کد خبر: ۴۷۱۴۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

انتخاب زن ایرانی در پروژه ناسا +عکس

یاسمین مقبلی شهروند ایرانی امریکایی ساکن آمریکا به عنوان یکی از اعضای گروه فضانوردی برای پروژه سفر به مریخ انتخاب شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
قانون نوشت: یاسمین مقبلی شهروند ایرانی امریکایی ساکن آمریکا به عنوان یکی از اعضای گروه فضانوردی برای پروژه سفر به مریخ انتخاب شده است. او از معدود مهاجران خاورمیانه‌ای است که طی چند دهه گذشته در تیم‌های فضانوردی ناسا حضور داشته است.انتخاب زن ایرانی در پروژه ناسا +عکس

به گزارش  نشریه آمریکایی «نیویورکر»، یک زن ایرانی‌الاصل ساکن آمریکا به نام «یاسمین مقبلی» یکی از آخرین کاندیداهای سفر به مریخ ناساست.

مقبلی که از پدر و مادری ایرانی در آلمان در دهه ۱۹۷۰ متولد شده فارغ التحصیل‌ ام آی تی آمریکاست. او یکی از اولین کاندیدا‌های ناسا برای پروژه سفر به مریخ است که ریشه خاورمیانه‌ای دارد و یکی از معدود مهاجرانی است که در این برنامه ناسا حضور پیدا کرده است.
به گزارش نیویورکر در تیم جدید سفر به مریخ ناسا، هفت مرد و پنج زن حضور دارند. «یاسمن» نیز یکی از زنان حاضر در این تیم است. او در دانشگاه‌ ام آی تی در تیم بسکتبال دانشگاه عضویت داشته و از سوی نیروی دریایی آمریکا به عنوان خلبان هلیکوپتر کبرا در افغانستان مامور بوده است.

به نوشته نیویورکر انتخاب مقبلی برای تیم سفر به مریخ در خلال بحران ورود مهاجران خاورمیانه‌ای به آمریکا اتفاق افتاده است و این اتفاق در حالی است که نام ایران در بین کشورهای شامل فرمان منع ورود مهاجران از سوی ترامپ در کنار شش کشور مسلمان دیگر دیده می‌شود.

انتخاب زن ایرانی در پروژه ناسا +عکس

بر اساس این گزارش از بیش از سیصد و شصت آمریکایی انتخاب شده برای سفر به فضا از سال ۱۹۵۹ تاکنون تنها ۱۲ تن مهاجر بوده‌اند که بیشتر آن‌ها از کشورهای آرژانتین، استرالیا، هند و پرو هستند. یعنی همه کشورهایی که با امریکا روابط خوبی داشته‌اند و ایران تاکنون در این طبقه‌بندی جایی نداشته است.

به گزارش این نشریه آمریکایی با وجود اینکه مقبلی تا‌کنون به ایران سفر نکرده اما به خوبی فارسی حرف می‌زند و با عنوان سرزمین اجدادی‌اش یعنی ایران شناخته می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
1
درود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
3
درود بر این زن برجسته .
یادت باشه اگر ایران بودی الان یه معلم حق التدریس میشدی ...
دکانت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
0
0
هندی مقبل
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین