه، سه فراکسیون تعاملی تر از آن چه به نظر می‌رسید با دولت رفتار خواهند کرد.
 
* از نکات درخورتوجه در پایان فرایند اخذ رای اعتماد وزیران، اظهارات لاریجانی مبنی بر لزوم تغییر نحوه رای گیری برای انتخاب وزیران از «ورقه ای»به «الکترونیک» بود تا مشکلات و زمان‌بر بودن رأی گیری ورقه‌ای حل شود. وی گفت: از این به بعد آیین‌نامه را اصلاح کنید تا اخذ رأی اعتماد به‌صورت مکانیزه صورت بگیرد.
 
*به دلیل این که هر سه فراکسیون اکثریت مجلس را دراختیار ندارند گعده ها و مذاکرات داغ صحن در ساعات جمع بندی جلسه رای اعتماد کاملا فرا فراکسیونی شده بود به طوری که عمده حلقه گفت وگو های کلام آخری و دقیقه نودی با حضوراعضای فراکسیون امید، مستقل و ولایی، گونه خاصی از تعامل را به نمایش گذاشته بود.
 
*همزمان با این که محمدرضا عارف به عنوان حلقه اصلی مذاکرات امیدی‌ها در صحن با نمایندگان درحال گفت وگو بود و حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون اصولگرایان با نمایندگان دیگر مذاکره می کرد، بهروز نعمتی هم درگوشه ای دیگر گفت وگو های خود را سامان می داد.
 
*ازجمله نمایندگان دیگری که پای اصلی گفت وگو های صحن بودند می توان به غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، علیرضا محجوب، محمد حسین فرهنگی، علاءالدین بروجردی محمدرضا پورابراهیمی، غلامرضا تاج گردون و مجتبی ذوالنوری اشاره کرد.
 
* علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار هنگامی که قصد خروج از صحن را داشت،برای لحظاتی در پایین بالکن، جایگاه خبرنگاران حضور یافت و درپاسخ به این سوال خبرنگاران پارلمان که به نظر شما کدام وزیر رای نمی آورد با دست به خود اشاره کرد و با خنده گفت «خود من».
 
* درحالی که پس از اخذ رای در ساعت شمارش آرا کلیه خبرنگاران را از صحن خارج کرده بودند و اضطراب اعلام نتیجه برای اصحاب رسانه بالا رفته بود تعدادی از خبرنگاران طی ارتباط تلفنی با برخی نمایندگان شمارش کننده رای در جریان لحظه به لحظه شمارش قرارمی گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین