کد خبر: ۴۷۰۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲

تجلیل هنری هنرمندان از شهردار سابق تهران

عصر امروز جمعه مراسم تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری محمد باقر قالیباف شهرداری سابق تهران به همت خانه هنرمندان و با حضور شخصیت‌هایی همچون علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت‌ اسلام و المسلمین سید حسن خمینی، غلامعلی حداد عادل، محمود دعایی، سردار وحید و جمعی از هنرمندان و اساتید دانشگاه برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 علی مردادخانی معاون هنری وزارت ارشاد در این مراسم با اشاره به این  که محمد باقر قالیباف یک شهردار موفق بوده است گفت: ایشان علاوه بر زحماتی که در تهران کشیده است به موضوعاتی که دیگران کمتر به آن توجه داشته‌اند ازجمله موضوعات حوزه هنر عنایت ویژه‌ای داشته‌اند.

وی افزود: فضای عمومی جامعه ما در فضای هنر بسیار متفاوت تر از گذشته شده است در حقیقت امنیتی برای فضای کار فرهنگی و هنری در شهر تهران به وجود آمده است. درزمانی که خیلی ‌ها اهالی هنر را تحویل نمی‌گرفتند تنها کسی که به این افراد احترام بسیاری داشت محمد باقر قالیباف بود.

 وی ادامه داد: قالیباف کارهای بسیاری انجام د اد و اتفاقات خوبی را برای برخی افراد که کمتر مورد توجه بودند انجام داد. امروز از یک شهردار موفق صحبت می کنیم که در توسعه متوازن خوب عمل کرده است.

وی به راه‌اندازی موزه موسیقی اشاره کرد و افزود:  راه افتادن این موزه به عنوان یکی از ویترین‌های هنری کشور محسوب می‌شود. به شکلی که بهترین و برزرگترین آرشیو را در این موزه جمع آوری کردیم. در این مسیر همت‌های بالایی صرف شد. بی‌تردید در آینده بیشتر و بیشتر زحماتی که توسط محمد باقر قالیباف کشیده شده برای افرادی که در این حوزه هستند مشخص خواهد شد. ان‌شاءالله خداوند اجر اقدامات ایشان را خواهد داد.

به گزارش ایسنا در ادامه این جلسه علی نصریان از هنرمندان سینما نیز ضمن ابراز خشنودی از اقدام خانه هنرمندان ایران در تجلیل از قالیباف گفت"‌خوشحالم خانه هنرمندان چنین اقدامی را قبل از هر نهاد دیگری انجام داده است. در این شش دهه که کار نمایشی انجام می‌دهم  شهرداری ندیدم که جدای از خدمات شهری در اندیشه فرهنگ و هنر و بعد معنویات فعالیت کند.

به گزارش ایسناوی افزود: تنها فردی که به دنبال این اندیشه رفت و اقدام کرد محمد باقر قالیباف بوده و کسی را قبلا سراغ ندارم که موجب توسعه فرهنگی در کشور شده باشد و در حال حاضر حدود ۱۰۸ تئاتر روزانه در تهران به روی صحنه می رود لذا فرهنگ و هنر توسعه پیدا کرده و جامعه نیز هوشیار شده و نیا ز به این حوزه توسط فعالیت قالیباف پاسخ داده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین