کد خبر: ۴۷۴۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

ایران: ادعای کمک ایران به کره شمالی برای ساخت بمب هسته‌ای بی‌ربط است/ برخی ادعاها ارزش پاسخگویی ندارد

قاسمی درباره ادعای مقامات انگلیسی مبنی بر کمک ایران به کره شمالی برای ساخت بمب هسته‌ای خاطرنشان کرد: این حرف بی‌ربط و بی‌جایی است. در برخی رسانه‌ها ادعای بی‌ربطی مطرح می‌شود که ارزش پاسخگویی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی صبح امروز در نشست خبری خود با محکوم کردن جنایات صورت گرفته در میانمار گفت: جنایات بشری امروزه در مقابل نگاه همه جهانیان که مدعی حقوق بشری هستند، رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: با طوفان‌ها و وقایع طبیعی در کشور امریکا و زلزله مکزیک که جان انسان‌ها را گرفت و صدماتی وارد کرد، ابراز همدردی می‌کنم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به این سوال که ایران چه درکی از برجام بدون امریکا دارد، اظهار داشت: همه این مسائل گمانه‌زنی رسانه‌ای است. باید صبر کرد و دید. تصمیمات ایران را هیات عالی نظارت برجام را اتخاذ می‌کند. سناریوهای لازم در همه حالات دیده شده و بنا به مصلحت کشور اقدام خواهد شد.

ادعای کمک ایران به کره شمالی برای ساخت بمب هسته‌ای بی‌ربط و بی‌جا است

قاسمی درباره سفر وزیر امور خارجه پاکستان به تهران تصریح کرد: موضوعات متعددی در حوزه مسائل اقتصادی، مرزی، سیاسی، امنیتی و منطقه‌ای برای گفت‌وگو میان دو کشور همسایه وجود دارد. دولت پاکستان جدید است و آقای خواجه محمد آصف اولین سفرش به عنوان وزیر امور خارجه به ایران است. ایشان سه دیدار در تهران دارند. امیدوارم این سفر سنگ بنای دیگری برای فهم و درک مشترک میان دو کشور باشد.

وی درباره ادعای مقامات انگلیسی مبنی بر کمک ایران به کره شمالی برای ساخت بمب هسته‌ای خاطرنشان کرد: این حرف بی‌ربط و بی‌جایی است. در برخی رسانه‌ها ادعای بی‌ربطی مطرح می‌شود که ارزش پاسخگویی ندارد.

ایران‌هراسی حربه نخ‌نمای از دور خارج شده‌ای است
این دیپلمات عالی‌رتبه وزارت خارجه درباره درخواست مسعود بارزانی برای کمک تهران به حل اختلافات اربیل و بغداد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مند هستیم مذاکراتی که میان اربیل و بغداد آغاز شده بود، ادامه یابد و به نتایج مثبتی منجر شود. سیاست ایران درباره عراق، وضعیت همه‌پرسی و تمامیت ارضی عراق بیان شده است. امیدواریم عقلانیت و درایت کمک کند، تا وضعیت پیچیده عراق بغرنج‌تر و پیچیده‌تر نشود. ایران نیز با توجه به ارتباط خوبی که با افراد و شخصیت‌ها و گروه‌های عراقی دارد سعی می‌کند از بروز برخی ازبحران‌ها جلوگیری کند.

قاسمی درباره اظهارات ایران‌هراسانه امریکا و عربستان درباره ایران نیز ابراز داشت: ایران‌هراسی حربه جدیدی نیست بلکه حربه نخ‌نمای از دور خارج شده‌ای است که برخی از کشورهای منطقه‌ای و امریکا علیه ایران مطرح می‌کند تا منافع خودشان را دنبال کنند. فرهنگ و تمدن در اسارت جغرافیا قرار نمی‌گیرد و آنچه در منطقه و محیط پیرامونی ایران وجود دارد، بحث فرهنگی و تمدنی است و آنچه درباره نفوذ ایران از سوی برخی  کشورها مطرح می‌شود، سیاست غلطی است که ایران را از دور معادلات منطقه‌ای خارج کند و اجازه می‌دهد  برخی خزانه کشورها را خالی کرده و سلاح‌های خودشان را بفروشند.

از شکایت فدراسیون سوریه از ایران آگاهی ندارم
وی درباره شکایت فدراسیون سوریه از ایران برای بازی‌های فوتبال در ایران بیان کرد: ارتباط این موضوع با سیاست‌های ایران در سوریه غلط است.  من از این شکایت آگاهی ندارم و فکر می‌کنم اشتباه مطرح شده باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
0
اگر بيل زن بوديم يك بيل به باغچه خود ميزديم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین