کد خبر: ۴۷۱۴۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
تعمیق اختلاف در حلقه یاران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا

بالا گرفتن اختلاف‌نظر ترامپ و وزیرخارجه‌اش/گاردین: تیلرسون از ترامپ فاصله می‌گیرد/تیلرسون: ترامپ برای خودش صحبت می‌کند

رکس تیلرسون در پاسخ به پرسش یک خبرنگاری درباره نوع واکنش ترامپ نسبت به رویدادهای اخیر شارلوتزویل ویرجینیا و تظاهرات سفید‌پوستان نژادپرست افراطی گفته است که ترامپ برای خودش صحبت می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- حرف‌های دیروز تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا نشان می‌دهند که گزارش های منتشر شده درباره اختلاف‌نظر او با ترامپ بر سر مسائل مهم سیاست خارجی از جمله برجام واقعی بوده‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، رکس تیلرسون در پاسخ به پرسش یک خبرنگاری درباره نوع واکنش ترامپ نسبت به رویدادهای اخیر شارلوتزویل ویرجینیا و تظاهرات سفید‌پوستان نژادپرست افراطی گفته است که ترامپ برای خودش صحبت می‌کند. این نوع برخورد نشان می‌دهد که در نتیجه حادثه شارلوتزویل تیم سیاست خارجی ترامپ و شخص او از یکدیگر فاصله گرفته‌اند. 

بالا گرفتن اختلاف‌نظر ترامپ و وزیرخارجه‌اش/گاردین: تیلرسون از ترامپ فاصله می‌گیرد

تیلرسون در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار فاکس‌نیوز گفت تردیدی وجود ندارد که آمریکا به آزادی و برابری رفتار با تمام انسان‌های جهان باور دارد. او گفت فکر نمی‌کند هیچ تردیدی درباره ارزش‌های مردم امریکا وجود داشته باشد و در پاسخ به این پرسش که درباره ارزش‌های رییس‌جمهوری امریکا چطور؟ او پاسخ داد او برای خود صحبت می‌کند.

اظهارات تیلرسون در واکنش به انتقاداتی بود که درباره واکنش ترامپ در محکوم کردن اقدامات نژادپرستانه اخیر مطرح شدند. ترامپ در ابتدا تمامی طرفین درگیر و دخیل در این ماجرا را محکوم اما با بالا گرفتن موج انتقادها از اقدامات کوکلاکس‌کلان‌ها و نژادپرستان سفید پوست انتقاد کرد. 

سی ان ان از تعمیق اختلاف در کاخ سفید در حلقه یاران ترامپ می‌نویسد و می‌افزاید: گری کوهن رییس شورای اقتصاد ملی ترامپ نیز طبق گزارش‌ها پس از واکنش ترامپ به حادثه شارلوتزویل از مقام خود کناره‌گیری کرده است. 

این شبکه خبری اما اشاره می‌کند که تیلروسن از تایید علنی اختلاف در دولت ترامپ خودداری کرده است و می‌نویسد: برای مثال او مبارزه مداوم میان ملی‌گرایانی مانند استیو بانون و جهان‌گرایان در  کاخ سفید را رد و اشاره کرده که بسیاری در دولت امریکا از همکاری بین‌المللی و تجارت آزاد دفاع می‌کند. 

تنها ظرف چند ماه کاری تیلرسون با مشکلات عدیده بین‌المللی مواجه شده است. از جمله تلاش او برای میانجی‌گری بین قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و موضوع توافق اقلیمی پاریس که در هردو مورد رییس سابق اکسون موبیل موفق نبوده است. 

روزنامه گاردین نیز در گزارشی اشاره می‌کند که تیلرسون از ترامپ فاصله می‌گیرد و راه خود را جدا می‌کند. او به طور غیر مستقیم گفت که رییس‌جمهوری امریکا ارزش‌های امریکایی را نمایندگی نمی‌کند. منتقدان ترامپ درباره نوع واکنش او به حادثه شارلوتزویل از بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها بودند. آنان گفتند که ترامپ نئونازی‌ها و کوکلاکس‌کلان‌ها را برابر با معترضان چپگرای به آنان یکی دانسته است. جو بایدن معاون اوباما در مقاله‌ای در آتلانتیک با انتقاد از ترامپ نوشته بود که امروز ما رییس‌جمهوری در آمریکا داریم که معادل‌سازی اخلاقی بین نازی‌ها و کلان‌ها با کسانی که از نفرت‌پراکنی انتقاد می‌کنند، انجام می‌دهد. ما رییس‌جمهوری داریم که از نژادپرستان سفید‌پوست حمایت می‌کند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
علی معرف
|
Germany
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
1
5
خود امریکایی هامون موندن این دیگه چیه

نه ابهت بوش رو داره نه دیپلماسی اوباما رو

هرجاییه با اون کتاب های مزخرفش

پولدار و‌شاد شوید ......چرا میخواهیم پولدار شوید .ً.....چگونه معامله کنیم .......
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
3
0
همه شون سر و ته یه کرباسن
از بوش و اوباما و کلینتون و نیکی هیلی و آلبرایت و رایس و تیلرسون همه شون جیره خوار صهیونیست ها هستن و همه ته اش از یه سیاست دم میزنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
1
وقتی کشوری بر اساس یک سیستم اداره شود وقتی فردی مسئول میشه اگر نالایق باشه حتی اگر فرد اول کشور باشه سیستم مجبورش میکنه تا در مسیر قانون حرکت کنه یا خود به خود توسط سیستم حذف میشه...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین