کد خبر: ۴۷۱۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

دو چالش اساسی آموزش و پرورش از نظر «بطحائی»

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ویژگی‌های الگوی زندگی ایرانی اسلامی در سند بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده و باید دانش آموزان را به گونه‌ای تربیت کرد که با مناسبات و شرایط بیرون مدرسه مطابق باشد اظهار کرد: این مهم می‌تواند مدارس را بانشاط کند و انگیزه‌ها را بالا ببرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد بطحایی در آیین تکریم دکتر دانش آشتیانی و معارفه خود به عنوان وزیر آموزش و پرورش که در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و قدردانی از همکارانش در وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش همواره با دو چالش اساسی مواجه بوده است، نخست انتظار و توقع بجایی است که از این وزارتخانه می رود.

وی افزود : آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که در تعیین مختصات جامعه فردا اثرگذار است حائز اهمیت است. چالش دوم مقتضیات و محدودیت های کشور است و همواره آموزش و پرورش را با فاصله از اهدافش نگه داشته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تنظیم این دو مولفه می طلبد که ما مسیرها و روش‌های جدید را برای رسیدن به نقطه مطلوب پیدا و استفاده کنیم عنوان کرد: جای تاسف دارد که در بحران های اقتصادی اولین بخشهایی که لطمه می بینند بخش های فرهنگی و آموزشی است.

بطحایی ادامه داد: برنامه هایی که در دولت دوازدهم دنبال خواهیم کرد در دو دسته تقسیم بندی می‌شود. بخش نخست ناظر بر تحولاتی است که در متن برنامه ها و محتوای آموزشی باید رخ دهد. خوشبختانه سند تحول بنیادین به طور عملیاتی مسیر را روشن کرده و فرصت ارزشمندی است که ما را از مرحله طراحی جدید مستغنی می کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ویژگی های الگوی زندگی ایرانی اسلامی در سند ذکر شده و باید دانش آموزان را به گونه‌ای تربیت کرد که با مناسبات و شرایط بیرون مدرسه مطابق باشد اظهار کرد: این مهم می‌تواند مدارس را بانشاط کند و انگیزه ها را بالا ببرد.

بطحایی افزود: بخش دوم برنامه‌هایم در حوزه تغییر روش و مدیریت در آموزش و پرورش است. روشی که تا امروز اداره کردیم امکان ادامه دادن در آینده را ندارد و باید روشهای جدید را بکار گیریم. 70 درصد نیروی انسانی ما مدرک لیسانس و بالاتر دارند و میانگین خدمت 23 سال است و پتانسیل عظیمی است که باید از آن استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه نظام آموزشی ما به شدت در وظایف حاکمیتی و هم تصدی گری متمرکز است گفت: مقرراتی داریم که ذره ای انعطاف ندارند. درجه پیچیدگی و رسمیت سازمان ما بسیار زیاد است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: از خدای بزرگ می‌خواهم به بنده و همکارانم توفیق دهد بتوانیم قدم‌های بزرگی را برای اصلاح نظام آموزشی برداریم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین